"Wat is uw minimale prijs?"

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 6016
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

"Wat is uw minimale prijs?"

Bericht door Sven »

Ik heb weer eens iets te koop staan op marktplaats.

Uiteraard krijg je dan af en toe de vraag "Wat is je minimale prijs?"

Als je niet uitkijkt kan je er bij die persoon dus niet meer dan die prijs voor krijgen.
Wat voor handige antwoorden heb jij gegeven of gekregen bij die vraag?

Ik roep maar eens wat:

- Als je 'm vandaag nog kan ophalen, dan mag ie voor eu x.-- weg.
- Ik wil 'm nog even poetsen, als dat niet hoeft dan mag ie voor eu x,-- weg
- Wat wil je er maximaal voor geven?
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2138
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: "Wat is uw minimale prijs?"

Bericht door spinningwheels »

Ik roep dan altijd een bedrag wat zeker 25% hoger is dan wat ik er minimaal voor hebben wil, ze proberen er namelijk toch altijd nog wat af te krijgen.
En dan heb je er ook nog die bij het ophalen nog wat van de afgesproken prijs af willen hebben, die gaan dan standaard bij mij met lege handen weer naar huis.
In theorie kan ik praktisch alles
Kjelt
Donateur
Berichten: 6328
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: "Wat is uw minimale prijs?"

Bericht door Kjelt »

Heb je hem op bieden staan?
Dan gewoon niet reageren, bieden is bieden PUNT!
Of zeggen dat de biedingen de uiteindelijke prijs bepalen of als het tegenvalt je het misschien helemaal niet verkoopt omdat je dan nog wel een vriend/familielid hebt die je er blij mee wilt maken ;-) Of een prijs noemen waar je hem zeker voor kwijt wilt.

Ik heb een hekel aan marktplaats gekregen omdat er altijd mensen bij zijn die eerst dit vragen, dan aan de deur komen om hem op te halen , vervolgens uitgebreid gaan inspecteren om weer verder naar beneden te gaan onderhandelen (let wel zonder iets serieus te hebben gevonden want dan zou ik het nog begrijpen).

In dat geval was ik het een keer zo beu dat ik de spullen weer uit zijn aanhanger ging halen en de desbetreffende persoon een fijne dag wenste. Hij stopte me snel bij het uitladen en wilde het dan toch voor de prijs die we eerder waren overeengekomen. Goh had ik niet verwacht omdat hij 60km had gereden voor de spullen ;-)

Verder ook wel veel goede ervaringen, meestal is mijn prijs dusdanig scherp dat er snel een koper is die helemaal niet onderhandeld en het gewoon komt ophalen.
Gebruikersavatar
Portje
Donateur
Berichten: 968
Lid geworden op: 24 apr 2012 10:16
Locatie: Volgens mijn VPN kom ik uit..?

Re: "Wat is uw minimale prijs?"

Bericht door Portje »

Ik heb ooit 1x iets gehad waar ik een heel redelijk bedrag voor moest hebben en daar wilde de koper echt maar de helft voor geven.
Ik ben toen naar de schuur gelopen om een vuisthamer te halen en heb dat ding finaal plat geslagen waar hij bij stond.
Zo zei ik, dit is nu de prijs waard die jij me wilde geven.
Ik had er dus niks aan, alleen de voldoening..
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
MeMoRy
Berichten: 737
Lid geworden op: 17 okt 2022 09:40
Locatie: Utrecht

Re: "Wat is uw minimale prijs?"

Bericht door MeMoRy »

Soms die vraag? Zeg maar altijd. Zelfs als bieden uit staat.
Mijn antwoord is meestal gewoon de vraagprijs. Ik ben geen handelaar, dus zet dingen op mp wat ik er voor wil hebben.

Ook eigenlijk één van de redenen dat ik weinig meer verkoop op mp. Teveel gedoe voor wat je ervoor terugkrijgt. Zonde van mijn tijd. Mensen gaan zelfs onderhandelen als je 5 euro vraagt voor iets wat 50 waard is. Tja, ik reken voor mijn vrije tijd fictief 100 euro per uur, dus die onderhandeling is het mij niet waard. Zet het net zo goed bij de kringloop voor de deur.
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 6016
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: "Wat is uw minimale prijs?"

Bericht door Sven »

Idd, eigenlijk altijd die vraag.

Op zich snap ik het ook wel. De geïnteresseerde van dit moment blijkt op vakantie te zijn, kan niet meteen komen kijken.

Dat vind ik eigenlijk ook het gekke aan hoe het nu lijkt te gaan.
Het lijkt alsof bijna alle kopers de beslissing tot aankoop vanachter het scherm willen nemen.

Met nieuwe spullen kan dat vaak wel maar tweedehands?

Ik heb voor mijn eigen aankopen de regel "Als ik ga kijken moet ik de vraagprijs willen betalen maar ook met lege handen weer terug gaan."
Als dat niet zo is dan is de vraagprijs te hoog of is het te ver weg.

Maar als er dan om biedingen gevraagd word dan is het al wat lastiger.
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
FreesKever
Berichten: 641
Lid geworden op: 15 apr 2019 01:01

Re: "Wat is uw minimale prijs?"

Bericht door FreesKever »

Portje schreef: 18 jun 2023 14:57 Ik heb ooit 1x iets gehad waar ik een heel redelijk bedrag voor moest hebben en daar wilde de koper echt maar de helft voor geven.
Ik ben toen naar de schuur gelopen om een vuisthamer te halen en heb dat ding finaal plat geslagen waar hij bij stond.
Zo zei ik, dit is nu de prijs waard die jij me wilde geven.
Ik had er dus niks aan, alleen de voldoening..
Daar schiet je ook niet veel mee op.
Een slimmere stategie is misschien om een paar euro bij de prijs te doen en hem te vertellen dat jouw tijd ook geld kost en je geen zin hebt in gezeur.
Gebruikersavatar
Bjornski1976
Berichten: 1130
Lid geworden op: 01 feb 2013 14:10
Locatie: Gorinchem

Re: "Wat is uw minimale prijs?"

Bericht door Bjornski1976 »

De vraagprijs is de minimale prijs.

Tegenwoordig is iedereen van het #durftevragen.

Korting vragen is net zo iets als het schudden aan een appelboom. Zolang er appels naar beneden vallen blijven ze vragen/schudden.

Mensen die de waarde van een (gebruikt) product niet erkennen snappen hebben er geen verstand van. Dus moet je uitleggen wat het is en hoe goed het wel niet is. Je krijgt immers nooit meer dan wat je er voor betaald.

Korting kan je niet geven, dat geeft de koper een onzeker gevoel. Ook wekt het de indruk dat je iemand de hoofdprijs wil laten betalen. Je kan hem er beter iets gratis bij kadeau doen.
Kennis en wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie & invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6328
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: "Wat is uw minimale prijs?"

Bericht door Kjelt »

Bjornski1976 schreef: 18 jun 2023 16:47 Je kan hem er beter iets gratis bij kadeau doen.
Een hand :mrgreen:
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: "Wat is uw minimale prijs?"

Bericht door benkr »

Ik mis hier nog de kreet "bieden naar waarde", wat dat ook mag betekenen.
Mijn vader riep altijd "de waarde is wat een gek er voor geeft".
Best veel aanbieders willen als het kan ruim meer dan de nieuwprijs, kopers willen het graag bijna gratis.
Ik had een collega die dingetjes bij van Cranenbroek ging kopen en ze vervolgens met ruime winst via Marktplaats verkocht, idem via veilingsites en Domeinen, soms wordt er bijna de nieuwprijs voor geboden, daar komt dan nog zeg maar 40% boven op aan BTW en veilingkosten, idioot toch? En dan natuurlijk ook nog GEEN garantie en geen geld terug als het niet is wat je er van verwacht.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11041
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: "Wat is uw minimale prijs?"

Bericht door DaBit »

Ik heb de afgelopen paar weken best veel op marktplaats gekocht en verkocht. Eigenlijk waren de ervaringen veel positiever dan een paar jaar terug. Normaal volk, normale conversaties, afspraken werden nagekomen.

Tuurlijk vragen ze om korting. Prima hoor, daar is de vraagprijs ook op aangepast. Daarmee kan ik de vraag ' wat is Uw minimale prijs' dan ook makkelijk beantwoorden.

En degene die laatst bij een motor voorzichtig vroeg of hij 100 euro korting kon krijgen heb ik maar wat meer gegeven om op het bedrag uit te komen wat ik hebben wilde. Zo eerlijk ben ik dan ook wel weer.

Daar zat er bij de bieders trouwens wel eentje bij die veel redenen aan bleef halen om zijn te lage bod te rechtvaardigen. Mijn antwoord: 'als het over een maand of 2 niet verkocht is voor mijn prijs praten we verder over die van U. Ik neem wel contact op'. Zo, klaar.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12054
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: "Wat is uw minimale prijs?"

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Altijd proberen te communiceren.
Toen ik een leuke fiets tegen kwam, in NoordHolland, wat ik toch wat te ver weg vond voor een fiets van €75.- heb ik de beste man toch maar een berichtje gestuurd.”mooie fiets, jammer dat je zo ver weg zit”.
Het antwoord.”als je geen haast hebt breng ik hem wel”

Prima opgelost.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2138
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: "Wat is uw minimale prijs?"

Bericht door spinningwheels »

Kjelt schreef: 18 jun 2023 14:50

In dat geval was ik het een keer zo beu dat ik de spullen weer uit zijn aanhanger ging halen en de desbetreffende persoon een fijne dag wenste. Hij stopte me snel bij het uitladen en wilde het dan toch voor de prijs die we eerder waren overeengekomen. Goh had ik niet verwacht omdat hij 60km had gereden voor de spullen ;-)
Zulke gaan dus bij mij met lege handen naar huis, ook al willen ze dan wel ineens de overeengekomen prijs betalen.

Heb het ook al eens omgedraaid.
Was een prijs van 300 overeengekomen, gast komt hier en wil 250 geven, ik zeg nu kost het 350 als je het nog mee wil nemen.
Die is dus ook met gillende banden hier de straat uitgereden.
In theorie kan ik praktisch alles
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2138
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: "Wat is uw minimale prijs?"

Bericht door spinningwheels »

Maar probeer marketplace van feestboek eens,
Op iedere advertentie krijg je een paar berichten van ik laat postbode ophalen.
Zijn allemaal berichten van afrikaantjes die hebben weer een nieuwe scam ontdekt.
Het leuke is dat die gasten nogal snel op hun besneden snikkeltje zijn getrapt als je hun sprookjesfiguur goed gaat beledigen.
Gewoon prachtig hoe die gasten dan volledig uit hun plaat gaan, de doods bedreigingen vliegen je om de oren.
In theorie kan ik praktisch alles
Plaats reactie