Split Body
Moderator: Moderators
Split Body
Iemand een idee hoe ik dit onderdeel in 4 losse onderdelen kan maken zodat deze gezet en gelast kan worden.
Ik heb een raamwerk getekend en dit moeten 4 losse onderdelen zijn.
Nu heb ik de functie split body gevonden waar het mee zou moeten lukken, echter krijg ik elke keer een foutmelding.
Dan maak ik een schetslijn waar hij door moet.
Split body.
Extend splitting tool uit gevinkt. omdat het een rechthoek is.
Fout melding.
Iemand een idee wat ik fout doe of hoe ik dit in 4 losse delen kan maken?
Ik heb een raamwerk getekend en dit moeten 4 losse onderdelen zijn.
Nu heb ik de functie split body gevonden waar het mee zou moeten lukken, echter krijg ik elke keer een foutmelding.
Dan maak ik een schetslijn waar hij door moet.
Split body.
Extend splitting tool uit gevinkt. omdat het een rechthoek is.
Fout melding.
Iemand een idee wat ik fout doe of hoe ik dit in 4 losse delen kan maken?
Re: Split Body
-
- Berichten: 828
- Lid geworden op: 13 sep 2010 15:28
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Split Body
Ik weet niet of het werkt, maar mijn eerste poging zou zijn om het split-lijnstuk wat langer te maken en aan beide kanten iets voorbij die hoekpunten te laten lopen.
Evt. een split-vlak maken (de lijn haaks op de voorkant van het 'kozijn' te extruden, zowel naar voren als naar achteren).
Evt. een split-vlak maken (de lijn haaks op de voorkant van het 'kozijn' te extruden, zowel naar voren als naar achteren).
- Breaker
- Donateur
- Berichten: 1963
- Lid geworden op: 26 mei 2015 22:43
- Locatie: Nabij Antwerpen
- Contacteer:
Re: Split Body
Wanneer zo'n profiel ingewikkeld is samengesteld (uit vlakken en allerlei bewerkingen) of van een externe bron komt, wil het wel eens voorkomen dat Fusion zijn eigen bodies niet herkent.
Dan is de simpelste oplossing om eromheen te werken. In dit geval een rectangle schetsen (hier 0,1mm breed), draaien en extruderen met een cut. Het zijn wat extra handelingen maar vaak sneller dan alternatieven, zeker wanneer het rechttoe rechtaan is zoals hier.
Dan is de simpelste oplossing om eromheen te werken. In dit geval een rectangle schetsen (hier 0,1mm breed), draaien en extruderen met een cut. Het zijn wat extra handelingen maar vaak sneller dan alternatieven, zeker wanneer het rechttoe rechtaan is zoals hier.
Geduld is een schone zaak, frezen niet...
Re: Split Body
Bedankt voor uw reactie.
Ik heb geprobeerd zoals u aangaf de lijn door te trekken en deze als split line te gebruiken maar ook dit gaf een foutmelding.
Toen ik een vierkant tekende en die als split line gebruikte maakte hij van een getekende vierkant een nieuwe body.
Ik heb toen een sketch gemaakt over het onderdeel welke ik los wil hebben en toen met split body het onderdeel uit het raamwerk gehaald.
Gelukt dus maar is dit de juiste manier? Vind het wel wat omslachtig je zou zeggen dat hij de sketch lijn als "zaaglijn" gebruikt
Bedankt!! als iemand weet waardoor de foutmelding komt hoor ik het graag. is makkelijker toe te passen dan zoals ik nu heb gedaan.
Maar voor nu is mijn doel bereikt.
Ik heb geprobeerd zoals u aangaf de lijn door te trekken en deze als split line te gebruiken maar ook dit gaf een foutmelding.
Toen ik een vierkant tekende en die als split line gebruikte maakte hij van een getekende vierkant een nieuwe body.
Ik heb toen een sketch gemaakt over het onderdeel welke ik los wil hebben en toen met split body het onderdeel uit het raamwerk gehaald.
Gelukt dus maar is dit de juiste manier? Vind het wel wat omslachtig je zou zeggen dat hij de sketch lijn als "zaaglijn" gebruikt
Bedankt!! als iemand weet waardoor de foutmelding komt hoor ik het graag. is makkelijker toe te passen dan zoals ik nu heb gedaan.
Maar voor nu is mijn doel bereikt.
Re: Split Body
Oke dus gewoon een vlak extruderen.Breaker schreef: ↑29 nov 2018 10:19 Wanneer zo'n profiel ingewikkeld is samengesteld (uit vlakken en allerlei bewerkingen) of van een externe bron komt, wil het wel eens voorkomen dat Fusion zijn eigen bodies niet herkent.
Dan is de simpelste oplossing om eromheen te werken. In dit geval een rectangle schetsen (hier 0,1mm breed), draaien en extruderen met een cut. Het zijn wat extra handelingen maar vaak sneller dan alternatieven, zeker wanneer het rechttoe rechtaan is zoals hier.
Dat is ook mogelijk alleen verlies je dan 0,1 mm wat overigens wel te verwaarlozen is maar voelt een beetje raar aan.
Dit nog 4x herhalen en ik heb de losse parts voor lasersnijden en zetten.
- Breaker
- Donateur
- Berichten: 1963
- Lid geworden op: 26 mei 2015 22:43
- Locatie: Nabij Antwerpen
- Contacteer:
Re: Split Body
Het schetsvlak zou je nog iets naar voren kunnen halen. En de rectangle zou je ook nog kunnen verdelen met een pattern en dan in één keer extruderen.
De breedte kan ook nog kleiner maar dat selecteert zo lastig. Het moet nog gelast worden, dus een beetje ruimte is niet erg, het is bovendien de vraag of de maker het überhaupt op een 0,05mm nauwkeurigheid levert.
Zoals gezegd: Niet ideaal zoals je zou willen in een tekenprogramma, meer praktisch.
Geduld is een schone zaak, frezen niet...
Re: Split Body
Breaker schreef: ↑29 nov 2018 10:59Het schetsvlak zou je nog iets naar voren kunnen halen. En de rectangle zou je ook nog kunnen verdelen met een pattern en dan in één keer extruderen.
De breedte kan ook nog kleiner maar dat selecteert zo lastig. Het moet nog gelast worden, dus een beetje ruimte is niet erg, het is bovendien de vraag of de maker het überhaupt op een 0,05mm nauwkeurigheid levert.
Zoals gezegd: Niet ideaal zoals je zou willen in een tekenprogramma, meer praktisch.
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar vind eigenlijk dat de tekening wel moet kloppen.
Bedankt voor de hulp!!!
- Breaker
- Donateur
- Berichten: 1963
- Lid geworden op: 26 mei 2015 22:43
- Locatie: Nabij Antwerpen
- Contacteer:
Re: Split Body
In praktijk kan dit ook niet in één stuk gesneden en gezet worden.
Andere werkvolgorde proberen: Splitsen voor het zetten zou kunnen werken. Of de delen apart tekenen. Of als bug melden bij Fusion360... kijken waar ze mee terug komen.
Andere werkvolgorde proberen: Splitsen voor het zetten zou kunnen werken. Of de delen apart tekenen. Of als bug melden bij Fusion360... kijken waar ze mee terug komen.
Geduld is een schone zaak, frezen niet...