Condensator

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Bjornski1976
Berichten: 1127
Lid geworden op: 01 feb 2013 14:10
Locatie: Gorinchem

Re: Condensator

Bericht door Bjornski1976 »

Bedankt voor de informatie zover.
Ik zal zorgen dat de topspanning van de pulserende gelijkspanning na gelijk richter niet hoger is dan 40Vdc. Dan moet dat met die condensatoren wel lukken voor een bepaalde tijd. De maximale uitgangsspanning mag niet hoger zijn dan 42Vdc.
Ik ga op mijn gemakje nog alles een keer door lezen en misschien besluit ik wel de condensator in serie te plaatsen, echter halveert dan de capaciteit.
Kennis en wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie & invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.
Dratsabylgu
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 apr 2018 09:40
Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: Condensator

Bericht door Dratsabylgu »

Je kan je 2 elco's van 40 Vdc ook ruilen voor 1 van mij 33.000 uF / 63 Vdc.
Gebruikersavatar
Bjornski1976
Berichten: 1127
Lid geworden op: 01 feb 2013 14:10
Locatie: Gorinchem

Re: Condensator

Bericht door Bjornski1976 »

Dat is helemaal top zijn. Ik stuur je een berichtje.
Kennis en wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie & invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Condensator

Bericht door audiomanics »

Mocht je interesse hebben, Ik heb nog een aantal nieuwe dikke elco's liggen: Kemet PEH169MT5220QB2 (22.000uf/63V, formaat 75 rond x 105 hoog)
https://nl.mouser.com/ProductDetail/KEM ... 8uig%3D%3D
Waren niet de goedkoopste (ca 50 euro ex BTW), maar zeer geschikt voor dikke conventionele CNC-voedingen.
Als je een knap bod doet wil ik er wel een of twee verkopen, eventueel meenemen op de open dag op 3 november..

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Gebruikersavatar
Bjornski1976
Berichten: 1127
Lid geworden op: 01 feb 2013 14:10
Locatie: Gorinchem

Re: Condensator

Bericht door Bjornski1976 »

Deze week condensatoren wezen wisselen voor een andere, super deze vriendelijkheid!

Dratsabylgu bedankt
Kennis en wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie & invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.
Plaats reactie