Tim's CNC

Alle in grote lijnen opgebouwde aluminium, stalen en houten cnc-machine`s

Moderators: audiomanics, Moderators

Tim666
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jun 2011 14:37

Tim's CNC

Bericht door Tim666 »

Hallo iedereen,

Allereerst ben ik blij te zien dat er voor werkelijk alles een forum/community bestaat.
En dus ook voor het bouwen van CNC machines, altijd fijn dat er zo ervaringen en ideeën kunnen worden uitgewisseld.

Ik ben Tim, ik ben 20 jaar en 3e jaars student op Werktuigbouw op de HU.
Ook ben ik dyslectisch vandaar dat je mogelijk wat incorrect Nederlands voorbij zult zien komen in de toekomst.
(iedereen zo zijn sterke kanten)

Ik heb in de afgelopen jaren al de nodige projecten gedraaid.
Van DIY beamers tot brommer gebeun, en natuurlijk ook op de studie werktuigbouw.
En ook voor deze projecten vaak actief geweest op forum's omdat dit het algehele resultaat van de projecten wel ten goede komt. En het Trail en Error proces vaak compacter maakt en minder pijnlijk (te weten dat andere mensen kunnen leren van jouw fouten)
Ik heb veel ervaring met solidworks als 3d CAD programma, ook heb ik enkele keren met cnc machines gewerkt op de HU. Maar helaas niet vaak genoeg om te kunnen zeggen dat ik echt weet waar ik mee bezig ben.

Zoals de onderwerptitel al zegt heb ik nu ook de beslissing genomen om aan een cnc project te beginnen.
Het doel van deze machine is het maken van product prototypen (3d frees werk) van hout, kunststof, en mogelijk Aluminium.
Het word een portaalfrees machine, voornamelijk omdat deze relatief compact is in relatie tot het werkbereik.
Het budget is ligt rond de 1500 euro.
Persoonlijk ben ik liever iemand die het in 1x goed doet in plaats van een halfbakken cnc in elkaar te beuen. Dus dat hoop ik dan ook te realiseren.

Omdat ik van mijzelf weet dat ik heel goed dingen kan uitstellen, heb ik een paar weken geleden al een aantal onderdelen gekocht om zo wat vaart achter het project te krijgen.