pocket holl in praktijk kleiner dan op tekening

Vragen over alles wat met autodesk producten te maken heeft kunnen jullie hier stellen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
HansO1982
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 apr 2019 14:38
Locatie: Krimpen aan den ijssel
Contacteer:

pocket holl in praktijk kleiner dan op tekening

Bericht door HansO1982 »

Beste Mensen,

Ik ben nog helemaal bezig om fusion 360 en daar bij het bedienen van de mijn portaal frees eigen te maken.

1 van de eerste projecten die ik heb gedaan op mijn frees is een nieuwe bodemplaat met een gaten patroon om mijn werkstukken vast te zetten.
De klemmen zijn eindelijk binnen gekomen maar ik kwam al gouw tot de conclusie dat ze niet passen in de gaten.
De gaten zijn +/- 1mm kleiner dan getekend.

Bij wat onderzoeken zag ik dat fusion 360 gewoon een kleinere tool path heb dan de opgegeven maten.

Afbeelding

Ik zit me nu gek te zoeken waar ik dit kan corrigeren of wat ik fout heb gedaan.

Heeft iemand een idee??
Werkplaats gevuld met, Robland 5 in 1 combinatie machine, afkortzaag, kasten boor, opsluitbank, en heel veel hand en electies gereedschap
En nu een Roman systeem MC 1500 CNC machine.
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3724
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: pocket holl in praktijk kleiner dan op tekening

Bericht door andrefc101 »

Ik zou de Stock to leave in het derde tabblad van je ops uitzetten. Dat wil nog wel eens schelen in de eindmaat.
Of met dezelfde frees even een contour ops er achteraan doen.
HansO1982
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 apr 2019 14:38
Locatie: Krimpen aan den ijssel
Contacteer:

Re: pocket holl in praktijk kleiner dan op tekening

Bericht door HansO1982 »

andrefc101 schreef: 03 sep 2020 09:43 Ik zou de Stock to leave in het derde tabblad van je ops uitzetten. Dat wil nog wel eens schelen in de eindmaat.
Of met dezelfde frees even een contour ops er achteraan doen.
Thanks voor de snelle reactie.

Ik heb net even een simulatie gedaan met de Stock to leave uitgezet, en nu raak hij wel de zijkanten aan.
Als ik dit weekeind weer in de werkplaat ben ga ik het gelijk uitproberen.
Werkplaats gevuld met, Robland 5 in 1 combinatie machine, afkortzaag, kasten boor, opsluitbank, en heel veel hand en electies gereedschap
En nu een Roman systeem MC 1500 CNC machine.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5400
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: pocket holl in praktijk kleiner dan op tekening

Bericht door serum »

Da's geen proberen Hans. Da's gewoon doen. :mrgreen:

De meeste bewerking in Fusion hebben stock to leave aanstaan, omdat het voor uitruwen is. Pas als je bezig gaat met de laatste finish pass (contour bv voor 2d werk) dan kan ie uit. Als je een derived operation maakt (rechter muisknop op de pocket, create derived operation>2d>2d contour) dan zet ie 'm standaard uit. De axial stock to leave kan je in sommige gevallen prima uitzetten en dan de finish pass op axial 0,02 laten staan (je houdt dan je knappe freesbaan zichtbaar)
Tolp2
Donateur
Berichten: 476
Lid geworden op: 28 nov 2015 10:06
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: pocket holl in praktijk kleiner dan op tekening

Bericht door Tolp2 »

Kijk, ook weer wat geleerd. Ik maakte altijd de 2D-contour met de hand, maar met derived operation gaat dat stuk sneller (en minder foutgevoelig). Dank!
Assumptions are the mother of all $%^& ups.
Twee keer meten is zeker weten, als je weet wat je meet...
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3724
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: pocket holl in praktijk kleiner dan op tekening

Bericht door andrefc101 »

Tolp2 schreef: 03 sep 2020 11:14 Kijk, ook weer wat geleerd. Ik maakte altijd de 2D-contour met de hand, maar met derived operation gaat dat stuk sneller (en minder foutgevoelig). Dank!
Aldoende leert men 😉
HansO1982
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 apr 2019 14:38
Locatie: Krimpen aan den ijssel
Contacteer:

Re: pocket holl in praktijk kleiner dan op tekening

Bericht door HansO1982 »

serum schreef: 03 sep 2020 10:40 Da's geen proberen Hans. Da's gewoon doen. :mrgreen:

De meeste bewerking in Fusion hebben stock to leave aanstaan, omdat het voor uitruwen is. Pas als je bezig gaat met de laatste finish pass (contour bv voor 2d werk) dan kan ie uit. Als je een derived operation maakt (rechter muisknop op de pocket, create derived operation>2d>2d contour) dan zet ie 'm standaard uit. De axial stock to leave kan je in sommige gevallen prima uitzetten en dan de finish pass op axial 0,02 laten staan (je houdt dan je knappe freesbaan zichtbaar)
Hier zal ik ook eens naar kijken, bedankt voor de tip
Werkplaats gevuld met, Robland 5 in 1 combinatie machine, afkortzaag, kasten boor, opsluitbank, en heel veel hand en electies gereedschap
En nu een Roman systeem MC 1500 CNC machine.
Plaats reactie