Accupack met omvormer voor mijn schuurtje

Moderator: Moderators

Plaats reactie
hainjedaf
Donateur
Contacteer:

Re: Accupack met omvormer voor mijn schuurtje

Bericht door hainjedaf »

postbode die zijn geld alvast wil innen, maar wacht met langskomen tot hij zin heeft.

Zodra pakket als bezorgd gemeld is, krijgt postbezorger betaald.
Dus melden ze je pakket als bezorgd aan, maar wachten met bezorgen tot ze een reden hebben om aan je deur te komen. vb andere post.

DHL doet dat hier in amsterdam ook voortdurend..
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini+ Wifi & X1 Carbon met X1Plus
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
kawarider
Donateur
Contacteer:

Bericht door kawarider »

Kjelt schreef: 14 mei 2024 19:30 Geduld is een schone zaak, als het ooit nog aankomt.
Versteinen in Tilburg eens bellen dan, die doen dat ook per trein. Lijkt me beter voor het milieu, maar tijdwinst geeft het niet.
hainjedaf
Donateur
Contacteer:

Bericht door hainjedaf »

kawarider schreef: 15 mei 2024 20:38 Versteinen in Tilburg eens bellen dan, die doen dat ook per trein. Lijkt me beter voor het milieu, maar tijdwinst geeft het niet.
Vervelende is: Benkr woont niet aan het spoor... :mrgreen:
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

kawarider
Donateur
Contacteer:

Bericht door kawarider »

Toch wel, althans, woonde. Versteijnen zat bij hem om de hoek met een rail uitloper op 100 m afstand 😀
andrefc101
Donateur
Contacteer:

Bericht door andrefc101 »

Dus hij heeft die accu’s gewoon te laat besteld denk jij? En dan een ander de schuld geven, lekker is dat….
kawarider
Donateur
Contacteer:

Bericht door kawarider »

Ach, hij heeft altijd jou nog. Het is alleen niet zeker dat die in zijn hokkie past.
benkr
Donateur

Bericht door benkr »

Het heeft wat werk gekost, maar sinds vanmiddag heb ik 230V met aarde in mijn schuurtje!
Is helemaal illegaal, maar het werkt wel, ik blij, nu de hele schuur weer opruimen want na die exercitie stond alles overhoop, maar ik hoef geen verlengsnoer meer uit te rollen om fatsoenlijk licht te hebben en om b.v. een gaatje te kunnen boren of de stofzuiger aan te kunnen zetten.
En natuurlijk ook om over een tijdje mijn accu te kunnen opladen natuurlijk.
TestCase

Bericht door TestCase »

Mooi! En eindelijk zou ik zeggen.

Wat een stunten moet een mens in 2024 uithalen om wat licht en een stopcontact in een schuurtje?

Dat was in 1960 en 1970 toch zoveel eenvoudiger, en ook niet illegaal, voor zover ik me kan herinneren.

Bruggen storten in en vliegtuigen vallen uit de lucht, zo ziet een beschaving in verval eruit.

Het valt me op dat zaken die eens simpel waren, tegenwoordig heel complex zijn. Eerste keer dat me dat opviel, was toen ik iemand moest voordoen hoe vlas op een schroefverbinding te doen. Nee hoor, met geen stokken erin te krijgen dat dat met de draad mee moet ... echt gebeurd!

Lang naar school geweest, zeker? Dan kan je je onmogelijk met zo'n laagsoortige activiteiten als niet-lekkende pijpen bezig houden... dat is meer iets voor oude domkoppen als mezelf. Maar die doen niets meer, met geen stokken, laat maar lekken dus, zal wel allemaal in orde komen...

Of die keer dat ik zei: "pak een vijl ipv die slijper". Nou, nou, nou, ik bespaar jullie de details, maar fraai was het niet. Hey, dokters en verpleegsters moeten ook hun brood verdienen, niet?

Tot zover mijn woensdagochtend gebazel terwijl ik wacht tot de markt open gaat.

Ik ben wel blij voor je dat je eindelijk aan de slag kan, maar man wat een avontuur en misschien zelfs een beetje een lijdensweg voor wat stroom in een kamer in een gebouw.

Veel zotter moet het in elk geval niet worden, of het licht gaat letterlijk uit.
DaBit
Donateur

Bericht door DaBit »

Komt die 230V met aarde uit je omvormer nu Ben? Of heb je toevallig 3 blootliggende aders gevonden toen je aan het schatzoeken was?
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Sven
Contacteer:

Bericht door Sven »

Ben doet zijn werk nu in het donker ? : )
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
benkr
Donateur

Bericht door benkr »

DaBit schreef: 29 mei 2024 09:01 Komt die 230V met aarde uit je omvormer nu Ben? Of heb je toevallig 3 blootliggende aders gevonden toen je aan het schatzoeken was?
Ik heb via wat omwegen een nul en aarddraad naar het schuurtje getrokken, de fase draad zat al aan het lampje wat er hangt.
Ik heb alleen nog nooit zulke diepe inbouwdozen gezien, die zijn zeker 10 cm diep, ik kon niet bij de draden toen ze eenmaal uit het gaatje kwamen gepiept. Maar gelukkig hebben we daar puntbek tangen voor.
Kjelt
Donateur

Bericht door Kjelt »

benkr schreef: 29 mei 2024 10:13 Ik heb alleen nog nooit zulke diepe inbouwdozen gezien, die zijn zeker 10 cm diep, ik kon niet bij de draden toen ze eenmaal uit het gaatje kwamen gepiept.
Die heb ik dan liever dan de ondiepe standaard versies waar een of andere huizenbouwer uit begin jaren 80 heeft bedacht dat daar wel de woonkamer en drie slaapkamers lichtpunten, wcd's konden worden gepropt :cry:
DaBit
Donateur

Bericht door DaBit »

Misschien niet verstandig om dat aan de grote klok te hangen. Ik zou overwegen om die posts hier weg te halen (en dan doe ik dat ook)
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
hainjedaf
Donateur
Contacteer:

Bericht door hainjedaf »

benkr schreef: 29 mei 2024 10:13
DaBit schreef: 29 mei 2024 09:01 Komt die 230V met aarde uit je omvormer nu Ben? Of heb je toevallig 3 blootliggende aders gevonden toen je aan het schatzoeken was?
Ik heb via wat omwegen een nul en aarddraad naar het schuurtje getrokken, de fase draad zat al aan het lampje wat er hangt.
Ik heb alleen nog nooit zulke diepe inbouwdozen gezien, die zijn zeker 10 cm diep, ik kon niet bij de draden toen ze eenmaal uit het gaatje kwamen gepiept. Maar gelukkig hebben we daar puntbek tangen voor.
DIe diepe plafonddozen heb ik hier ook... Heel handig want ik kan mijn shelly schaklaars daar door veel makkelijker volledig bedraden.
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Plaats reactie