Even nadenken over je autodesk licentie...!

Vragen over alles wat met autodesk producten te maken heeft kunnen jullie hier stellen.

Moderator: Moderators

willy wonka
Berichten: 1071
Lid geworden op: 03 jan 2013 18:20

Re: Even nadenken over je autodesk licentie...!

Bericht door willy wonka »

Fusion360 is per maand 40 dollar
of 300 dollar voor één jaar

Dit is voor 2,5D werk
Prima betaalbaar. Of dat voor hobbyisten te veel is? tja

Heb je een 4e of eventueel 5e as.
Dan heb je Ultimate nodig
1.500 dollar per jaar


Waar ik een grote hekel aan heb bij Fusion is het in de cloud opslaan van je designs.
Werkt soms toch niet helemaal lekker. Tijdje geleden was er trouwens een storing, alle licenties waren niet beschikbaar. Kortom...je kon voor een uur lang niets doen.

Maar verder vind ik het wel prettig in gebruik.
Maar ik ga toch stiekem kijken naar een alternatief.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Even nadenken over je autodesk licentie...!

Bericht door serum »

Voor hobbyisten is het volledig gratis. Geen licentie nodig.

Cloud, je kan ervoor kiezen om designs lokaal te laden en met fusion te werken zonder internetverbinding. Begrijp de allergie, maar het wordt niet helemaal reëel neergezet. :mrgreen:

Als je het langere tijd niet gebruikt hebt, begint hij te zagen over dat je opnieuw aan moet melden.
willy wonka
Berichten: 1071
Lid geworden op: 03 jan 2013 18:20

Re: Even nadenken over je autodesk licentie...!

Bericht door willy wonka »

Klopt, maar hoe lang nog?
Offline kan uiteraard, maar dan gaat hij miepen na verloop van tijd zoals je zelf aangeeft...wil ik niet.
En met de vorige licentie storing had je zelfs niets aan je offline modus. Geen probleem voor hobbyisten, maar ik kon een uur lang niet vooruit. Dus daarom gaat er mijn voorkeur niet naar uit.
tantan
Donateur
Berichten: 560
Lid geworden op: 14 jun 2007 16:39
Contacteer:

Re: Even nadenken over je autodesk licentie...!

Bericht door tantan »

die $100K is in ieder geval voor mij GEEN probleem...
ik weet alleen 1 ding wel zeker..... als Fusion voldoende marktaandeel heeft gaat die gratis licentie de bietenbrug op..
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11017
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Even nadenken over je autodesk licentie...!

Bericht door DaBit »

Yup, en dat is ook een nadeel van dat gehuur: je weet niet waar je volgend jaar aan toe bent.

Die gratis licentie zal wel blijven, maar dat zal wel volgens de volgende modetrend in softwareland zijn:
- Met gratis licentie heb je beperkte opslag in de cloud.
- Alles wat je met je gratis licentie doet is per definitie vrij te gebruiken voor de hele buitenwereld en de rechten liggen niet bij jou.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Plaats reactie