Ik zeg ook: 'voeding met ringkern-trafo'. Geschakelde voedingen hebben veel voordelen, maar in een motorsturing worden dat al gauw nadelen. Daarom moet je die dingen ook zo ongelofelijk overdimensioneren en vaak meer dan 1 toepassen.lelieveld schreef: wat simpelheid betreft zeg ik een voeding met ringkern trafo
Dat kan haast niet kapot en als het kapot gaat kan je het makkelijk repareren.
Ringkern, bruggelijkrichter, batterijtje elco's. Een betere voedingsbron voor je motordrives is er niet.
Trafo dimensioneren op nominale vermogensopname; die bult ijzer en koper heeft er geen bezwaar tegen als-ie ooit tijdelijk wat extra moet leveren. Brugcel een 35Amp blokje; die hebben een vlaksteker-aansluiting. Elco's wat royaal: 2x10000uF of nog wat meer, werkspanning bij voorkeur fors hoger kiezen. Dus ook bij 48V voeding liever 100V elco's dan 63V. Eventueel met schroefaansluiting, dan heb je geen printplaat nodig.