Fusion 360 hulp

Vragen over alles wat met autodesk producten te maken heeft kunnen jullie hier stellen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
hobbycnc23
Donateur
Berichten: 472
Lid geworden op: 31 okt 2018 19:02
Locatie: Geldrop

Fusion 360 hulp

Bericht door hobbycnc23 »

Ben al een tijdje aan het modderen in Fusion 360. Ben een beginneling
In "Sketch" heb ik een foto geïmporteerd en lijnen getrokken o.a. met "offset".
Nu wil ik een paar getekende cirkelbogen en korte lijnen verwijderen en krijg het niet voor elkaar, wellicht zijn er "constrains" die ik niet weet. In de foto heb ik aangegeven welke ik bedoel.
De lange lijnen moeten blijven staan. Hoe doe ik dat?????

( Het betreft een weergave van de kitlijnen van een teakdek van een jacht voor mijn modelbootje (foto) Als de sketch helemaal klaar is wil ik deze in mijn CNC machine laden en de "kitlijnen" enkele tienden van millimeters frezen in houtfineer, om zo het "strokendek" na te bootsen.
2311323114
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3733
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Fusion 360 hulp

Bericht door andrefc101 »

Kan je de cirkelboog wel selecteren als je er in sketch op klikt?
Zo ja, de T indrukken (van Trim), dan kan je ze verwijderen door erop te klikken.
crabnipples
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2021 16:47
Locatie: Veenendaal

Re: Fusion 360 hulp

Bericht door crabnipples »

Hallo!

Klinkt inderdaad alsof er ergens nog een voorwaarde is (tangent of iets dergelijks dat verhinderd)
Je bent bekend met dat Fusion360 met een tijdlijn werkt? Sketches die in het verleden zijn gemaakt kan je aanpassen en dat heeft invloed op wat daarna komt? Wellicht zit het daar ergens in.

Wat je in je sketch kan doen is puur het stuk wat je weg wilt trimmen of breaken zie hier onder een snel voorbeeld.
Ben zelf niet heel ervaren met fusion 360 maar hoop dat dit iets helpt en mocht het nodig zijn zou ik ook even mee kunnen kijken.

Gebruikersavatar
hobbycnc23
Donateur
Berichten: 472
Lid geworden op: 31 okt 2018 19:02
Locatie: Geldrop

Re: Fusion 360 hulp

Bericht door hobbycnc23 »

andrefc101 schreef: 28 mar 2021 19:58 Kan je de cirkelboog wel selecteren als je er in sketch op klikt?
Zo ja, de T indrukken (van Trim), dan kan je ze verwijderen door erop te klikken.
Ik kan alles selecteren maar het trimmen lukt niet.
( heb na de offset akties om alle lijnen vanaf de buitenste contour lijn te verkrijgen alles mooi op de “constructie lijnen” kunnen trimmen, zie foto) echter bij de cirkelbogen en korte lijnen lukt het niet.
Gebruikersavatar
hobbycnc23
Donateur
Berichten: 472
Lid geworden op: 31 okt 2018 19:02
Locatie: Geldrop

Re: Fusion 360 hulp

Bericht door hobbycnc23 »

crabnipples schreef: 28 mar 2021 21:03 Je bent bekend met dat Fusion360 met een tijdlijn werkt? Sketches die in het verleden zijn gemaakt kan je aanpassen en dat heeft invloed op wat daarna komt? Wellicht zit het daar ergens in.
heb ook met die tijdlijn zitten rommelen maar het lukte me niet
Btje
Berichten: 110
Lid geworden op: 02 jun 2008 12:44
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Fusion 360 hulp

Bericht door Btje »

Ik neem aan dat je wel dezelfde sketch bewerkt en niet een nieuwe start als je wilt trimmen?
BF20 maar nog niet CNC
Gebruikersavatar
hobbycnc23
Donateur
Berichten: 472
Lid geworden op: 31 okt 2018 19:02
Locatie: Geldrop

Re: Fusion 360 hulp

Bericht door hobbycnc23 »

Bedankt voor je reactie: Ik open het opgeslagen sketch bestand en probeer te trimmen... dan heb ik toch dezelfde?
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3733
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Fusion 360 hulp

Bericht door andrefc101 »

Ik snap echt geen reet van je vraag. Echt duidelijk ben je niet. Maar als je echt niet kunt trimmen, zet je even een haaks lijntje voor die curve, dan gaat het zeker.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5418
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Fusion 360 hulp

Bericht door serum »

Gewoon op de tekening gaan staan in je tijdlijn (of in de linker kolom de sketch selecteren) en dan 'EDIT SKETCH''. als je op T drukt, krijg je de trim tool. Bij selectie van de lijn/cirkel kan je inzoomen met de scrollknop van je muis om de goede lijn te selecteren OF je houdt de linker muisknop langer ingedrukt. Je krijgt dan een lijstje met alle aangrenzende selecteerbare dingen die je kan verwijderen.

Zo werkt het en niets moeilijker dan dat.

En je hoeft niet iedere reactie te quoten, dat maakt het niet overzichtelijker.

Als je een reactie geeft op bovenstaande berichten voel je niet genoodzaakt om te quoten, worden van die lange scroll-pagina's.
Gebruikersavatar
hobbycnc23
Donateur
Berichten: 472
Lid geworden op: 31 okt 2018 19:02
Locatie: Geldrop

Re: Fusion 360 hulp

Bericht door hobbycnc23 »

Stom, stom, stom,...die oude knarren toch, één voordeel deze week krijg ik mijn Pfizer vacinatie :lol:
Idd gewoon op de betreffende sketch gaan staan en dan ....” edit sketch” en dat deed ik niet :mrgreen:
Hartelijk dank serum!
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5418
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Fusion 360 hulp

Bericht door serum »

Je moet het maar net weten toch. Mooi dat je verder kan.
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3733
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Fusion 360 hulp

Bericht door andrefc101 »

serum schreef: 29 mar 2021 14:33 Je moet het maar net weten toch. Mooi dat je verder kan.
Ik ging er van uit dat hij wel zo handig was om eerst in sketch modus te gaan.... niet dus...
Gebruikersavatar
abs02
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 mei 2011 15:20

Re: Fusion 360 hulp

Bericht door abs02 »

T zijn hobbyisten André :shock:
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3733
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Fusion 360 hulp

Bericht door andrefc101 »

abs02 schreef: 29 mar 2021 17:52 T zijn hobbyisten André :shock:
Ik dacht in een vorig dit te lezen, vandaar dus:

“Bedankt voor je reactie: Ik open het opgeslagen sketch bestand en probeer te trimmen... dan heb ik toch dezelfde?”
Plaats reactie