Is dat nou weer wat nieuws in 4?

Nederlandse CNC controller op basis van de usb poort of Ethernet.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Is dat nou weer wat nieuws in 4?

Bericht door audiomanics »

Ik gebruik(te) de twee knoppen op mijn handwiel, bij het nullen, om te scrollen door X,Y,Z en om de gekozen waarde op nul te zetten.. In V3.53 ging dat goed. Maar in V4 kwam daar voor de X en de Y ineens -0.500 te staan.
Het enige wat ik kon bedenken is dat de radius van tool#1 (#5009 op het tabblad variabelen) als offset gebruikt zou worden. En dat bleek ook zo te zijn.. Toen ik in de tooltable de diameter van #1 op nul zette krijg ik weer 0,000 voor de X en de Y als ik op de nul-knop van mijn handwiel druk.
Ik maak helemaal geen gebruik van de tooltable omdat ik steeds een ander freesje in de spantang druk en die toch iedere keer op het materiaal of op het bed moet nullen. De Z-offset bewaren is nutteloos.

Is het soms de bedoeling om gereedschap#1 tegen de zijkant van het materiaal te plaatsen en dan op "nul" te drukken???
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Gebruikersavatar
Muis
Berichten: 183
Lid geworden op: 12 jul 2011 22:11
Locatie: Sneek

Re: Is dat nou weer wat nieuws in 4?

Bericht door Muis »

Ik heb daar nu ook last van, heb jij dat al opgelost ? bij mij kan ik hem alleen op nul krijgen door met de muis op de button voor de betreffende (X - Y) te drukken. wel vreemd.
Best leuke hobby... Kost alleen veel vrije tijd
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13537
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Is dat nou weer wat nieuws in 4?

Bericht door Arie Kabaalstra »

Kijk eens in de releasenotes.. :lol: ofwel.. RTFRN!. ( Read the Friggin' Release Notes) :lol:
Ik heb afgelopen weekend de Upgrade gedaan van Beta 20 of daaromtrent naar V4.01.99.. Jeeee wat een boel nieuwe dingen zitten daarin

de V4.01.99 heeft onder andere in de INI file de mogelijkheid om bepaalde zaken uit te schakelen in de GUI.. ik gebruik de Program -tab nooit.. is weg bij mij.. 1 in een 0 veranderen.. klaar..
Plaats reactie