Bouw afvalcontainer huren, over schutting gezet

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Caesar
Berichten: 382
Lid geworden op: 30 sep 2014 13:26

Bouw afvalcontainer huren, over schutting gezet

Bericht door Caesar »

Ja, het gaat dan eindelijk gebeuren, lekker klussen, slopen en verbouwen!

Een van de taken is om wat afvalcontainers voor sloop en bouw afval te regelen om wat voorbereidingen (vóórsloop zullen we het maar noemen) te kunnen treffen als de aannemer komt.

Nu zijn er vele adressen, goedkoop en duur die afvalcontainers in verschillende maten verhuren. Dat is allemaal prachtig, maar na rondje bellen worden alle containers (3m3, 6m3, 10m3 etc) alleen maar gelost met installatie waarbij de container alleen naar achteren van de vrachtwagen afkomt. Het bekende haak systeem, of zo'n 'portaal' installatie.

Misschien bestaat het niet, maar we hopen dat er misschien een afvalverwerker bestaat die met een autolaadkraan werkt zodat de container (leeg en vol) over/voorbij de schutting van ongeveer 2m hoog gezet kan worden. Reikwijdte zal niet meer dan 3 meter zijn, vrachtwagen kan pal naast schutting staan, steunpoten kunnen uitgeklapt worden door onze poortdeur.

Stuk schutting eruit halen is niet echt mogelijk omdat de palen zo'n 1.5m diep zitten plus lateien etc. Veel werk, dan bedenk ik liever wat anders.

Hebben jullie ervaringen met een bepaalde dienstverlener, liefste gelokaliseerd in Midden-Brabant, Eindhoven e.o?

Als dit betekend dat we alleen een 3m3 kunnen huren door gewicht limieten is dat geen probleem.
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 6016
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Bouw afvalcontainer huren, over schutting gezet

Bericht door Sven »

Sloop-big-bags worden volgens mij wel met een kraan getild, maar of dat overal vandaan kan...?

Bij bouwbakkie schrijven ze maximaal 2 meter van de openbare weg die minimaal 4 meter breed moet zijn....
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
cncjohn
Berichten: 164
Lid geworden op: 25 sep 2014 19:51
Locatie: schijf
Contacteer:

Re: Bouw afvalcontainer huren, over schutting gezet

Bericht door cncjohn »

Volgens de website zet van Happen containers ze wel achter hekken en op verdiepingen

Ff een belletje er aan wagen

Succes
Caesar
Berichten: 382
Lid geworden op: 30 sep 2014 13:26

Re: Bouw afvalcontainer huren, over schutting gezet

Bericht door Caesar »

Sven schreef: 24 mar 2021 11:37 Sloop-big-bags worden volgens mij wel met een kraan getild, maar of dat overal vandaan kan...?

Bij bouwbakkie schrijven ze maximaal 2 meter van de openbare weg die minimaal 4 meter breed moet zijn....
Dat is een goede, nog niet over nagedacht. Niet ideaal, maar misschien dat we het voor bepaalde soorten afval kunnen gebruiken.
cncjohn schreef: 24 mar 2021 12:41 Volgens de website zet van Happen containers ze wel achter hekken en op verdiepingen

Ff een belletje er aan wagen

Succes
Vanochtend gebeld, maar kan kan blijkbaar niet. Geen idee waarom niet, ik kan het ook niet vinden op hun website trouwens (maar dat zegt meer over mij dan hun natuurlijk).

Ik ga nog eens dubben wat hiermee het handigste is.
assink
Berichten: 2485
Lid geworden op: 03 mar 2009 09:06
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Bouw afvalcontainer huren, over schutting gezet

Bericht door assink »

Denk dat de meeste portaal auto's niet voorzien zijn van een kraan. Dus even over een schutting plaatsen is er niet bij.
Misschien tijdelijk een schutting deels verwijderen?
Swake
Donateur
Berichten: 1687
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Bouw afvalcontainer huren, over schutting gezet

Bericht door Swake »

Mobiele transportband huren. En misschien direct een tweede er bij die je dan tot dicht bij de 'bron' kan zetten. Dat scheelt ongelooflijk veel vermoeiend kruiwagenwerk.
Let ook op voor het maximum gewicht dat die grote containers mogen hebben. Je wilt het ding niet moeten half uitladen naar een tweede omdat de vrachtwagen het niet kan tillen.
When it fits stop using the hammer.
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2138
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: Bouw afvalcontainer huren, over schutting gezet

Bericht door spinningwheels »

assink schreef: 24 mar 2021 19:18
Misschien tijdelijk een schutting deels verwijderen?
Ze drukken met plaatsen van zo,n bak makkelijk door de gemiddelde schutting heen , hoef je echt niet zelf eerst weg te halen
In theorie kan ik praktisch alles
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12054
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Bouw afvalcontainer huren, over schutting gezet

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Ik ben bang dat het allemaal niet is waar Caesar op hoopte.
Bak over de schutting lukt vast wel, maar dan kun je misschien goedkoper een kruiwagen-hulp inhuren (die heen en weer loopt naar de container die aan de straat staat) Ze zetten die containers ook bovenop flapgebouwen e.d. maar dat kost wel wat.
En even navragen of ze zo'n puin-tas ook op kunnen halen als ie aan de andere kant van de schutting staat lijkt me geen overbodige luxe, wel sneu als ie vol is en ze kunnen er niet bij. :shock:
Ik vermoed dat jij met een oprit van de buurman zit, waar je wel overheen kunt, maar niets neer mag zetten, en een container dus aan de weg moet staan, waar je trouwens wel melding/vergunning van de gemeente voor moet hebben.
Misschien ook even met de aannemer overleggen of ie nog een goed idee heeft.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Swake
Donateur
Berichten: 1687
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Bouw afvalcontainer huren, over schutting gezet

Bericht door Swake »

Zoiets zet je zo goed als eender waar neer en helpt het puin zonder moeite over de schutting direct in de container:
https://www.eurorent.be/nl/huren/grondv ... den-230-v/
https://www.boels.be/nl/huren/grondverz ... rtband-6-m
When it fits stop using the hammer.
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Bouw afvalcontainer huren, over schutting gezet

Bericht door benkr »

Kun je de container niet vóór je huis zetten, op de plek waar jullie je auto's neerzetten, en dan met zo'n slurf uit het dakraam meteen de container in?

https://www.aic.nl/stortslurf-set-a-3-s ... xcQAvD_BwE
Caesar
Berichten: 382
Lid geworden op: 30 sep 2014 13:26

Re: Bouw afvalcontainer huren, over schutting gezet

Bericht door Caesar »

Hai, allemaal helemaal geen slechte ideeen, maar het afval gaat overal vandaan komen, zolder, beneden, schuur, tuin en hij moet er wel een week of 8 staan dus zelf kraantjes huren en transportbanden gaat in de papieren lopen.

Maar, we hebben een normale container gehuurd die in de voortuin komt te staan. Niet ideaal,maar uiteindelijk wel het beste.

Bedankt voor alle input!
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3733
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Bouw afvalcontainer huren, over schutting gezet

Bericht door andrefc101 »

Caesar schreef: 25 mar 2021 16:50 Hai, allemaal helemaal geen slechte ideeen, maar het afval gaat overal vandaan komen, zolder, beneden, schuur, tuin en hij moet er wel een week of 8 staan dus zelf kraantjes huren en transportbanden gaat in de papieren lopen.

Maar, we hebben een normale container gehuurd die in de voortuin komt te staan. Niet ideaal,maar uiteindelijk wel het beste.

Bedankt voor alle input!
Je kunt je afval toch ook in een emmer de trap opsjouwen, om hem dan in de slurf te legen 😉
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Bouw afvalcontainer huren, over schutting gezet

Bericht door benkr »

Caesar schreef: 25 mar 2021 16:50 Hai, allemaal helemaal geen slechte ideeen, maar het afval gaat overal vandaan komen, zolder, beneden, schuur, tuin en hij moet er wel een week of 8 staan dus zelf kraantjes huren en transportbanden gaat in de papieren lopen.

Maar, we hebben een normale container gehuurd die in de voortuin komt te staan. Niet ideaal,maar uiteindelijk wel het beste.

Bedankt voor alle input!
Dat heb ik dan weer gemist, die voortuin.
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2138
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: Bouw afvalcontainer huren, over schutting gezet

Bericht door spinningwheels »

Caesar schreef: 25 mar 2021 16:50
Maar, we hebben een normale container gehuurd die in de voortuin komt te staan. Niet ideaal,maar uiteindelijk wel het beste.

In de voortuin en dan zo lang, dan zou ik het ding, s,avonds heel goed afdekken, er zijn anders waarschijnlijk best wel veel mensen in de buurt die je helpen het ding te vullen.
In theorie kan ik praktisch alles
Plaats reactie