Nieuwe linuxcnc in debian, iemand al geprobeerd?

LinuxCNC kan hier besproken worden

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11041
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Nieuwe linuxcnc in debian, iemand al geprobeerd?

Bericht door DaBit »

Mjah, die vraag is wel heel erg algemeen en doet me vermoeden dat een duwtje in de goede richting van iemand van vlees en bloed wel eens een hoop ellende zou kunnen schelen.

Misschien handig om je woonplaats of tenminste regio in te vullen, dan kan er iemand die actief LinuxCNC gebruikt aanbieden om je eens mee te laten kijken. Je bent bij mij best welkom, maar als je in Groningen woont zou dat wel eens niet zo handig kunnen zijn.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 6016
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Nieuwe linuxcnc in debian, iemand al geprobeerd?

Bericht door Sven »

Het is de moeite waard daar even een nieuw draadje over te openen, dan wordt het ook een handiger naslagwerk voor andere starters.

Ik ben zelf ook vanaf nul begonnen met linuxcnc en uiteindelijk ben ik daardoor ook op linux overgestapt voor al mijn computerwerk.
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Gebruikersavatar
clements
Berichten: 671
Lid geworden op: 29 jul 2010 23:30
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe linuxcnc in debian, iemand al geprobeerd?

Bericht door clements »

Ik heb vandaag ubuntu +versie 2.7 geinstalleerd als alternatief voor mach3.
Moet alleen nog even uitvogelen hoe het komt dat de x en y as de verkeerde kant op bewegen. Een vinkje bij inverted maakt niet uit zo te zien.
Ook stopt de complete beweging als ik de home all commando geef en hij raakt mn endswitch. (Ik heb 1 sensor als endswitch en home)
ASS-U-ME
Plaats reactie