Trafo voor Bridgeport Interact 1 Mk II

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

cybermaus
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 jan 2022 09:26

Re: Trafo voor Bridgeport Interact 1 Mk II

Bericht door cybermaus »

Wat opvolging:

ACE Transformers and Coils (oude naam naam ACE Wikkelingen) gaat voor voor mij deze kleine PCB trafo op maat maken.
Prijs is natuurlijk significant hoger dan een massa product, maar ik had niet anders verwacht.
Ik laat nog weten als het werkt, maar dat kan duren, het is op maat, maar niet snel. Ik zal wel moeten wachten tot ze een keer een dagje niets te doen hebben.

Mvg
Maurits
cybermaus
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 jan 2022 09:26

Re: Trafo voor Bridgeport Interact 1 Mk II

Bericht door cybermaus »

Kleine toevoeging: Deze freesmachine (volledig werkend) is nu te koop:

Deze machine is dus een kleine 2 jaar geleden overgenomen door mijn broer (handelaar) als niet werkend vanaf een Technische Universiteit in Belgie.
Ik heb er dus diverse privé weekenden in zitten om alles weer werkend te krijgen, en gebruikte hem erna ook, en dus heb ik er wat private belang in zitten. Echter de ruimte is nodig voor andere zaken, en thuis kan ik hem niet kwijt.

https://www.troostwijkauctions.com/nl/f ... 1-9117059/
(edit corrected link)

Bridgeport INTERACT 1 MK-2 Milling machine

Het olieschraap patroon op de bedden laten denken dat de TU er niet heel veel uren in mee heeft gedraait.
En daarnaast heeft de machine waarschijnlijk de laatste 10 of zo jaren stilgestaan (vanaf dat de condensatoren stuk gegaan zijn) want alhoewel (sommige) condensatoren vervangen waren, was de bedraading incorrect aangesloten, en *kon* de machine niet meer gewerkt hebben.
(zie bijlage met repair log. Alles werkt nu, met fatsoenlijke onderdelen gekocht via DigiKey)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door cybermaus op 16 mei 2023 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Trafo voor Bridgeport Interact 1 Mk II

Bericht door benkr »

Je kunt er nog helemaal niets van zeggen over die biedingen, maar ik verwacht eigenlijk niet dat het storm gaat lopen met de biedingen op deze machine. Gezien wat er allemaal aan gedaan is om hem weer werkend te krijgen heb ik toch steeds het gevoel van "jammer van al de tijd, geld en energie die er in gestopt is".
Ik heb er beslist geen plek voor maar anders.........
cybermaus
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 jan 2022 09:26

Re: Trafo voor Bridgeport Interact 1 Mk II

Bericht door cybermaus »

Ach, de tijd en moeite is niet het probleem. Er zit veel van mijn tijd in, maar als electronica hobbyist was dit op de grens van mijn kunnen, en dus ervaring verleggend, zowel voor electronica als ijzerwerk. Van mij zit er geen geld in, maar ik hoop natuurlijk toch dat het voldoende opbrengt om de inkoop en onderdelen te dekken. Maar bijna meer nog hoop ik dat het bij iemand terecht komt die de machine waardeert.
mher
Berichten: 90
Lid geworden op: 05 jul 2020 12:39
Locatie: Roermond

Re: Trafo voor Bridgeport Interact 1 Mk II

Bericht door mher »

benkr schreef: 02 mei 2023 10:52 Je kunt er nog helemaal niets van zeggen over die biedingen, maar ik verwacht eigenlijk niet dat het storm gaat lopen met de biedingen op deze machine. Gezien wat er allemaal aan gedaan is om hem weer werkend te krijgen heb ik toch steeds het gevoel van "jammer van al de tijd, geld en energie die er in gestopt is".
Ik heb er beslist geen plek voor maar anders.........
Er is er pas een verkocht voor rond de 4000 op troostwijk. Daar zaten wel een hoop houders bij wat de prijs omhoog drijft natuurlijk. Maar de machine zelf zag er slechter uit dan deze
cybermaus
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 jan 2022 09:26

Re: Trafo voor Bridgeport Interact 1 Mk II

Bericht door cybermaus »

Ik heb die gezien in de auction geschiedenis, was rond eind maart. Deze heeft inderdaad geen tooling, bij de universiteit was alle tooling verdwenen tijdens de jaren van onbruik. Helaas kan je van oude veilingen de prijzen niet meer zien, maar jij herinner je rond de 4000? Had je de veiling gevolgd?

Maar goed: De veiling is in gang gezet, we kunnen toch niet meer terug, dat staat de veilingmeester niet toe.
mher
Berichten: 90
Lid geworden op: 05 jul 2020 12:39
Locatie: Roermond

Re: Trafo voor Bridgeport Interact 1 Mk II

Bericht door mher »

cybermaus schreef: 02 mei 2023 13:31 Ik heb die gezien in de auction geschiedenis, was rond eind maart. Deze heeft inderdaad geen tooling, bij de universiteit was alle tooling verdwenen tijdens de jaren van onbruik. Helaas kan je van oude veilingen de prijzen niet meer zien, maar jij herinner je rond de 4000? Had je de veiling gevolgd?

Maar goed: De veiling is in gang gezet, we kunnen toch niet meer terug, dat staat de veilingmeester niet toe.
Ik heb even teruggezocht in mijn chathistorie, ik had er zelf ook op geboden voornamelijk voor de tooling. Hij is uiteindelijk verkocht voor 3800 excl veilingkosten btw etc
assink
Berichten: 2485
Lid geworden op: 03 mar 2009 09:06
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Trafo voor Bridgeport Interact 1 Mk II

Bericht door assink »

Het is net wat de gek er voor geeft.
Heb ook al eens meegeboden op zo'n machine, bedragen liepen heel hard op. Maar blijkbaar was het niet hoog genoeg, en stond de machine meteen weer te koop bij second owner.
Plaats reactie