welke voeding

Moderator: Moderators

Plaats reactie
grazybean
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 apr 2021 11:52

welke voeding

Bericht door grazybean »

Hallo

Voor een nieuw project heb ik 3 nema's 23, 23HS8440 motors ( 4 A ) , Die ik wil aansturen met DM556 Drivers .
Hoeveel Volt DC voeding heb ik nodig en hoeveel Ampere moet deze minimaal zijn.

En als ik toch de Yas met 2 motoren wil doen , Welke voeding heb ik dan nodig voor 4 Motoren ( Nema 23HS8440 )


gr dennis
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: welke voeding

Bericht door benkr »

DM556 drivers hebben een maximale voedingsspanning van 50V, blijf daar ruim onder, max. 44 a 45 V is een goede waarde.
Als je verder bedenkt dat je motoren niet vaak allemaal gelijktijdig draaien én volbelast worden is zo'n 2Aper motor al een redelijke en meestal overdreven keuze, voor 3 motoren dus 6 a 8 A en voor 4 motoren 10A. Kies wel een voeding van een bekend merk, de voeding is eigenlijk het meest belangrijk van alles, daar moet het vandaan komen, niet alleen als je het net gebouwd hebt, maar ook nog na 5 jaar of langer. Goede voedingen komen b.v. van MeanWell, Phoenix Contact en zou nog een paar. De voedingen van Ali, van 4 voor 10 Euro zou ik niet gaan kiezen.
Als je voor 1 voeding kiest, leg dan wel voor elke stappenmotor driver een apart stel draden (liefst in elkaar getwist) naar de voeding.
grazybean
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 apr 2021 11:52

Re: welke voeding

Bericht door grazybean »

Oke bedankt.

Volgend vraagje , Kan een 24 Volt 15 A ook werken ?
Goudgele
Berichten: 514
Lid geworden op: 21 jul 2020 12:56

Re: welke voeding

Bericht door Goudgele »

Dat gaat zeker werken hoor.
Alleen: Hoe hoger de spanning, hoe sneller je kan bewegen. Maar 24V is wel voldoende om het in beweging te krijgen.
Als je het dan draaiend hebt, kun je altijd nog besluiten om een andere voeding te gaan gebruiken.
Gebruikersavatar
Oscar f1
Berichten: 572
Lid geworden op: 29 jan 2009 22:58
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: welke voeding

Bericht door Oscar f1 »

Ik heb twee "Leadshine SPS407 voeding 42V 7A"
in mijn systeem.
Betaalbaar en al meer dan een jaar probleemloos.
Plaats reactie