Portaalfrees machine met gelijmde extrusieprofielen

Alle in grote lijnen opgebouwde aluminium, stalen en houten cnc-machine`s

Moderators: audiomanics, Moderators

Plaats reactie
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Portaalfrees machine met gelijmde extrusieprofielen

Bericht door benkr »

Ik ben vandaag bezig geweest om de Z-as zijkant opnieuw te frezen, dat gaat echt goed, verbazend goed moet ik zeggen.
Het is echt heel fijn dat formaat eigenlijk geen probleem meer is, dat was op de BF25 anders, daar paste het regelmatig niet.
Omdat ik bij het Cammen nog wat vergeten was heb ik de klus niet af kunnen maken, maar dat komt morgen wel denk ik.
Het begint wel echt koud te worden in de schuur zonder verwarming dus op tijd de kachel aan is wel een must voortaan de komende maanden.
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Portaalfrees machine met gelijmde extrusieprofielen

Bericht door benkr »

De machine is bijna af, maar door verhuisplannen zal ik hem toch moeten gaan verkopen. Ik probeer hem nog wel af te maken.
Mocht je interesse hebben hoor ik het wel.
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Portaalfrees machine met gelijmde extrusieprofielen

Bericht door benkr »

De machine staat nog steeds te koop, dat afmaken ga ik nog wel proberen maar omdat ik eigenlijk al mijn andere machines heb verkocht zal dat toch wellicht een probleem worden, hoewel het eigenlijk niet zo heel veel werk meer is.
Ik ga in ieder geval de hele machine weer opbouwen, ik heb de machine uit zijn huisje gehaald omdat ik alle machines uit de schuur wilde hebben en ik ook de schuur weer in zijn originele vorm terug moest bouwen. Eigenlijk heb ik alleen de besturingskast losgemaakt, en die zit volledig met connectoren verbonden, en de monitor en keyboard moeten ook weer een plekje krijgen zodat ik de machine weer helemaal kan gebruiken.
Probleem wordt nu wel de komende koude periode, dan is het niet echt leuk om in die grote hal iets te doen, bovendien drupt het bij bepaalde temperaturen op vele plaatsen door condensvorming op de lichtplaten van het dak.
Ik denk er over om de hele machine tijdelijk in de fabriek waar ik achter woon (nog een paar weken) zoals de Brabanders inmiddels wel weten neer te gaan zetten, daar brandt de kachel. Dat maakt het werken aan de machine wel een stuk aangenamer.

Wat er op dit moment nog aan gedaan moet worden is de beplating van de Z-as terugzetten, ik heb daar een printje voor de MQL smering ingebouwd, dat is niet zo heel veel werk.
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Portaalfrees machine met gelijmde extrusieprofielen

Bericht door benkr »

Het zal ook wel aan mijn foto's liggen, maar de verkoop van de machine wil niet echt vlotten, daarom wil ik nu de boel omdraaien, doe maar een bod, wie weet komen we dan tot elkaar en heeft er iemand daarna een hele mooie machine.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6329
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Portaalfrees machine met gelijmde extrusieprofielen

Bericht door Kjelt »

benkr schreef: 08 jan 2024 23:39 Het zal ook wel aan mijn foto's liggen, maar de verkoop van de machine wil niet echt vlotten, daarom wil ik nu de boel omdraaien, doe maar een bod, wie weet komen we dan tot elkaar en heeft er iemand daarna een hele mooie machine.
Je noemt nergens een vraagprijs.
Misschien dat mensen daardoor geen benul hebben wat te verwachten.
hfjbuis
Donateur
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 feb 2017 00:26
Locatie: Hoensbroek

Re: Portaalfrees machine met gelijmde extrusieprofielen

Bericht door hfjbuis »

De belofte om de machine vóór de overdracht af te maken kan ook helpen.
There are only 2 limits, the sky and your imagination
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Portaalfrees machine met gelijmde extrusieprofielen

Bericht door benkr »

Ik heb afgelopen week de machine eigenlijk afgemaakt, alleen heb ik toen een driver van de LED verlichting opgeblazen, die heb ik ergens liggen, ingepakt in ca. 30 bananendozen, geen idee welke en waar, daarom maar een stel nieuwe besteld bij Ali. Dat betekent zo ongeveer 2 weken wachten tot die weer binnen zijn. Dan hebben we inmiddels de sleutel van onze nieuwe woning en ben dus druk met andere dingen.
Daarom wil ik nu echt van de portaalfrees af, doe maar een redelijk bod en we hebben een deal, Dat betekent echter niet dat ik de machine nu weg ga geven, wel een beetje redelijk blijven dus. De machine draait verder gewoon, alleen de Z-as staat niet helemaal in elkaar omdat dat printje er nog in moet, maar ik heb er gisteren nog iets mee gefreesd, zonder problemen verder.
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Portaalfrees machine met gelijmde extrusieprofielen

Bericht door benkr »

Ik heb gisteren toch nog zo'n printje gevonden en dat er vandaag maar meteen in gezet, de verlichting werkt nu weer en de Z-as is nagenoeg dicht, alleen de onder en bovendeksel nog vastzetten, dat staat voor morgen op het programma.
Dan zijn er nog 2 probleempjes over, de pijltjestoetsen van het keyboard doen momenteel niets, ze hebben het wel gedaan, morgen uitzoeken waarom nu niet meer. En de axis omschakeling via de pendant werkt niet betrouwbaar, ook dat moet ik uitzoeken waarom dat zo is, maar beiden zijn peanuts, dat moet goed komen.
Ik had vandaag nog een potentiële koper aan de lijn, ik heb hem naar dit forum verwezen en hem ook meteen voor komende zaterdag uitgenodigd, wellicht gaat hij Arie nog benaderen om mee te rijden, hij komt uit Noord Nederland.
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3733
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Portaalfrees machine met gelijmde extrusieprofielen

Bericht door andrefc101 »

benkr schreef: 07 feb 2024 18:15 Ik had vandaag nog een potentiële koper aan de lijn, ik heb hem naar dit forum verwezen en hem ook meteen voor komende zaterdag uitgenodigd, wellicht gaat hij Arie nog benaderen om mee te rijden, hij komt uit Noord Nederland.
Denk jij dat die Arie een bus of touringcarbedrijf heeft?
Laatst gewijzigd door andrefc101 op 07 feb 2024 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Portaalfrees machine met gelijmde extrusieprofielen

Bericht door benkr »

Hoe meer zielen hoe meer vreugde toch?
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Portaalfrees machine met gelijmde extrusieprofielen

Bericht door benkr »

Nou, die koper is het dus niet geworden, maar de machine is inmiddels wel verkocht, hij is vanmiddag opgehaald, gaat ergens naar Noord Nederland.
Ik heb nu alle grote machines verkocht, komende zaterdag gaat vrijwel alles naar onze nieuwe woning, ik moet dan nog enkele klusjes in het huis doen en daarna de schuur nog helemaal opruimen, maar met 2 keer rijden verwacht ik ook daar alles over te hebben.
Vanaf 10 maart wonen wij officieel in Valkenswaard.
Plaats reactie