380-420v voeding op 240v aansluiten?

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rocnc
Berichten: 312
Lid geworden op: 02 dec 2008 20:39

380-420v voeding op 240v aansluiten?

Bericht door Rocnc »

Hallo, ik heb een voeding uit het "vierkant archief" gevist. Ingang 380/400/420v, uitgang 24v, 3a
Wat zou er gebeuren als ik die op een normaal stopcontact (240v) aansluit? Komt er dan 12v uit? Of begint er iets zijn rook te verliezen?
Ro.
Ik heb een plaatje, maar weet nog niet hoe ik die kan invoegen.
Progress isn't made by early risers. It's made by lazy men trying to find easier ways to do something. - Robert Heinlein
Swake
Donateur
Berichten: 1686
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: 380-420v voeding op 240v aansluiten?

Bericht door Swake »

Als het een 'lineaire' voeding is met een transformator en een paar condensatoren + bruggelijkrichter dan zal er gewoon wat minder uitkomen. Een volt of 16 waarschijnlijk.

Als het een geschakelde voeding is, dan gaat die in het beste geval gewoon werken, ofwel komt er gewoon niets uit omdat de ingang te laag hangt naar zijn goesting.

Als je niet kan uitmaken wat voor voeding het is, dan hebben we echt wel een plaatje nodig.
When it fits stop using the hammer.
Gebruikersavatar
Rocnc
Berichten: 312
Lid geworden op: 02 dec 2008 20:39

Re: 380-420v voeding op 240v aansluiten?

Bericht door Rocnc »

Swake, bedankt voor de snelle reactie. Een fotootje invoegen lukt nog steeds niet. Als ik een bijlage wil toevoegen krijg ik een melding dat jpg niet is toegestaan. Hmmmm. Later nog maar eens induiken. De FAQ van deze site helpt me even niet op weg.
Ik heb het over een "gewone" voeding. Zo eentje met een kluwe koperdraad en een vierkant blok metalen plaatjes.
Ongeveer 16v dus. Dat is helaas niet direct nuttig, denk ik.
Als iemand wel een toepassing heeft, dan mag hij hem hebben (omgeving Gouda)
Ro
Progress isn't made by early risers. It's made by lazy men trying to find easier ways to do something. - Robert Heinlein
Plaats reactie