pokeys57cnc of pokeys57e

Moderator: Moderators

Plaats reactie
E.Verduyn
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 okt 2019 11:00

pokeys57cnc of pokeys57e

Bericht door E.Verduyn »

Goedemorgen,

Ik wil gaan werken met een pokeys57 kaart voor mijn aansturing van mijn cnc.
Nu heb je de normale kaart de 'pokeys57" en een speciale de"pokeys57CNC" gemaakt voor cnc's .
De laatste is een heel stuk duurder als de normale pokeys heeft iemand ervaring met het instellen van de normale pokeys57.
Of dat te goed te doen is met iemand met iemand die een beetje basis kennis heeft. Zo ja heeft er iemand een voorbeeld of een fototje..
Of is het beter om toch de pokey57CNC te nemen?

normale pokeys: https://hardware-cnc.nl/en/shop/pokeys/ ... als-detail
cnc pokeys: https://hardware-cnc.nl/en/shop/pokeys/ ... cnc-detail
benkr
Donateur
Berichten: 7731
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: pokeys57cnc of pokeys57e

Bericht door benkr »

Ik gebruik de Pokeys57CNC en ben daar best wel tevreden over, zeker zolang je niets aparts gaat doen is het best wel simpel aansluiten en zo.
Ik heb in mijn machine er nog een Pokeys57 extra bij die mijn knoppen allemaal inleest.

15213

Ik heb er voor de volgende machine ook al weer eentje klaar liggen, zo tevreden ben ik er over.
E.Verduyn
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 okt 2019 11:00

Re: pokeys57cnc of pokeys57e

Bericht door E.Verduyn »

Dat Klinkt goed, Maar wat is nu het verschil tussen de normale en de cnc pokeys. kun je ook alles aansturen met alleen de normale pokeys57?
benkr
Donateur
Berichten: 7731
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: pokeys57cnc of pokeys57e

Bericht door benkr »

De Pokeys57CNC heeft de zgn. "pulse engine" die je in de Pokeys57 moet laden om dingen aan te sturen als stappenmotoren al aan boord, daar naast is de hele Pokeys57CNC zodanig opgebouwd dat je daar heel eenvoudig motoren en sensoren aan kunt hangen. De Pokeys57(E) zal dit ook allemaal best wel kunnen, maar ik denk dat het heel wat meer voeten in aarde heeft voordat dit helemaal goed loopt terwijl ik uit eigen ervaring weet dat het met die Pokeys57CNC in no time draait. Pas wanneer je er extra dingen aan gaat knopen is de documentatie soms wat minimaal en moet je flink zoeken om de juiste weg te vinden, maar als het eenmaal werkt dan blijft het werken.
E.Verduyn
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 okt 2019 11:00

Re: pokeys57cnc of pokeys57e

Bericht door E.Verduyn »

Aha bedankt voor de info, dan is een inverstering in de cncpokeys geen overbodige luxe.
Plaats reactie