Fusion is niet meer gratis?

Vragen over alles wat met autodesk producten te maken heeft kunnen jullie hier stellen.

Moderator: Moderators

Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Fusion is niet meer gratis?

Bericht door Kjelt »

Weer een programma dat ik niet meer hoef te leren :lol:
Stelde het maar uit maar ik weet nu weer waarom.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Fusion is niet meer gratis?

Bericht door serum »

stef110 schreef: 16 sep 2020 18:46 Fusion draait de vingerschroeven weer wat verder aan voor de gratis versie:

https://knowledge.autodesk.com/support/ ... anges.html

Geen G0 moves meer, geen toolchanges meer, geen 3+1 of 3+2 meer.

Stef

Jij verdient er toch ook geld mee, Stef? ik heb een 3 jarige licentie gekocht voor, ik meen, 520 euro. (was een 50 procent kortingsdingetje) Ik hoop dat die prijzen een beetje rond de 1000 e/3 jaar blijven. (maar ook dat zal wel een keer veranderen)..
Biker
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 jan 2011 15:46
Locatie: Baarle - Nassau

Re: Fusion is niet meer gratis?

Bericht door Biker »

Voor u gezocht en gevonden.

https://www.autodesk.com/products/fusion-360/personal

Deze versie is nog steeds gratis, en mag je niet commercieel gebruiken. Only personal use.

Heb mijn versie 2 maanden geleden verlengd met een jaar (personal moet je elk jaar verlengen).

Groet, Biker
stef110
Berichten: 253
Lid geworden op: 13 feb 2009 14:14
Locatie: Aalsmeer
Contacteer:

Re: Fusion is niet meer gratis?

Bericht door stef110 »

Ik ga hem waarschijnlijk ook kopen, als er Straks geen G0 meer is en geen M6 wordt het frezen niet veel leuker. Hij kost nu 300 voor 1 jaar.

@BIKER het is allemaal nog wel gratis alleen met veel meer limitaties die vanaf 1 Oktober in gaan.

Stef
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2424
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Fusion is niet meer gratis?

Bericht door hainjedaf »

Ik had er ook wat problemen mee,
Maar na goed zoeken heb ik nu weer de non-commerciële versie op mijn machine.

In combinatie met mijn Prusa Mini een fijn stuk gereedschap om simpele oplossingen voor simpele problemen te maken.
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini met OctoPrint
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Dingenman
Berichten: 202
Lid geworden op: 21 aug 2009 10:10
Locatie: Aalsmeer

Re: Fusion is niet meer gratis?

Bericht door Dingenman »

Ze kleden de gratis versie voor personal use steeds wat verder uit totdat je wel kiezen moet, ik heb geen toolchanger maar ook geen gG0 hebben zal al gauw vervelend worden..
Maar een vergelijkbaar pakket kost meer dan € 300 p.j. of zijn er wel andere opties voor hobbygebruik?
ruudderooy
Donateur
Berichten: 470
Lid geworden op: 14 jul 2015 21:23
Locatie: Beuningen

Re: Fusion is niet meer gratis?

Bericht door ruudderooy »

stef110 schreef: 16 sep 2020 21:36 Ik ga hem waarschijnlijk ook kopen, als er Straks geen G0 meer is en geen M6 wordt het frezen niet veel leuker. Hij kost nu 300 voor 1 jaar.

@BIKER het is allemaal nog wel gratis alleen met veel meer limitaties die vanaf 1 Oktober in gaan.

Stef
Ik heb ook een personal versie maar ik kan niks vinden over dat M6 of G0 komen te vervallen in deze versies.
Er is op dit moment ook een actie met 40% korting 814euro voor 3jaar.

Gr Ruud
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Fusion is niet meer gratis?

Bericht door Kjelt »

ruudderooy schreef: 16 sep 2020 22:44 Ik heb ook een personal versie maar ik kan niks vinden over dat M6 of G0 komen te vervallen in deze versies.
Er is op dit moment ook een actie met 40% korting 814euro voor 3jaar.
Gr Ruud
Als je de eerste link klikt staat er inderdaad geen fast rapid moves en geen tool change.
Dingenman
Berichten: 202
Lid geworden op: 21 aug 2009 10:10
Locatie: Aalsmeer

Re: Fusion is niet meer gratis?

Bericht door Dingenman »

Laatst gewijzigd door Dingenman op 17 sep 2020 07:23, 1 keer totaal gewijzigd.
ruudderooy
Donateur
Berichten: 470
Lid geworden op: 14 jul 2015 21:23
Locatie: Beuningen

Re: Fusion is niet meer gratis?

Bericht door ruudderooy »

bedankt voor de link!
dat had ik nog niet gelezen dan moet ik maar buget gaan aanvragen bij de DMU (decision making unit) de vrouw.

nee ik was eigenlijk al van plan om een licentie tekopen moet nu alleen wat sneller dan ik had gehoopt.

gr Ruud
arjancnc
Berichten: 175
Lid geworden op: 20 jun 2014 16:17

Re: Fusion is niet meer gratis?

Bericht door arjancnc »

Sinds kort mag ik met mijn bedrijf CAM Consult Fusion licenties verkopen en ben ook geconfronteerd met deze wijzigingen. In een gesprek met Autodesk werd duidelijk dat er bijvoorbeeld wel heel veel "professionele" postprocessors werden gebruikt door mensen met een hobby licentie. Autodesk blijft de hobbymarkt ondersteunen, maar maakt een duidelijker onderscheid tussen professioneel en hobbymatig gebruik. Uiteraard zijn ze zich ervan bewust dat de grens niet zo scherp ligt als ze m nu stellen en dat er hobbyisten zijn met een wisselaar, maar deze kunnen elk toolpad apart posten. Uiteraard daag ik iedereen hier uit om de beperkingen heen te hacken. Daar zijn vast mogelijkheden voor.

Voor degene die een licentie willen kopen via een Nederlandse expert, die kan contact opnemen.

Ik hoop dat de zelfbouwende hobbyisten met beperkte eisen lekker door blijven werken met de gratis Fusion en dat het voor de rest de moeite waard is een kleine investering te doen.
Inventor HSM en Fusion 360 CAM Expert
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11018
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Fusion is niet meer gratis?

Bericht door DaBit »

Verdorie zeg, straks mag je dus nog niet eens een STEP exporteren, en designs met meer dan 10 subcomponenten gaan ook problematisch worden. :evil:
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
nieles
Berichten: 83
Lid geworden op: 15 mei 2009 13:43
Locatie: Zwolle

Re: Fusion is niet meer gratis?

Bericht door nieles »

DaBit schreef: 17 sep 2020 14:46 Verdorie zeg, straks mag je dus nog niet eens een STEP exporteren, en designs met meer dan 10 subcomponenten gaan ook problematisch worden. :evil:
daar ben ik ook benieuwd naar inderdaad, hoe die 10 designs regel gaat uitpakken.

ik hoop dat het gaat om 10 designs die je ziet in de linker balk . dus een design kan dan onbeperkt sub componenten hebben zolang dit geen gelinkte designs zijn. (al heb ik dan alsnog veel te veel designs)
arjancnc
Berichten: 175
Lid geworden op: 20 jun 2014 16:17

Re: Fusion is niet meer gratis?

Bericht door arjancnc »

Het gaat om actieve documenten. Ik weet niet de impact is van gelinkte bestanden, maar er komt een optie om te archiveren van bestanden, waar dat nu alleen voor projecten bestaat
Inventor HSM en Fusion 360 CAM Expert
Plaats reactie