Welke versie gebruiken jullie

Vragen over alles wat met autodesk producten te maken heeft kunnen jullie hier stellen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
mickomatsu
Berichten: 380
Lid geworden op: 29 sep 2010 20:58
Contacteer:

Welke versie gebruiken jullie

Bericht door mickomatsu »

Welke versie gebruiken jullie van fusion 360 de studenten versie of de hobby versie?
En wat betalen jullie daarvoor?
Staat wel free maar dat geloof ik nooit 😂
Toxiq
Berichten: 538
Lid geworden op: 05 nov 2014 22:38

Re: Welke versie gebruiken jullie

Bericht door Toxiq »

waarom niet ??
Ik heb er ook één :-)
Met een hamer past alles...
mickomatsu
Berichten: 380
Lid geworden op: 29 sep 2010 20:58
Contacteer:

Re: Welke versie gebruiken jullie

Bericht door mickomatsu »

Toxiq schreef: 27 mar 2018 21:46waarom niet ??
Er zal gerust wel een ader onder het gras zitten.
Als je ziet wat het programma kost voor bedrijven.
Maar denken jullie of hebben jullie al de ervaring dat dit werkt?
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Welke versie gebruiken jullie

Bericht door audiomanics »

Ik gebruik fusion al even, gratis, maar autodesk kennende trekken ze er zomaar de steker uit.. Dat hebben ze ook gedaan na de overname ArtCam. een goed jaar geleden hebben ze DelCam (de vorige eigenaar van ArtCam) uitgekocht (vijandige overname, misschien?) en nu worden die werknemers op straat gezet en stopt ArtCam te bestaan.. Echt jammer want het is een wereldprogramma.. gelukkig zwerven er nog wel wat versies rond op het net, maar als ik problemen krijg met mijn dongle dan heb ik pech kennelijk.. (als het om de officiële verse gaat dan..)
Ook Fusion is waarschijnlijk geen programma dat je tot in lengten van dagen kan blijven gebruiken..

Kees
Laatst gewijzigd door audiomanics op 27 mar 2018 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Gebruikersavatar
carlo
Berichten: 380
Lid geworden op: 04 okt 2009 12:33
Locatie: Diepenbeek België
Contacteer:

Re: Welke versie gebruiken jullie

Bericht door carlo »

goeiemorgen

ik werk al 2 jaar gratis met fusion (hobby)
had een keer crash op laptop en binnen het half uur had ik een bericht dat ik de drivers van de grafische kaart moest updaten
al een paar keer vragen gesteld op het forum en daar heb ik ook goede respons op gehad

mvg
Carlo
mickomatsu
Berichten: 380
Lid geworden op: 29 sep 2010 20:58
Contacteer:

Re: Welke versie gebruiken jullie

Bericht door mickomatsu »

O kijk aan dus het is zeker het proberen waard.
Ik zoek gewoon op het moment een cam programma om ervaring op te doen voor het gebruik straks op me nieuwe machine.
Dus voor 90% kans dat het wel een jaar te gebruiken is?
Gebruikersavatar
carlo
Berichten: 380
Lid geworden op: 04 okt 2009 12:33
Locatie: Diepenbeek België
Contacteer:

Re: Welke versie gebruiken jullie

Bericht door carlo »

goeiemorgen

na een jaar moet je gewoon terug zeggen wat je ermee doet en dan gaat het gewoon verder

mvg
Carlo
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11014
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Welke versie gebruiken jullie

Bericht door DaBit »

In de tijd dat ik het gebruik is het een paar keer veranderd; toen ik begon kon je kiezen tussen commercieel, educatie of 'enthousiast' waarbij die laatste voor niet-commercieel gebruik was. De huidige status is volgens mij dat gebruik gratis is onder de $100,000 omzet van je bedrijf.

Zal vast nog wel eens veranderen tegen de tijd dat ze OnShape weggespeeld hebben en op kunnen boksen tegen Solidworks en consorten. Net zoals gewone mensen verdienen bedrijven ook liever meer geld dan minder. Nouja, als ze dan de voor-hobbyisten-goed-genoeg versie op de $300 per jaar houden die het nu kost is dat ook nog wel te overzien.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Welke versie gebruiken jullie

Bericht door Kjelt »

audiomanics schreef: 27 mar 2018 22:01 Ik gebruik fusion al even, gratis, maar autodesk kennende trekken ze er zomaar de steker uit.. Dat hebben ze ook gedaan na de overname ArtCam.
Ja verleden jaar hetzelfde met Eagle van CadSoft een progje om pcbs te maken.
Ik had een hobby perpetual license die dus eeuwig door blijft lopen en zo nu en dan kon ik upgraden tegen lage kosten.
Nu ze het hebben overgenomen beloofden ze in het begin dat deze licenses zouden blijven bestaan. Maar na drie maanden bam stoppen alle licenties en kun je de nieuwe software alleen nog tegen belachelijk hoge maandelijkse abonnementkosten gebruiken waarbij je dus continu verbinding met de server moet hebben anders doet ie het niet. Best wel balen.
mjeuring
Berichten: 957
Lid geworden op: 03 feb 2014 14:49
Locatie: MM

Re: Welke versie gebruiken jullie

Bericht door mjeuring »

Kjelt schreef: 27 mar 2018 23:32 licenties en kun je de nieuwe software alleen nog tegen belachelijk hoge maandelijkse abonnementkosten gebruiken waarbij je dus continu verbinding met de server moet hebben anders doet ie het niet. Best wel balen.
Zoals zo'n beetje alle Autodesk producten, da's de reden dat ik zakelijk op 2014 ben blijven hangen. Ik gebruik thuis de 2017 versie op een schoollicentie van één van de kinderen, maar om nu te zeggen dat het zo'n beter pakket is.
Plaats reactie