fusion 360 dxf naar CorelLASER 2013.02

Vragen over alles wat met autodesk producten te maken heeft kunnen jullie hier stellen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
defender110
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jun 2008 21:41

fusion 360 dxf naar CorelLASER 2013.02

Bericht door defender110 »

beste,

ik gebruik al enige tijd (jaar of 2 ) fusion om te teken voor zowel mijn laser als mijn 3d printers.
nu dacht ik na enige tijd weer iets te tekenen voor de laser zoals ik dit altijd al doe.
ik heb een tekening overgetrokken in fusion en daarna een dxf export van gemaakt
echter als ik deze importeer in CorelLASER 2013.02 (coreldraw12 versie met laser plug-in) dan heb ik maar 2 of 3 lijntjes

dit is de eerst keer dat ik hier last van heb en ik kan niet vinden waar het door komt

het gaat vooral mis als ik gebruik maak van fit point pline in fusion 360.
een gewoon rondje of een vierkant gaat wel goed.
als ik de dxf open in autocad dan klopt het wel dus het lijkt er vooral op dat coreldraw er geen raad mee weet
ik weet nu alleen niet hoe ik dit op kan lossen en hoe ik dit kan uitsnijden op de laser


iemand een idee waar ik moet zoeken?
ik hoor het graag ben al enkel dagen aan het zoeken en online aan het lezen maar ik kom niet verder


met vriendelijke groet dirk
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12045
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: fusion 360 dxf naar CorelLASER 2013.02

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Ja, het is natuurlijk weer de schuld van DXF. :lol:
Maar zonder gekheid, de problemen zitten toch echt meestal aan de kant die wil inlezen, en die niet van autodesk is.
Kun je die dxf in een wat oudere versie autocad opslaan. En anders eens kijken of vanuit autocad opslaan wel een bruikbare dxf oplevert.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
defender110
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jun 2008 21:41

Re: fusion 360 dxf naar CorelLASER 2013.02

Bericht door defender110 »

beste hugo,

het is gelukt na al de versie die er zijn om het op te slaan in autocad was het de laatste :)
autocad r12/lt2.dxf dan werkt het wel alleen jammer dat je in fusion niet de mogelijkheid heb om het zo op te slaan
of weet ik niet waar dat zit?

bedankt

groetjes dirk
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12045
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: fusion 360 dxf naar CorelLASER 2013.02

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Het is altijd de laatste. Daar zorgt Murphy voor. :lol:
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Plaats reactie