Syntec; wie weet er meer over?

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13536
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Syntec; wie weet er meer over?

Bericht door Arie Kabaalstra »

Syntec kende ik nog niet, 't is maar net wat je met de machine wilt doen..
Jacala
Berichten: 284
Lid geworden op: 17 jan 2012 14:32
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Syntec; wie weet er meer over?

Bericht door Jacala »

Quepee schreef: 15 feb 2024 19:33 Wachten is nu op het 36 pagina's pleidooi waarom eding toch echt beter is.
Ik denk dat het letterlijk appels met peren vergelijken is.

Syntec is enorm in het grootste productieland ter wereld dus die hebben zichzelf wel bewezen.

Eding is veel kleiner maar heeft zich bij ons in de werkplaats bewezen.

Wat werkt voor de ene werkt voor de ander niet. Ik kan alleen vol lof vertellen wat voor mij werkt ;) eding........ eding..... :lol:
Maak mij blij en abonneer/subscribe je op mijn "kersverse" youtube kanaal: https://www.youtube.com/user/ontwerpopmaatpuntcom
wvandermolen
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 dec 2023 19:11
Locatie: Weesp

Re: Syntec; wie weet er meer over?

Bericht door wvandermolen »

andrefc101 schreef: 15 feb 2024 19:11 De ts is bij mij altijd welkom om een Syntec systeem werkend te zien.
Bedankt voor dit aanbod, ik wil graag komen kijken!
Jacala schreef: 15 feb 2024 19:14 Waar in NL zit je? Ik zou graag aansluiten als het uit komt.
Als je mee wilt rijden... Nijmegen is toch zo'n beetje op de route voor mij :-)

@Serum bedankt voor je bijdrage!
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3733
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Syntec; wie weet er meer over?

Bericht door andrefc101 »

Arie Kabaalstra schreef: 15 feb 2024 19:37 Syntec kende ik nog niet, 't is maar net wat je met de machine wilt doen..
Ik vermoed frezen
Kjelt
Donateur
Berichten: 6329
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Syntec; wie weet er meer over?

Bericht door Kjelt »

serum schreef: 15 feb 2024 19:22 Support van Eding kan écht veel beter.
Hoe is de support van Syntec beter ?
Meteen iemand aan de lijn ?

Als je besturing kapot is proberen ze hem dan ook te repareren voor je zoals bij Eding?
Als je een nieuwe besturing nodig hebt, is ie dan ook binnen twee werkdagen in huis ?

Inderdaad appels en peren denk ik waarbij Eding nog gaat groeien met een ethercat besturing en andere features die gewoon veel tijd kosten om goed te krijgen.
Als we dan toch bezig zijn waarom dan geen Siemens of Haidenhahn besturing ;-)
Laatst gewijzigd door Kjelt op 15 feb 2024 21:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3733
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Syntec; wie weet er meer over?

Bericht door andrefc101 »

Kjelt schreef: 15 feb 2024 21:15 Hoe is de support van Syntec beter ?
Meteen iemand aan de lijn ?
Geen idee, het werkt gewoon altijd, zelfs G41/42
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5418
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Syntec; wie weet er meer over?

Bericht door serum »

Kjelt schreef: 15 feb 2024 21:15
serum schreef: 15 feb 2024 19:22 Support van Eding kan écht veel beter.
Hoe is de support van Syntec beter ?
Meteen iemand aan de lijn ?

Als je besturing kapot is proberen ze hem dan ook te repareren voor je zoals bij Eding?
Als je een nieuwe besturing nodig hebt, is ie dan ook binnen twee werkdagen in huis ?

Inderdaad appels en peren denk ik waarbij Eding nog gaat groeien met een ethercat besturing en andere features die gewoon veel tijd kosten om goed te krijgen.
Als we dan toch bezig zijn waarom dan geen Siemens of Haidenhahn besturing ;-)

Pas op wat je zegt Kjelt. Syntec, support binnen 1 werkdag reactie en een oplossing. Eding, geen commentaar. Ik wil je mijn login doen, mag je zelf oordelen wat je ervan vindt. Ben benieuwd wanneer eding een ethercat kaart krijgt, ik wil m wel.
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3733
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Syntec; wie weet er meer over?

Bericht door andrefc101 »

Kjelt schreef: 15 feb 2024 21:15
serum schreef: 15 feb 2024 19:22 Support van Eding kan écht veel beter.
Hoe is de support van Syntec beter ?
Meteen iemand aan de lijn ?

Als je besturing kapot is proberen ze hem dan ook te repareren voor je zoals bij Eding?
Als je een nieuwe besturing nodig hebt, is ie dan ook binnen twee werkdagen in huis ?

Inderdaad appels en peren denk ik waarbij Eding nog gaat groeien met een ethercat besturing en andere features die gewoon veel tijd kosten om goed te krijgen.
Als we dan toch bezig zijn waarom dan geen Siemens of Haidenhahn besturing ;-)
Ja Kelt, waarom deze uitermate onzinnige reactie die totaal geen hout snijdt, wat weet jij van de ondersteuning van Syntec? Ze zitten in Engeland, Turkije, US en weet ik waar nog meer. Ik heb helemaal geen zin in deze oorlog met een paar prutsers die niet verder dan Eindhoven kunnen kijken, en waar de ondersteuning ( bewezen) helemaal nul is!
Wanneer denk jij dat dat Ethercat klaar is? 2099?
Kjelt
Donateur
Berichten: 6329
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Syntec; wie weet er meer over?

Bericht door Kjelt »

Ik vraag gewoon naar de ervaring met de support van Syntec, ook in geval van defecten.
Dat laatste lijkt me vrij belangrijk voor de continuiteit van een bedrijf.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12054
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Syntec; wie weet er meer over?

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Kjelt schreef: 15 feb 2024 21:15 Als we dan toch bezig zijn waarom dan geen Siemens of Haidenhahn besturing ;-)
Prijs ?
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6329
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Syntec; wie weet er meer over?

Bericht door Kjelt »

Er zijn reacties weg gehaald zie ik. Jammer want zo ga ik niet verder.
FSSF
Berichten: 884
Lid geworden op: 07 jun 2011 22:20
Locatie: Den haag

Re: Syntec; wie weet er meer over?

Bericht door FSSF »

Kjelt schreef: 15 feb 2024 23:27 Ik vraag gewoon naar de ervaring met de support van Syntec, ook in geval van defecten.
Dat laatste lijkt me vrij belangrijk voor de continuiteit van een bedrijf.
Maar doen andere merken dat dan beter?

Een machine op werk met een Siemens besturing ging een paar weken geleden kapot, vervolgens is het ook gewoon wachten totdat de monteur van Siemens tijd heeft, kan drie dagen zijn maar ook twee weken, zoals in dit geval.
Besturing was overigens zes jaar geleden ook al vervangen en was nu weer aan de beurt, 16k voor een nieuwe Windows NT besturing computer met wat Siemens spul er aan vast. Wel brengt de oude aardig wat statiegeld op, dat dan weer wel :lol:

Overigens staat hier ook een machine met een Syntec 6mb controller. Ik gooi er een programma in en de machine doet wat ik vraag. Enkel de gereedschaplengte instellen en verrekenen blijft een beetje vaag, iets met een niet meewerkende parameter. Je kan in ieder geval een heel aantal Syntec controllers als spare neerleggen voor de prijs van een Siemens...
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3733
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Syntec; wie weet er meer over?

Bericht door andrefc101 »

Ik gebruik dan een Syntec 21MA controller, al vijf jaar in bedrijf zonder ook maar 1 storings moment. Mijn toolmeet macro werkt prima, geen idee welke parameter bij jou lastig doet? En inderdaad, de kosten zijn iets lager bij Syntec ;-)
We zouden de tool macro eens naast elkaar kunnen leggen, misschien vinden we een oplossing.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5418
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Syntec; wie weet er meer over?

Bericht door serum »

Wat je bij die syntec controller moet weten is dat je de gemeten tool moet gebruiken om je z-delta in te stellen (dus je as te nullen) vanaf daar lopen alle tools dan mee, denk dat je daar ergens nat gaat. Had hetzelfde probleem met mijn syntec.

Ook dezelfde ervaring; reparaties zijn een drama. Haas is niks beter. (zelfs interessante discussies met ze aan overgehouden met touwtrekkerij waar werkelijk niemand belang bij heeft). We hadden een SCM formaatzaag defect, zwart scherm. 2 weken geduld aub, monteurs zitten vol. Eindconclussie; Nieuwe besturing nodig, 8400e ex btw en ex montage. (6 jaar terug ook vervangen voor hetzelde euvel) Zelf kunnen oplossen, Was een bios batterijtje en een cmos reset voor nodig en een paar instellingen in de bios om te zorgen dat niet langer de VGA poort werd gebruikt, maar de onboard uitgang waar het LCD opzat.

Nergens is service nog heilig in machineland, zo lijkt het. Maar als je producent bent van een stuurkaart, mag je wel je beste beentje voorzetten om iets van support in te richten om je klanten te bedienen.
Plaats reactie