besturing xhc en vfd

Moderator: Moderators

Plaats reactie
base
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jan 2017 11:51
Locatie: monnickendam

besturing xhc en vfd

Bericht door base »

hoop hier goed zit .
wie wil en kan mij helpen. geef het na weken klooien op (bijna)
ik heb hier een XHC Controller 4 Axle voor MACH3 en 2.2kW Water gekoelde Frees-Spindel set met HY inverters vfd

ik kom er niet uit hoe ik de vfd moet aan sluiten op me controler zo dat ik m via mach kan aan en uitzetten en toeren kan verhogen .
en of je nou wel of niet je vfd moet instellen gaat niet sneller dan 288 toeren/snel

pwm heb ik op vi aan gesloten
ov op dcm
10v in op de 10v
fwd op de for
rev op de rev
ene keer werkt het wel redelijk andere keer niet

alles hier in nederland gekocht
Tolp2
Donateur
Berichten: 476
Lid geworden op: 28 nov 2015 10:06
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: besturing xhc en vfd

Bericht door Tolp2 »

Voor Mach3 is een goede plugin beschikbaar voor het aansturen van een HY-VFD, die kan ik je echt aanraden. Dan kan je hem aansturen via RS485.

De plugin kun je hier downloaden:
http://royaumedeole.fr/informatique/plu ... nyang-vfd/

Voor RS485 heb je voor een paar grijpstuivers een mooi USB-RS485 convertje van EBay:
https://www.ebay.com/itm/1-pcs-USB-to-R ... SwF1tZbtEv

Of als je minder lang wil wachten:
https://www.reichelt.nl/nl/nl/raspberry ... lMQAvD_BwE
Assumptions are the mother of all $%^& ups.
Twee keer meten is zeker weten, als je weet wat je meet...
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: besturing xhc en vfd

Bericht door Kjelt »

In principe hoef je alleen de 0-10V analoge uitgang op de Vi aan te sluiten en de 0V op ACM en DCM.
Als je alleen pwm hebt dan moet er een converterprintje tussen met een opamp die van 0-5V pwm een 0-10V analoge uitgang maakt.
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: besturing xhc en vfd

Bericht door benkr »

Ik zou voor de RS485 oplossing gaan, die werkt bij mij al jaren probleemloos.
Let wel op met een illegale Chinese licentiefile, bij mij gaf die problemen met deze setup, kreeg het pas goed toen ik een originele licentiefile had.
Heeft me heel veel tijd gekost om de oorzaak te vinden, wie denkt daar nu aan?
base
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jan 2017 11:51
Locatie: monnickendam

Re: besturing xhc en vfd

Bericht door base »

dank jullie voor de hulp net paar uur wezen klussen maar heeft nix geholpen .
gaan zo stekker bestellen en dan hoop ik dat ik eindelijk kan gaan frezen weer
hebben jullie toevallig n idee hoe kan dat vfd op 00288 toeren blijft ook als ik via de pot meter doe
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: besturing xhc en vfd

Bericht door benkr »

base schreef: 06 okt 2020 21:20 dank jullie voor de hulp net paar uur wezen klussen maar heeft nix geholpen .
gaan zo stekker bestellen en dan hoop ik dat ik eindelijk kan gaan frezen weer
hebben jullie toevallig n idee hoe kan dat vfd op 00288 toeren blijft ook als ik via de pot meter doe
Heel waarschijnlijk staat er ergens een andere variabele op een verkeerde waarde.
Kijk uit met zo maar variabelen veranderen, je bent niet de eerste die de rooksignalen van de motor te laat ziet.
Ik zou beginnen met een factory reset, dan de motorparameters instellen en dan zorgen dat het met de potmeter goed regelt, dan naar 0 - 10V en dat moet dan ook goed werken.
base
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jan 2017 11:51
Locatie: monnickendam

Re: besturing xhc en vfd

Bericht door base »

oké wat doe ik fout heb de rs485 binnen aan gesloten zo als tolp2 via de link aan gaf met de download
waardes aan gepast in de vfd maar met opstarten geeft mach 3 fout meldingen en kan niet via plug-in terug vinden .
via Andre link een dll bestand gedownload werkt iets beter maar ook niet dat er iets gebeurt ,
het is geen demo versie van mach3 . ook niet een met orginele licens wat bij de xhc zat .

heb geprobeerd met alleen rs485 aan gesloten gebeurt er niks en ook met pwm aan gesloten gebeurt er ook niks
of te wel kan van alles aan sluiten maar dr gebeurt niks
base
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jan 2017 11:51
Locatie: monnickendam

Re: besturing xhc en vfd

Bericht door base »

iemand in omgeving van Monnickendam die keer zin en tijd hebt om mij op gang te helpen
Plaats reactie