Bambu Labs X1

Hier kunnen de nieuwste ontwikkelingen en zelfbouw printers besproken worden

Moderator: Moderators

Plaats reactie
H.C
Berichten: 229
Lid geworden op: 08 feb 2021 15:14

Re: Bambu Labs X1

Bericht door H.C »

Voor de rest regelmatig vers filament voeren, dan blijven ze gelukkig. :mrgreen:
& laten aanstaan :D

P1: Bambustudio of Orcaslicer ? op mijn eerste asa print's stond haar op... :D (ging de kleine gaatjes opvullen, in Orca kon je dat gewoon uitzetten)
harm69
Berichten: 35
Lid geworden op: 18 nov 2011 23:21
Locatie: Veldhoven

Re: Bambu Labs X1

Bericht door harm69 »

Zack Freedman heeft net een top-50 van filament op youtube gezet. De tweede helft gaat is ver over-the-top voor thuisgebruik (hele exotische filamenten die op een normale printer niet werken). Toch leuk. https://youtube.com/watch?v=weeG9yOp3i4 ... hwq2mw-gls

Nog iets om rekening mee te houden: Ook bij filament printers komen bij het printen gevaarlijke stoffen vrij, zowel chemisch als deeltjes. PLA schijnt het minst erg te zijn, maar bijvoorbeeld ABS zou je eigenlijk alleen met afzuiging moeten printen. In een appartement iets om rekening mee te houden.
Gebruikersavatar
P1-Engineering
Donateur
Berichten: 441
Lid geworden op: 27 aug 2019 23:28
Locatie: Haarlem

Re: Bambu Labs X1

Bericht door P1-Engineering »

H.C schreef: 15 mar 2024 06:46
Voor de rest regelmatig vers filament voeren, dan blijven ze gelukkig. :mrgreen:
& laten aanstaan :D

P1: Bambustudio of Orcaslicer ? op mijn eerste asa print's stond haar op... :D (ging de kleine gaatjes opvullen, in Orca kon je dat gewoon uitzetten)
Bambustudio. Werkt voor mij goed, eigenlijk nog nooit naar Orca gekeken. Heb de printers en de firmware ook al maanden niet geupdate. Werkt nu gewoon goed, wil niet het risico lopen dat er iets veranderd in het print gedrag.
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Bambu Labs X1

Bericht door benkr »

Ik wilde gisterenavond de boel bestellen, maar jammer genoeg ging ik net over de ingestelde daglimiet van ING, dus toen de daglimiet verhoogd, die gaat in na 4 uur. Nu heb ik een verhoogde daglimiet, maar kan nergens vinden hoe ik de betaalprocedure afmaak en de online-chat lijkt alleen tijdens werkuren actief te zijn, dus nu maar weer wachten tot maandagochtend om te informeren hoe nu verder te gaan.
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3733
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Bambu Labs X1

Bericht door andrefc101 »

Is die daglimiet weer verlopen 😂
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Bambu Labs X1

Bericht door benkr »

andrefc101 schreef: 16 mar 2024 12:28 Is die daglimiet weer verlopen 😂
Nee, die heb ik al gezet op volgende week dinsdag als einddatum
harm69
Berichten: 35
Lid geworden op: 18 nov 2011 23:21
Locatie: Veldhoven

Re: Bambu Labs X1

Bericht door harm69 »

Bestel je direct bij bambu europa? Ik betaal daar met creditcard, zoals bij andere webshops pagina voor pagina doorklikken. Staat ideal bij het uitchecken niet tussen de betaalopties?
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Bambu Labs X1

Bericht door benkr »

harm69 schreef: 16 mar 2024 13:19 Bestel je direct bij bambu europa? Ik betaal daar met creditcard, zoals bij andere webshops pagina voor pagina doorklikken. Staat ideal bij het uitchecken niet tussen de betaalopties?
Ja, inderdaad, ik wilde met Ideal betalen, maar dat ging dus niet door die limiet. De enige manier om nu wel te kunnen bestellen lijkt de order annuleren te zijn en dan opnieuw beginnen, maar kennelijk vinden ze dat de bestelling al gedaan is, dus ook dat vind ik niet echt een optie.
Maar hoe ik nu kan betalen is mij onduidelijk.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12054
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Bambu Labs X1

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Soms komt er dan vanzelf een mailtje dat je bestelling nog niet afgerond is of iets dergelijks, eventueel met een linkje om het alsnog af te ronden. Gewoon even afwachten tot ze weer aan het werk zijn. Zo niet moet je ook wachten tot ze weer aan het werk zijn.
Maar je kunt misschien ook even zelf een mailtjes sturen dat er iets fout ging en vragen hoe je dat kunt corrigeren.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Bambu Labs X1

Bericht door benkr »

hugo stoutjesdijk schreef: 16 mar 2024 14:23 Soms komt er dan vanzelf een mailtje dat je bestelling nog niet afgerond is of iets dergelijks, eventueel met een linkje om het alsnog af te ronden. Gewoon even afwachten tot ze weer aan het werk zijn. Zo niet moet je ook wachten tot ze weer aan het werk zijn.
Maar je kunt misschien ook even zelf een mailtjes sturen dat er iets fout ging en vragen hoe je dat kunt corrigeren.
Hugo, goed idee, heb ze nu inderdaad een mailtje gestuurd.
Gebruikersavatar
Quepee
Berichten: 213
Lid geworden op: 22 dec 2012 09:45
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Bambu Labs X1

Bericht door Quepee »

Je maakt toch wel een mooie "unbox" video als hij er is ? heb je trouwens enig idee van levertijden ?
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Bambu Labs X1

Bericht door benkr »

Nee, die unbox video kun je gerust vergeten, dat is echt niet mijn dingetje.
En levertijden verschillen, het filament komt vrij snel maar los van de machine, de machine zelf staat op de site dat deze ook uit een DE magazijn komt, dus ook enkele dagen verwacht ik.
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Bambu Labs X1

Bericht door benkr »

Vanmorgen een chat sessie gehad met iemand van Bambu Labs, blijkt dat ik de hele boel gewoon opnieuw moest bestellen, de andere bestelling wordt automatisch verwijderd wanneer die niet binnen een paar dagen betaald wordt. Nu is de printer dus besteld.
Gebruikersavatar
Portje
Donateur
Berichten: 968
Lid geworden op: 24 apr 2012 10:16
Locatie: Volgens mijn VPN kom ik uit..?

Re: Bambu Labs X1

Bericht door Portje »

En €1499.00 is ook wel betaalbaar voor zo'n mooie combo printer.
Ik denk dat ik die alvast vooruit vraag voor de sinterklaas..
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
Plaats reactie