soprolec

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
aanrip
Berichten: 255
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:23
Locatie: velsen
Contacteer:

soprolec

Bericht door aanrip »

Heeft er iemand ervaring met de Soprolec modules? http://www.soprolec.com maakt er gewag van en ze zijn niet duur.
I like the smell of hot chips
Gebruikersavatar
aanrip
Berichten: 255
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:23
Locatie: velsen
Contacteer:

Re: soprolec

Bericht door aanrip »

Het valt me op, dat iedereen vreselijk in de weer is met spillen, blokken, lagers en freesspul. Bij electronicaonderwerpen blijft het erg stil :cry:
I like the smell of hot chips
klaas van gemerden
Berichten: 488
Lid geworden op: 12 jul 2007 22:49
Locatie: Zwijndrecht

Re: soprolec

Bericht door klaas van gemerden »

Ha Aanrip,

Geen ervaring mee, m'n frans is dermate slecht dat ik me daar niet aan waag.

Om over electronica werkelijk wat te zeggen wat er toe doet is voor een hoop mensen waaronder ik lastig.
Er komt veel meer bij om de hoek kijken dan dat ik van tevoren mogelijk had gehouden.
B.v. eerst gewoon draad 1² gebruikt na wat kennis vergaard te hebben blijkt dat de draad niet dik genoeg is nu 1.5² en is nog steeds aan de lichte kant maarja.
Eerst zonder kabelschoentjes gewerkt nu met. Eerst simpele connecters gebruikt nu kostbare hirschmann stekkers enzo. Tja al doende leert men.

Ik zag op je site al een hele tijd geleden een bridgeport achtige freesbank staan. ik geloof dat je weleens overwogen hebt hem omtebouwen wellicht kun je me aan info helpen bij mijn ombouw van een bridgeport?
linkje naar de ombouw

En aanrip waarom werkt jouw site momenteel niet? Is hij verhuist? of is hij definitief uit de lucht?

Gr. KvG
Gebruikersavatar
aanrip
Berichten: 255
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:23
Locatie: velsen
Contacteer:

Re: soprolec

Bericht door aanrip »

Gebrek aan kennis over electronica is voor mij inmiddels aanleiding een cursus te gaan doen. Bijna al mijn cnc activiteiten liggen nu al bijna een jaar stil, omdat ik niet begrijp waarom storingen ontstaan. Dan weer een aardleiding, een slechte stekker een pennetje in ppoort hoog terwijl het laag moet zijn, dat soort dingen.

Mijn eigen conventionele gereedschapsfrees ga ik niet ombouwen. Ik vind handmatig frezen veel te leuk en in ieder geval op een andere manier leuk dan CNC. Met de bestuurde draai- en freesbankjes heb ik geen productiedoelstellingen, het gaat om het beheersen van het probleem van besturen en de uitdaging ligt op het intellectuele vlak

Mijn site is uit de lucht voorlopig, omdat Microsoft geen Frontpageextensies meer ondersteunt en de webhosters daarvoor geen faciliteiten meer bieden. Ik moet dus nieuwbouwen en dat kost tijd.

De soprolec modules lijken verdacht veel op de producten van Damencnc en Markusmechatronics. Of ze buiten het uiterlijk ook hetzelfde zijn zou ik graag willen weten. Jammer dat er geen schema's van zijn.
I like the smell of hot chips
klaas van gemerden
Berichten: 488
Lid geworden op: 12 jul 2007 22:49
Locatie: Zwijndrecht

Re: soprolec

Bericht door klaas van gemerden »

Ha Aanrip,

Ik heb ff beter zitten kijken bij soprolec maar de drivers zijn hetzelfde als die van damencnc.com en stappenmotor.nl wel goedkoper al zal er bij bovenstaande ook wel een beetje korting te bedingen zijn.

prijs valt me mee is wel te overzien.

Die servo's die ze leveren zijn trouwens erig intressant. niet duur in ieder geval goedkoper dan leeuwinga.nl
Ik hou het in de peiling! Ik moet nog weten wat voor servo's ik nodig heb voor de ombouw van de bridgeport.
Wellicht heb jij een idee?

Gr. KvG
Gebruikersavatar
aanrip
Berichten: 255
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:23
Locatie: velsen
Contacteer:

Re: soprolec

Bericht door aanrip »

Bij het toepassen van servo's kan je niet op dezelfde manier bij je collega-hobbyisten te rade gaan als bij stappenmotorbesturingen. Je veroordeelt jezelf tot voortrekker. Trekken dus en succes. ;-)
I like the smell of hot chips
Gebruikersavatar
Testa-Rossa
Berichten: 358
Lid geworden op: 20 okt 2007 17:38
Locatie: Groenlo, Achterhoek
Contacteer:

Re: soprolec

Bericht door Testa-Rossa »

klaas van gemerden schreef:Geen ervaring mee, m'n frans is dermate slecht dat ik me daar niet aan waag.
Dat dacht ik nou dus ook, maar toen ik toch even verder keek zag ik dat de site ook gewoon Engelstalig was.

Link naar de Engelse site

Waarom aanrip koos voor het plaatsen van de Franse link is me ook niet helemaal duidelijk...?

Maar inderdaad, die servo's zijn hier wel aardig geprijsd!
De wijzen komen uit het oosten, maar de slimsten ut de Achterhoek!
soprolec

Re: soprolec

Bericht door soprolec »

Dear All,

I've seen a lot of visit from cnczone.nl on our SOPROLEC web site and then try to translate what you wrote.
Unfortunatly, I don't speake NL and badly English :cry: .

Anyway, feel fre if you have any question because our web site is not fully translated.

Best regards,

Eric DARRET
http://www.soprolec.com
Gebruikersavatar
aanrip
Berichten: 255
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:23
Locatie: velsen
Contacteer:

Re: soprolec

Bericht door aanrip »

Sorry, maar ik ben 61 en in mijn HBS-tijd leerden we nog Frans. Ik was even vergeten dat de meesten dat niet hebben gedaan
Testa-Rossa schreef:
klaas van gemerden schreef:Geen ervaring mee, m'n frans is dermate slecht dat ik me daar niet aan waag.
Dat dacht ik nou dus ook, maar toen ik toch even verder keek zag ik dat de site ook gewoon Engelstalig was.

Link naar de Engelse site

Waarom aanrip koos voor het plaatsen van de Franse link is me ook niet helemaal duidelijk...?

Maar inderdaad, die servo's zijn hier wel aardig geprijsd!
I like the smell of hot chips
Gebruikersavatar
Testa-Rossa
Berichten: 358
Lid geworden op: 20 okt 2007 17:38
Locatie: Groenlo, Achterhoek
Contacteer:

Re: soprolec

Bericht door Testa-Rossa »

Geeft niet :lol: ik heb het wel gehad, en ik heb er nog trauma's van :mrgreen:

Engels en evt. Duits gaat me toch aanzienlijk beter af, ik dénk dat dat voor het merendeel van de leden hier het geval is (ik kan er naast zitten natuurlijk).
De wijzen komen uit het oosten, maar de slimsten ut de Achterhoek!
Plaats reactie