Bambu Labs X1

Hier kunnen de nieuwste ontwikkelingen en zelfbouw printers besproken worden

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12054
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Bambu Labs X1

Bericht door hugo stoutjesdijk »

En met de leeftijd van Sinterklaas, is die dat in December misschien wel weer vergeten. :lol:
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
Portje
Donateur
Berichten: 968
Lid geworden op: 24 apr 2012 10:16
Locatie: Volgens mijn VPN kom ik uit..?

Re: Bambu Labs X1

Bericht door Portje »

Ik heb een briefje met de vraag in een schoen bij mijn (vrouwelijke) sinterklaas neergezet.
Ze keek me aan (haha) ze las het briefje en:
Tot m'n verrassing zij ze: een beetje te gek maar sam sam is te doen, grin

en de eerste opdracht ook al binnen !!
Afbeelding
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Bambu Labs X1

Bericht door benkr »

Vandaag mail van Bambu Labs gekregen beide pakketten zijn op reis, de printer is een pakket, de rest is het andere pakket.
De printer komt direct uit China, de rest uit Duitsland, alles met DHL lijkt het op.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5418
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Bambu Labs X1

Bericht door serum »

DHL, daar ben je dikke maatjes mee, toch?
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Bambu Labs X1

Bericht door benkr »

serum schreef: 19 mar 2024 20:30 DHL, daar ben je dikke maatjes mee, toch?
Och, het zijn allemaal waardeloze bedrijven op zijn tijd, maar vaak gaat het ook goed.
Gebruikersavatar
Portje
Donateur
Berichten: 968
Lid geworden op: 24 apr 2012 10:16
Locatie: Volgens mijn VPN kom ik uit..?

Re: Bambu Labs X1

Bericht door Portje »

Het lijkt me een heel mooie printer, Daar zul je best plezier van hebben.
ik heb er wel eens vaker naar gekeken, altijd leuk om te zien.
Of ik zelf nog zoiets zou kopen..

Ik zag een hele tijd terug een filmpje op YT die hem met een Ultimaker s5 pro bundel vergeleek, ik heb hem eens opgezocht in mijn database en gevonden,en die heeft een heel ander prijskaartje, en die die Ultimaker heeft weggedaan.


oja, hier een mooie set YT van 13 tutorials om naar te kijken:
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
Gebruikersavatar
André-R
Donateur
Berichten: 251
Lid geworden op: 19 feb 2020 13:31
Locatie: Drempt

Re: Bambu Labs X1

Bericht door André-R »

benkr schreef: 19 mar 2024 20:22 Vandaag mail van Bambu Labs gekregen beide pakketten zijn op reis, de printer is een pakket, de rest is het andere pakket.
De printer komt direct uit China, de rest uit Duitsland, alles met DHL lijkt het op.
Ik hoop dat de douane je welgezind is....ik had laatst een pakje uit china , via FedEx,pakje was €200 ik mocht € 80 aftikken voor btw, inklaren ect...
AI Hembrug DR1
Optimum BF 46 vario
skillalot
Donateur
Berichten: 3254
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Bambu Labs X1

Bericht door skillalot »

Ik had een twee stukjes rond 10mm van een 15cm lang die opgestuurd werden als test, voordat er een grotere partij deze kant op kwam. Ene was gehard en de andere wat minder.
OP de factuur stond ook sample, waarde 2 dollar.

DHL schatte de waarde in op 110 euro, en kon iets van 40 euro bijbetalen :lol:
Gebruikersavatar
Portje
Donateur
Berichten: 968
Lid geworden op: 24 apr 2012 10:16
Locatie: Volgens mijn VPN kom ik uit..?

Re: Bambu Labs X1

Bericht door Portje »

benkr schreef: 19 mar 2024 20:22 Vandaag mail van Bambu Labs gekregen beide pakketten zijn op reis, de printer is een pakket, de rest is het andere pakket.
De printer komt direct uit China, de rest uit Duitsland, alles met DHL lijkt het op.
Er staat op de site dat de bestelling uit DE wordt verzonden.
Krijg je nu geen last van douanekosten over die printer?
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Bambu Labs X1

Bericht door benkr »

Zowel de printer als de toebehoren (filament en zo) komen vanuit een DE magazijn en worden getransporteerd door DHL, het zijn 2 aparte zendingen.
Gebruikersavatar
Portje
Donateur
Berichten: 968
Lid geworden op: 24 apr 2012 10:16
Locatie: Volgens mijn VPN kom ik uit..?

Re: Bambu Labs X1

Bericht door Portje »

Scheelt dan toch een slok.
Wat is het? 17% invoerkosten en daar de btw nog over als het uit China komt..
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
mjeuring
Berichten: 977
Lid geworden op: 03 feb 2014 14:49
Locatie: MM

Re: Bambu Labs X1

Bericht door mjeuring »

Portje schreef: 20 mar 2024 23:45 Wat is het? 17% invoerkosten
Invoerheffingen zijn afhankelijk van het type artikel (Taric-code). Toen ik nog zakelijk spul kocht in China (Molybdeen, Wolfraam etc.) was de heffing het laagst als je ze onder artikelen voor de halfgeleider industrie liet binnenkomen. Maar da's alweer 2 werkgevers geleden.
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Bambu Labs X1

Bericht door benkr »

Kreeg zojuist bericht van DHL, we waren om 16:08 bij u aan de deur, helaas was u niet thuis, we proberen het morgen opnieuw.
K#@&^$ bedrijf, die bezorger zag de bui al hangen, appartement op de 3e verdieping, aanbellen spullen op een steekwagen, wachten tot de lift er is, naar de 3e etage, zoeken waar nr 40 is, bellen en zelfde weg weer terug, dat past niet in het schema van x bezorgingen per uur, dus dan maar melden dat er niemand thuis is.

Vorige week hadden we er eentje die het spul in de lift had gepleurd en het toen wel goed vond, gelukkig had hij dat nog wel gemeld.
Er stond deze week een artikel in de krant over een studentenflat in Tilburg waar de dingen standaard beneden in de hal werden gedropt, meer dan de helft van de spulletjes was al weg voordat de geadresseerde in de gaten had dat er misschien iets voor hem bij stond. Kennelijk is dit het nieuwe normaal.
Als je nu nog invloed kon uitoefenen op de keuze van bezorger zou je het nog een beetje kunnen sturen, maar dat wordt door de afzender bepaald.
Kennelijk is afleveren bij een afhaalpunt of automaat nog de meest betrouwbare optie tegenwoordig.

Ik heb overigens niet het idee dat er betere en slechtere bedrijven zijn, ze zijn eigenlijk allemaal hetzelfde, ik denk dat de belangrijkste reden de betaling is, als je als bezorger continu tijd tekort komt om dingen fatsoenlijk af te leveren krijg je vanzelf deze praktijken.
Laatst gewijzigd door benkr op 21 mar 2024 17:12, 2 keer totaal gewijzigd.
MeMoRy
Berichten: 737
Lid geworden op: 17 okt 2022 09:40
Locatie: Utrecht

Re: Bambu Labs X1

Bericht door MeMoRy »

Ai, rot. Hopen dat het snel goedkomt
Plaats reactie