Topcom.cz

Alles wat niet past in de rest van de subforums

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Rients
Donateur
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 mar 2022 23:32

Topcom.cz

Bericht door Rients »

Bij het zoeken naar gadgets al een paar keer bij topcom.cz terecht gekomen. Nu ik bij het bouwen van mijn cnc tegen het feit aanliep dat ik 3 meetsensoren wilde gebruiken (vaste als toollengte, verplaatsbare voor op het materiaal en de 3d taster) en dat een beetje mooi wilde aanluiten kwam ik bij het volgende product uit. https://topcom.cz/products/mergers/sigmer4/

Is eigenlijk een heel simpel hubje waar je zowel pnp als npn en NC en NO kunt aansluiten en dan via switches het gewenste signaal kunt krijgen. Inmiddels besteld en aangesloten en werkt tadeloos. Mooi afgewerkt en netjes gebouwd en ik denk al met al 40% van de prijs van het eding alternatief (wat nog steeds niet te bestellen is jammer genoeg). Enige nadeel is dat ik ook het hot plug kastje van sorotec heb. Zodra je de 3d taster ontkoppelt geeft hij een geopend signaal door en werkt het niet meer. Opgelost met een kortgesloten dummieplug.

Persoonlijk vind ik het wel een aanrader. Ook de toolsetter en de verplaatsbare probe mee besteld. Mooi spul, netjes afgewerkt en zeker voor de betere hobbie machine.
hfjbuis
Donateur
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 feb 2017 00:26
Locatie: Hoensbroek

Re: Topcom.cz

Bericht door hfjbuis »

Die hub is inderdaad een mooi flexibel systeem maar aan de prijzige kant als ik (maak mijn eigen PCB's) kijk naar de onderdelen.
There are only 2 limits, the sky and your imagination
Rients
Donateur
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 mar 2022 23:32

Re: Topcom.cz

Bericht door Rients »

hfjbuis schreef: 08 sep 2023 23:18 Die hub is inderdaad een mooi flexibel systeem maar aan de prijzige kant als ik (maak mijn eigen PCB's) kijk naar de onderdelen.
Hahaha. Ja dat zal ongetwijfeld. Maar ik denk dat een hoop dingen dan uiteindelijk heel duur zijn, of niet? Ik ben uiteindelijk al blij dat ik nu op het niveau ben gekomen dat ik dingen aan kan sluiten zonder dat ik ze opblaas :-)
hfjbuis
Donateur
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 feb 2017 00:26
Locatie: Hoensbroek

Re: Topcom.cz

Bericht door hfjbuis »

Rients schreef: 09 sep 2023 11:32 Maar ik denk dat een hoop dingen dan uiteindelijk heel duur zijn, of niet?
Ik schat dat het onderdeel functioneel voor €10,-- te maken is, de uren niet geteld.
Rients schreef: 09 sep 2023 11:32 Ik ben uiteindelijk al blij dat ik nu op het niveau ben gekomen dat ik dingen aan kan sluiten zonder dat ik ze opblaas :-
Nou, zo ver ben ik nog lang niet. Vorige week een nieuwe proxy bij het testen al opgeblazen (sluiting uitgang met de voeding). Een paar weken terug nog een stepstick driver bij het instellen van de max stroom. Reserve onderdelen heb ik nog altijd nodig.
There are only 2 limits, the sky and your imagination
Plaats reactie