bouw freesmachine

Alle in grote lijnen opgebouwde aluminium, stalen en houten cnc-machine`s

Moderators: audiomanics, Moderators

Plaats reactie
tony1
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 feb 2011 17:04

bouw freesmachine

Bericht door tony1 »

ik heb gisteren bij stappenmotor dit besteld Ondersteunde ronde lineare CNC geleiding en nu was het de bedoeling om dit te gaan bouwen op een trespa plaat van 10mm dik en dan met vier wagentjes te gaan werken.
nu is de vraag hoe kreeg ik deze perfect geplaatst zodat ik lange groeven kan frezen maar het probleem is de platen waar ik mee werk zijn maar 10mm dik en de wagentje zijn veel hoger hoe kunnen we dat oplossen
zal er even een foto bij zetten hoe ik het in gedachten had.moet ik de gaten laten in boren via cnc zodat ze perfect staan op elkaar aan beide zijde of kun je het ook oplossen zonder het werk uit te besteden.de groef die er moet inkomen staat een 5mm van de rand en de platen zijn 1,50lm en dat moet over de langse lengte zo gefeest worden.
ik wil het met de hand doen in het begin om later over te gaan op cnc omdat het budget er nog niet hellemaal is voor een goede cnc machine
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13537
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: bouw freesmachine

Bericht door Arie Kabaalstra »

ehh?.. Gooi even wat leestekens in je tekst alsjeblieft?... ik kan er geen wijs uit.. waar is de brand?
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 6016
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: bouw freesmachine

Bericht door Sven »

Tkost mij ook moeite om er wijs uit te worden.

Maar ik heb wel trespa 10 mm kunnen lezen. Doe dat in ieder geval niet.

Het is niet stabiel, het kan onder belasting doorzakken.
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
tony1
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 feb 2011 17:04

Re: bouw freesmachine

Bericht door tony1 »

de bedoeling is van de trespa plaat te gebruiken als bodemplaat en daar de geleiders op te schroeven en op de wagentjes ook een plaat te plaatsen en dan een gat waar de frees door komt voor mijn kunststof platen te frezen.nu is de vraag ik heb een afbeelding maar ik kan ze niet laten zien onder wel bestand kan ik deze uplouden.
Plaats reactie