cnc-technik-mueller

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

John7jb
Berichten: 33
Lid geworden op: 02 feb 2014 17:50

cnc-technik-mueller

Bericht door John7jb »

Goeden dag,
Wie heeft er hier in Nederland een CNC freesbank van de cnc-technik-mueller ??
Ik zou graag ik contact komen met wie er een heeft..

Groeten John
spikee
Berichten: 277
Lid geworden op: 26 okt 2011 22:54

Re: cnc-technik-mueller

Bericht door spikee »

Ik heb er een gehad in het verleden.
John7jb
Berichten: 33
Lid geworden op: 02 feb 2014 17:50

Re: cnc-technik-mueller

Bericht door John7jb »

Mag ik contact met je opnemen??

Met vriedenelijke groet

John
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13536
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: cnc-technik-mueller

Bericht door Arie Kabaalstra »

Ik zit ook wel eens met een schuin oog naar deze machines te kijken..

Persoonlijk denk ik dat het delen van Ervaringen op dit FORUM meer mensen op weg kan helpen, dus waarom die ervaringen niet delen?
John7jb
Berichten: 33
Lid geworden op: 02 feb 2014 17:50

Re: cnc-technik-mueller

Bericht door John7jb »

Je heb een punt.
We wachten af..

Groeten John
spikee
Berichten: 277
Lid geworden op: 26 okt 2011 22:54

Re: cnc-technik-mueller

Bericht door spikee »

Destijds als frame gekocht met rails en ballscrews zonder elektra. Werkt zoals je verwacht. Vond de travels zelf ietwat beperkt maar dat is ook gewoon een geld kwestie. Het is een simpele plaatmetalen constructi3 vol met epoxygraniet mix. De montagd vlakken zijn gefreesd en of geslepen. Gewoon accuraat zoals het hoort. Verder is dasr niet zoveel over te zeggen :mrgreen:
John7jb
Berichten: 33
Lid geworden op: 02 feb 2014 17:50

Re: cnc-technik-mueller

Bericht door John7jb »

Dankjewel voor je reactie Spikee.
Waar ik benieuwd naar ben zijn de afmetingen.
Wil proberen zelf iets te maken.
De maat is mooi voor mij in mijn schuur.

Groeten John
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13536
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: cnc-technik-mueller

Bericht door Arie Kabaalstra »

spikee schreef: 10 mar 2024 22:00 Destijds als frame gekocht met rails en ballscrews zonder elektra. Werkt zoals je verwacht. Vond de travels zelf ietwat beperkt maar dat is ook gewoon een geld kwestie. Het is een simpele plaatmetalen constructi3 vol met epoxygraniet mix. De montagd vlakken zijn gefreesd en of geslepen. Gewoon accuraat zoals het hoort. Verder is dasr niet zoveel over te zeggen :mrgreen:
Waar ik nu vooral aan denk.. voor het formaat van het werk wat ik doorgaans doe, is dat niet zo spannend.. Vandeweek een week besteed aan 1 onderdeel.. van 45 x 38 x 12 mm...

Maar hoe vet moet mijn spaarvarkentje zijn als ik em wil slachten voor zo'n Frame?.. gewoon met rails en ballscrews, omdat ik er toch zelf de electra aan wil knopen.. liefst met een 4de en 5de as..
Als ik het goed zie, zijn de machines van Mueller en Zietz hetzelfde, en op de Site van Zietz is duidelijk aangegeven dat het portaal "aangebout" is, hetgeen de optie geeft daar een paar vulblokken tussen te zetten, met dan meer ruimte voor een 4de-5de as Unit...
Waar ik nog wel meet zit.. wel leuk dat Mueller ze ook aanbiedt met een kast eromheen, maar zo te zien is dat een Crime om schoon te maken..
spikee
Berichten: 277
Lid geworden op: 26 okt 2011 22:54

Re: cnc-technik-mueller

Bericht door spikee »

Het foedkoopste is om het frame te kopen en de rest zelf tr doen. De fs4mg is iets van 1400 euro dachr ik als frame. De fs3mg 2000 o.i.d, de prijslijst kan je gewoon aavragen. Ik heb destijds via mueller gedaan.

Het is en blijven lichte machines natuurlijk. Een industrieele machine, met dat bereik weegt al snel 3000kg. Je kan op yt zien wat deze machines kunnen.
Dieselloco
Berichten: 104
Lid geworden op: 31 mar 2008 19:36
Locatie: Goes

Re: cnc-technik-mueller

Bericht door Dieselloco »

Ter info, Stefan Gotteswinter heeft er recent een FS4MG aangeschaft. Zie zijn video op YouTube.

https://www.youtube.com/watch?v=eAe3TlsVKcc
Schaublin 102-VM | Aciera F3 | High-Z S400 | LIP 515
assink
Berichten: 2485
Lid geworden op: 03 mar 2009 09:06
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: cnc-technik-mueller

Bericht door assink »

Voor wie redelijk duits kan, dit duitse forum staat redelijk vol over deze machines/frames:
https://forum.zerspanungsbude.net/viewt ... ilit=fs4mg
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13536
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: cnc-technik-mueller

Bericht door Arie Kabaalstra »

spikee schreef: 11 mar 2024 08:37 De fs4mg is iets van 1400 euro dachr ik als frame.
Dat zijn interessante bedragen..
Dieselloco schreef: 11 mar 2024 08:55 Ter info, Stefan Gotteswinter heeft er recent een FS4MG aangeschaft. Zie zijn video op YouTube.
assink schreef: 11 mar 2024 10:49 Voor wie redelijk duits kan, dit duitse forum staat redelijk vol over deze machines/frames:
Stimmt, habe ich schon mal gesehen, es gibt manche videos von Stefan.
Die Videos an zu schauen, macht ja immer Spass, und mann lernt auch bestimmt etwas davon..

'k denk dat het met mijn mijn kennis van de duitse taal wel goed zit.. en zijn Video's doet ie in het Engels, Immers voor Duitsers geldt netzogoed als voor Nederlanders: als ze zeggen dat ze 't engels redelijk beheersen, ga er maar van uit dat ze 't beter spreken dan jij.. :lol:

Ik denk dat ik gewoon maar eens wat info moet aanvragen.. ik weet niet of ze ook maatschetsen hebben.. maar dat zou wel fijn zijn.. dan kan ik tenminste wat dingen uitdenken...
mjeuring
Berichten: 977
Lid geworden op: 03 feb 2014 14:49
Locatie: MM

Re: cnc-technik-mueller

Bericht door mjeuring »

Arie Kabaalstra schreef: 11 mar 2024 13:13 Immers voor Duitsers geldt netzogoed als voor Nederlanders: als ze zeggen dat ze 't engels redelijk beheersen, ga er maar van uit dat ze 't beter spreken dan jij..
Nou, dat kan nog wel eens tegenvallen: https://www.youtube.com/watch?v=KLSdOY-6R_U
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13536
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: cnc-technik-mueller

Bericht door Arie Kabaalstra »

mjeuring schreef: 11 mar 2024 13:17
Arie Kabaalstra schreef: 11 mar 2024 13:13 Immers voor Duitsers geldt netzogoed als voor Nederlanders: als ze zeggen dat ze 't engels redelijk beheersen, ga er maar van uit dat ze 't beter spreken dan jij..
Nou, dat kan nog wel eens tegenvallen: https://www.youtube.com/watch?v=KLSdOY-6R_U
:lol:

Laat ik het dan anders stellen.. de gemiddelde Duitser spreekt beter Engels dan de gemiddelde Engelsman Duits spreekt.. :lol:
Plaats reactie