Hoe compleet is Fusion Hobby/Personal license

Vragen over alles wat met autodesk producten te maken heeft kunnen jullie hier stellen.

Moderator: Moderators

Jasper
Berichten: 691
Lid geworden op: 05 jul 2019 09:39
Locatie: Gorinchem X5 Y2
Contacteer:

Hoe compleet is Fusion Hobby/Personal license

Bericht door Jasper »

Hey,

Momenteel gebruik ik nog Fusion 360 startup en over 2 dagen verloopt die, Nu kan ik opnieuw startup aanvragen maar vroeg me af of er hier ook de personal / hobby license gebruiken en of die mensen iets te kort komen sinds de licenties veranderd zijn?

Ik maak meestal simpele modellen die ik exporteer als STL of waar ik een gcode voor de frees voor maak.

BVD,

Jasper
ruudderooy
Donateur
Berichten: 470
Lid geworden op: 14 jul 2015 21:23
Locatie: Beuningen

Re: Hoe compleet is Fusion Hobby/Personal license

Bericht door ruudderooy »

hier kan je zien wat de verschillen zijn

https://www.autodesk.com/products/fusio ... sonal-use/
Jasper
Berichten: 691
Lid geworden op: 05 jul 2019 09:39
Locatie: Gorinchem X5 Y2
Contacteer:

Re: Hoe compleet is Fusion Hobby/Personal license

Bericht door Jasper »

Oké dus eigenlijk geen 4e as en geen beweging op volle snelheid tijdens verplaatsen?

Dat laatste is wel jammer.
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4920
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Hoe compleet is Fusion Hobby/Personal license

Bericht door Ballegooijen »

Jasper schreef: 20 nov 2020 06:30 Oké dus eigenlijk geen 4e as en geen beweging op volle snelheid tijdens verplaatsen?

Dat laatste is wel jammer.
Dat ervaar ik nu ook en het idd een gemis. De bewegingen gaan opeens een heel stuk langzamer.
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3725
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Hoe compleet is Fusion Hobby/Personal license

Bericht door andrefc101 »

Ballegooijen schreef: 20 nov 2020 09:32
Jasper schreef: 20 nov 2020 06:30 Oké dus eigenlijk geen 4e as en geen beweging op volle snelheid tijdens verplaatsen?

Dat laatste is wel jammer.
Dat ervaar ik nu ook en het idd een gemis. De bewegingen gaan opeens een heel stuk langzamer.
Kan je toch ff aanpassen in je gcode, ze zullen best een vaste G1 Fwaarde gebruiken. Search and replace 😉
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4920
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Hoe compleet is Fusion Hobby/Personal license

Bericht door Ballegooijen »

andrefc101 schreef: 20 nov 2020 09:34
Ballegooijen schreef: 20 nov 2020 09:32
Jasper schreef: 20 nov 2020 06:30 Oké dus eigenlijk geen 4e as en geen beweging op volle snelheid tijdens verplaatsen?

Dat laatste is wel jammer.
Dat ervaar ik nu ook en het idd een gemis. De bewegingen gaan opeens een heel stuk langzamer.
Kan je toch ff aanpassen in je gcode, ze zullen best een vaste G1 Fwaarde gebruiken. Search and replace 😉
Misschien is dat wel een optie Andre. Dat ga ik eens proberen. Zou wel veel tijd schelen. Bedankt voor de tip!
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12045
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Hoe compleet is Fusion Hobby/Personal license

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Een vertalertje maken, alles boven Z... op ijlgang. Dan blijft natuurlijk het stukje ijlgang bij adaptive clearing nog wel een probleem want die gebeurt natuurlijk op bijna freesdiepte.
Dat verzint de rest van de wereld natuurlijk ook, dus is er misschien al zoiets te vinden.
Het wordt pas irritant als ze alles in G1 gaan doen (ook de cirkels e.d.) Hopelijk breng ik niemand op een idee. :lol:
Of geen PP keuze of alleen kale G-code uit gaan geven, en dan ook nog max. resolutie 0.1mm.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Jasper
Berichten: 691
Lid geworden op: 05 jul 2019 09:39
Locatie: Gorinchem X5 Y2
Contacteer:

Re: Hoe compleet is Fusion Hobby/Personal license

Bericht door Jasper »

Ach als die conversie in een PP zou kunnen is het natuurlijk al helemaal mooi :mrgreen:

Nog een dag geloof ik en dan is mijn startup trial afgelopen en ga ik het beleven.
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3725
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Hoe compleet is Fusion Hobby/Personal license

Bericht door andrefc101 »

Jasper schreef: 20 nov 2020 12:04 Nog een dag geloof ik en dan is mijn startup trial afgelopen en ga ik het beleven.
Tja, het zou mooi zijn als het gratis bleef, maar die makers kunnen natuurljk ook niet van de lucht en bedankjes leven.
En ik vind zelf de kosten per jaar meevallen. En anders zijn er ook nog freeware programma’s te vinden die werken.
Of geduld uitoefenen en zonder ijlgang werken.
Jasper
Berichten: 691
Lid geworden op: 05 jul 2019 09:39
Locatie: Gorinchem X5 Y2
Contacteer:

Re: Hoe compleet is Fusion Hobby/Personal license

Bericht door Jasper »

500€ per jaar vind ik behoorlijk wat voor een beetje hobby dus ja ik heb wel meer geduld dan inderdaad.

Tuurlijk moet bij hun de kachel ook branden.
Gebruikersavatar
Portje
Donateur
Berichten: 968
Lid geworden op: 24 apr 2012 10:16
Locatie: Volgens mijn VPN kom ik uit..?

Re: Hoe compleet is Fusion Hobby/Personal license

Bericht door Portje »

Jasper schreef: 20 nov 2020 16:05 500€ per jaar vind ik behoorlijk wat voor een beetje hobby dus ja ik heb wel meer geduld dan inderdaad.

Tuurlijk moet bij hun de kachel ook branden.
als je een abbo voor 3j neemt krijg je wel 10% korting
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5404
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Hoe compleet is Fusion Hobby/Personal license

Bericht door serum »

Jasper schreef: 20 nov 2020 16:05 500€ per jaar vind ik behoorlijk wat voor een beetje hobby dus ja ik heb wel meer geduld dan inderdaad.

Tuurlijk moet bij hun de kachel ook branden.
Af en toe hebben ze aanbiedingen. laatst hadden ze 3 jaar voor 520 ex, paar weken geleden was er nog 40 procent korting.
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3725
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Hoe compleet is Fusion Hobby/Personal license

Bericht door andrefc101 »

serum schreef: 20 nov 2020 17:45 Af en toe hebben ze aanbiedingen. laatst hadden ze 3 jaar voor 520 ex, paar weken geleden was er nog 40 procent korting.
520 voor drie jaar klinkt een stuk beter dan 500 per jaar toch 🤗
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11037
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Hoe compleet is Fusion Hobby/Personal license

Bericht door DaBit »

andrefc101 schreef: 20 nov 2020 15:03 En anders zijn er ook nog freeware programma’s te vinden die werken.
Laatst een korte tijd met de development-versie (0.19) van Freecad gespeeld, en dat viel absoluut niet tegen. Kwa tekenen dan in ieder geval, frezen heb ik niet geprobeerd.

Niet dat ik nou over ga stappen, maar ik ga het spul wel in de gaten houden want ik vermoed dat het niet de laatste truuk van Autodesk is.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Plaats reactie