12 volt PC op "autoaccu"

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

MeMoRy
Berichten: 737
Lid geworden op: 17 okt 2022 09:40
Locatie: Utrecht

Re: 12 volt PC op "autoaccu"

Bericht door MeMoRy »

Of een autoaccu werkt, ligt helemaal aan de voeding. Dus zonder details moelijk te zeggen.
Als je diezelfde accu ook voor de motor gebruikt, dan moet er een flinke filter op. De ontsteking zorgt voor hoogfrequente ruis en de dynamo voor laagfrequente ruis.
Beter gebruik je een voeding die speciaal voor automotive gemaakt is, dan is al aan alles gedacht.
RoBie
Berichten: 109
Lid geworden op: 11 sep 2020 19:29
Locatie: Purmerend

Re: 12 volt PC op "autoaccu"

Bericht door RoBie »

Vergeet ook de voeding voor een monitor niet. Er zijn genoeg monitoren met een 12 V voeding en die zou je dan ook via de converter moeten laten lopen. De Victron converter kan iets van 8 ampere aan en de mini pc zal iets van 3 ampere max zijn. Hou je genoeg over voor een monitor. Simpelweg een laptop aansluiten via het 12 volt systeem of zelfs via een 12-230V omvormer kan veel problemen veroorzaken.
RoBie
Berichten: 109
Lid geworden op: 11 sep 2020 19:29
Locatie: Purmerend

Re: 12 volt PC op "autoaccu"

Bericht door RoBie »

Voor 78 euro gewoon zo'n Victron converter aanschaffen en je hebt zeker geen probleem met je voeding. Al meer dan 20 jaar pruts ik aan elektro en elektronica aan bootjes. (zin wat gecorrigeerd, tekst was veel te arrogant)
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5418
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: 12 volt PC op "autoaccu"

Bericht door serum »

Vind ik enorm meevallen Robbie! Qua arrogante epilogen hebben we hier een behoorlijk hoogliggend referentiekader. :mrgreen:
RoBie
Berichten: 109
Lid geworden op: 11 sep 2020 19:29
Locatie: Purmerend

Re: 12 volt PC op "autoaccu"

Bericht door RoBie »

serum schreef: 10 feb 2024 12:27 Vind ik enorm meevallen Robbie! Qua arrogante epilogen hebben we hier een behoorlijk hoogliggend referentiekader. :mrgreen:
:lol: :lol: :lol: Ik had nog geen koffie op toen ik de eerste versie van die zin schreef ;-)
Plaats reactie