Nieuw besturingsprint

Moderator: Moderators

Goudgele
Berichten: 518
Lid geworden op: 21 jul 2020 12:56

Re: Nieuw besturingsprint

Bericht door Goudgele »

Ik durf dit zeker aan. Heb het vaak genoeg werkend gekregen met zo'n Arduino besturing en ik wil graag eens iemand anders helpen hier (ben zelf al zo vaak geholpen met mijn vragen).

De pinout etc daarvan zijn al standaard gedefinieerd, dus de documentatie pluk ik zo van internet met eventueel aanvullingen. Vraag is alleen nog of het een beetje bij mij in de buurt is om het te gaan maken.
Gebruikersavatar
wimfreest
Berichten: 156
Lid geworden op: 18 jul 2021 10:37
Locatie: Wageningen

Re: Nieuw besturingsprint

Bericht door wimfreest »

Hallo Goudgele.

Het is niet echt in de buurt, ik woon in Wageningen. Dus wel een eindje weg. Maar de benzinekosten en de tijd die je er mee bezig bent zal ik zeker vergoeden.
Dat is iets wat we van te voren afspreken.

Als je het ondanks de afstand toch wil doen stuur me dan een PB en we kunnen dat dan verder onderling allemaal tot tevredenheid regelen.
Groet wimfreest

In het bezit van een CNC3040 Frees.
Verder 2 "Elegoo Mars Pro" Resin printers en de Elegoo Mercury Plus was-station.
Creality Ender-3 Max voor de PLA. Leer om met Fusion 360 om te gaan.
Gebruikersavatar
wimfreest
Berichten: 156
Lid geworden op: 18 jul 2021 10:37
Locatie: Wageningen

Re: Nieuw besturingsprint

Bericht door wimfreest »

ik ben nog steeds op zoek naar iemand die mijn frees werkend kan krijgen. Misschien iemand die in midden Nederland woont en mij wil helpen. Er staat een leuke vergoeding tegenover als je het spul aan het draaien krijgt.
Groet wimfreest

In het bezit van een CNC3040 Frees.
Verder 2 "Elegoo Mars Pro" Resin printers en de Elegoo Mercury Plus was-station.
Creality Ender-3 Max voor de PLA. Leer om met Fusion 360 om te gaan.
Jantje2k
Berichten: 173
Lid geworden op: 15 aug 2020 17:28
Locatie: Hardinxveld-Giessendam

Re: Nieuw besturingsprint

Bericht door Jantje2k »

Even voor mijn beeld: is er nu afgesproken dat goudgele de hardware zou gaan verzorgen. Of dan toch niet?

Maar eventueel ben ik best bereid om te helpen met de software als dat niet lukt, ik zit komende twee of drie weken echter wel best vol, dus dat is even plannen dan
Gebruikersavatar
wimfreest
Berichten: 156
Lid geworden op: 18 jul 2021 10:37
Locatie: Wageningen

Re: Nieuw besturingsprint

Bericht door wimfreest »

Komende maandag komt Goudgele naar mij toe in Wageningen en als het lukt zoals gedacht. Dan gaat hij weer weg als het werkt. Die afspraak is net rond.
Dus Jantje2k als het in de komende tijd nodig zou zijn om te helpen met een probleem dan hoor je dat van mij.

Ik zal jullie hier op de hoogte houden van de vorderingen.

Bedankt allemaal voor de tips en de moeite die jullie genomen hebben.

Maandag word een spannende dag.
Groet wimfreest

In het bezit van een CNC3040 Frees.
Verder 2 "Elegoo Mars Pro" Resin printers en de Elegoo Mercury Plus was-station.
Creality Ender-3 Max voor de PLA. Leer om met Fusion 360 om te gaan.
Jantje2k
Berichten: 173
Lid geworden op: 15 aug 2020 17:28
Locatie: Hardinxveld-Giessendam

Re: Nieuw besturingsprint

Bericht door Jantje2k »

Haha, succes gewenst in dat geval!
benkr
Donateur
Berichten: 7785
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Nieuw besturingsprint

Bericht door benkr »

Wat ik toch ook nog even vooraf zou doen is de complete installatie van Mach3 én driver doen op een andere PC.
Dan sluit je in ieder geval voor 100% uit dat het toch aan de PC ligt en niet aan de hardware van de freesmachine.
Het lijkt me dat dit binnen een half uur moet kunnen, dus waarom zou je het niet doen?
Gebruikersavatar
wimfreest
Berichten: 156
Lid geworden op: 18 jul 2021 10:37
Locatie: Wageningen

Re: Nieuw besturingsprint

Bericht door wimfreest »

Benkr

Het euvel doet zich ook voor op mijn andere desktop pc daar had ik het als eerste op getest omdat de frees de eerste dag nog in de kamer stond. Daarna is hij pas op de plek gezet waar hij kan blijven staan en daar is de all-in one pc toen aangekoppeld.
Dus alles staat op 2 computers.
Groet wimfreest

In het bezit van een CNC3040 Frees.
Verder 2 "Elegoo Mars Pro" Resin printers en de Elegoo Mercury Plus was-station.
Creality Ender-3 Max voor de PLA. Leer om met Fusion 360 om te gaan.
Goudgele
Berichten: 518
Lid geworden op: 21 jul 2020 12:56

Re: Nieuw besturingsprint

Bericht door Goudgele »

Juist. Maandag ga ik langs bij Wim om er een nieuwe Arduino besturing in te zetten met TB660 drivers die ik hier nog heb liggen. Ik moet nog even wat bedenken om de huidige spindle mee aan te sturen. Desnoods heb ik nog een setje van een 500W spindle met voeding liggen. Ik geloof dat die ook in de huidige spindle beugel past. Zal hem voor de zekerheid ook meenemen.

https://www.banggood.com/Machifit-ER11- ... 6gQAvD_BwE

Of weet iemand mij te vertellen of de huidige (300W) spindle ook gewoon een 100V motor is? Dan heb ik alleen die voeding nodig uit het setje.
Laatst gewijzigd door Goudgele op 21 jul 2021 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
benkr
Donateur
Berichten: 7785
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Nieuw besturingsprint

Bericht door benkr »

Goudgele schreef: 21 jul 2021 21:53 Juist. Maandag ga ik langs bij Wim om er een nieuwe Arduino besturing in te zetten met TB660 drivers die ik hier nog heb liggen. Ik moet nog even wat bedenken om de huidige spindle mee aan te sturen. Desnoods heb ik nog een setje van een 500W spindle met voeding liggen. Ik geloof dat die ook in de huidige spindle beugel past. Zal hem voor de zekerheid ook meenemen.
Succes, ik ben heel benieuwd hoe dit af gaat lopen.
Het belangrijkste is dat Wim kan frezen.
Goudgele
Berichten: 518
Lid geworden op: 21 jul 2020 12:56

Re: Nieuw besturingsprint

Bericht door Goudgele »

We zullen jullie zeker op de hoogte houden hier!
Jantje2k
Berichten: 173
Lid geworden op: 15 aug 2020 17:28
Locatie: Hardinxveld-Giessendam

Re: Nieuw besturingsprint

Bericht door Jantje2k »

Goudgele schreef: 21 jul 2021 21:53 Juist. Maandag ga ik langs bij Wim om er een nieuwe Arduino besturing in te zetten met TB660 drivers die ik hier nog heb liggen. Ik moet nog even wat bedenken om de huidige spindle mee aan te sturen. Desnoods heb ik nog een setje van een 500W spindle met voeding liggen. Ik geloof dat die ook in de huidige spindle beugel past. Zal hem voor de zekerheid ook meenemen.

https://www.banggood.com/Machifit-ER11- ... 6gQAvD_BwE

Of weet iemand mij te vertellen of de huidige (300W) spindle ook gewoon een 100V motor is? Dan heb ik alleen die voeding nodig uit het setje.
24v dacht ik
Goudgele
Berichten: 518
Lid geworden op: 21 jul 2020 12:56

Re: Nieuw besturingsprint

Bericht door Goudgele »

Jantje2k
Berichten: 173
Lid geworden op: 15 aug 2020 17:28
Locatie: Hardinxveld-Giessendam

Re: Nieuw besturingsprint

Bericht door Jantje2k »

Ja, gewoon een standaard pwm controller die 24 v aankan is prima inderdaad. Heb die hier zelf ook liggen en dat werkt ook op die motor.
Plaats reactie