Er zijn 371 resultaten gevonden

door Toxiq
17 jan 2019 09:36
Forum: Algemene frees vragen
Onderwerp: Frezen met Vbit geen mooie overgang
Reacties: 35
Weergaves: 567

Re: Frezen met Vbit geen mooie overgang

Ja klopt, maar dit past te goed, dan heb je geen hamer nodig :-)
door Toxiq
17 jan 2019 00:08
Forum: Algemene frees vragen
Onderwerp: Frezen met Vbit geen mooie overgang
Reacties: 35
Weergaves: 567

Re: Frezen met Vbit geen mooie overgang

De inlay's zijn gefreesd en lijken goed, vanavond ook de pocket gefreesd, die lijkt minder goed :( of is het misschien toch de inlay Beide lijken ze goed, maar als ik de inlay in de pocket leg heeft deze teveel ruimte, ik kan hem heen en weer bewegen Nu is de inlay dieper dan de pocket (ruimte voor ...
door Toxiq
16 jan 2019 22:12
Forum: Algemene frees vragen
Onderwerp: Frezen met Vbit geen mooie overgang
Reacties: 35
Weergaves: 567

Re: Frezen met Vbit geen mooie overgang

30, ik had het koud en daar was het tenminste 30 graden :-)
door Toxiq
16 jan 2019 20:33
Forum: Algemene frees vragen
Onderwerp: Frezen met Vbit geen mooie overgang
Reacties: 35
Weergaves: 567

Re: Frezen met Vbit geen mooie overgang

Bekijk dit eens je kunt er de fijnste details mee maken met verschillende houtsoorten. https://www.youtube.com/watch?v=d4992bEoNYI en hier vind je de pdf file; http://www.vectric.org/video/aspire4-vcp7/2d-25d-techniques/D07/VCarve_Inlay_Description_and_Procedure.pdf Die ken ik, heb er inmiddels del...
door Toxiq
16 jan 2019 20:32
Forum: Algemene frees vragen
Onderwerp: Frezen met Vbit geen mooie overgang
Reacties: 35
Weergaves: 567

Re: Frezen met Vbit geen mooie overgang

denk ik dat je wel voordelen uit de V-bit methode kunt halen, je kunt nl. veel makkelijker (bijna) scherpe hoeken in leggen, wat met een rechte frees niet lukt. Klopt, dat is precies het geval, en het sluit vaak nog even strakker aan dan met een rechte frees (die heb ik vaak genoeg gedaan, maar ik ...
door Toxiq
16 jan 2019 17:52
Forum: Diverse materialen
Onderwerp: Stalen kasten 50 x 50 x 21 cm en 80 x 100 x 30 cm
Reacties: 38
Weergaves: 1076

Re: Stalen kasten 50 x 50 x 21 cm en 80 x 100 x 30 cm

Als ik nu Spinningwheels, assink en Toxiq verschuif naar batch2 (die wonen allemaal in dezelfde richting of zien elkaar geregeld) die over een paar weken komt, ik denk begin maart, dan kom ik uit op Audiomanics, Ballegooijen en Ceasar. Voor Bjornski1976 hoop ik binnenkort een grote kast te hebben. ...
door Toxiq
16 jan 2019 13:39
Forum: Algemene frees vragen
Onderwerp: Frezen met Vbit geen mooie overgang
Reacties: 35
Weergaves: 567

Re: Frezen met Vbit geen mooie overgang

Dank je Hans,

Ik heb gezocht maar een dergelijke optie kan ik niet vinden, ik betwijfel of dit het probleem is
door Toxiq
16 jan 2019 11:57
Forum: Algemene frees vragen
Onderwerp: Frezen met Vbit geen mooie overgang
Reacties: 35
Weergaves: 567

Re: Frezen met Vbit geen mooie overgang

De derde poging zou moeten passen, echter er blijft een randje staan, daar had ik al eerder last van 18040 In dit geval is de frees (type) ingesteld als Vbit, bij de vorige ronde was dat Engraving (met een vlakke kant) Het enige dat op dit moment zelf nog kan bedenken is dat dit randje blijft staan ...
door Toxiq
16 jan 2019 09:51
Forum: Algemene frees vragen
Onderwerp: Frezen met Vbit geen mooie overgang
Reacties: 35
Weergaves: 567

Re: Frezen met Vbit geen mooie overgang

Schiet mij maar lek... poging 2 is ook niet goed De Vbit met vlakke kant is leuk bedacht, maar werkt in V-carve ook niet V-carve houdt niet (zoals in Inlay Toolpath) rekening met hoekjes/puntjes, in Inlay word er gekeken naar de de frees en daarop alle hoeken/puntjes gematched in een radius zodat he...
door Toxiq
16 jan 2019 08:23
Forum: Algemene frees vragen
Onderwerp: Frezen met Vbit geen mooie overgang
Reacties: 35
Weergaves: 567

Re: Frezen met Vbit geen mooie overgang

Goed punt, die functie had ik nog niet ontdekt in Aspire Dank je Ander punt wat niet kan in Aspire/V-Carve, je kunt geen stappen maken, dus als je een plug wil maken van 6mm diep en die nog 2mm ruimte wil geven voor het loszagen dan gaat de frees er in 1x 8mm uit halen, ook als de frees zelf ingeste...
door Toxiq
15 jan 2019 23:33
Forum: Algemene frees vragen
Onderwerp: Frezen met Vbit geen mooie overgang
Reacties: 35
Weergaves: 567

Re: Frezen met Vbit geen mooie overgang

Het is toch nog niet zo makkelijk blijkt wel :-) Het materiaal waarop ik de inlay wil maken bestaat uit verschillende houtsoorten, de tekst die daarin moet komen word er niet prettig leesbaar door omdat het heel druk kijkt met die houtsoorten Om de tekst los te maken van die drukte wil ik een allowa...
door Toxiq
15 jan 2019 22:01
Forum: Algemene frees vragen
Onderwerp: Frezen met Vbit geen mooie overgang
Reacties: 35
Weergaves: 567

Re: Frezen met Vbit geen mooie overgang

Zo, inmiddels weer uit mijn hoekje gekropen :lol: Het was inderdaad de halve hoek, dat gezegd hebbende, dan zal de 'flat diameter' ook de helft moeten (zijn neem ik aan) Sjaak, het kan natuurlijk ook met een scherpe punt, maar dit gaat wel iets sneller en je krijgt een mooie vlakke inlay/pocket Ik h...
door Toxiq
15 jan 2019 15:53
Forum: Algemene frees vragen
Onderwerp: Frezen met Vbit geen mooie overgang
Reacties: 35
Weergaves: 567

Re: Frezen met Vbit geen mooie overgang

Chips... daar hebben jullie een goed punt :oops:
Ik ga even 15 graden proberen, mocht dat het zijn ga ik even in een hoekje mij zitten schamen en dan meld ik mij weer
door Toxiq
15 jan 2019 15:04
Forum: Algemene frees vragen
Onderwerp: Frezen met Vbit geen mooie overgang
Reacties: 35
Weergaves: 567

Re: Frezen met Vbit geen mooie overgang


Gallerij Link

Volgens mij niet, of ik zie iets over het hoofd

Dit zijn de instellingen

Gallerij Link

Dit zijn de freesjes
https://www.ebay.com/itm/5pcs-lot-6mm-3 ... 2749.l2649