toolpaths artcam

Moderator: Moderators

Plaats reactie
rens_factory
Berichten: 169
Lid geworden op: 01 mar 2007 14:51
Contacteer:

toolpaths artcam

Bericht door rens_factory »

Ik ben een beetje aan het stoeien in artcam.
En dan met name met v-bit engraving, goh wat een prachtig programma zeg!
Alleen als ik dus een tekst in tik, en daar een v-bit toolpath bij maak dan zie ik in het 3d aanzicht niet hoe het werkelijke product wordt. Wel zie ik een rood lijntje van de toolpath zelf, maar ik wil graag dus zien hoe het er uit komt te zien na het frezen?!
hebben jullie enig idee of ik dit ergens kan instellen.. k heb al lopen sneupen, maar tot nu toe niks gevonden..
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: toolpaths artcam

Bericht door audiomanics »

Simulate all toolpaths ....

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Rene
Berichten: 302
Lid geworden op: 27 aug 2007 10:20
Contacteer:

Re: toolpaths artcam

Bericht door Rene »

Als je een toolpath hebt gemaakt ga je naar het tabblad Project (links onder in de hoek)
Vervolgens klik je met je rechtermuisknop op toolpath en kies je voor simulate all toolpaths.
En... voilá. Een 3d beeld van je werkstukje!
rens_factory
Berichten: 169
Lid geworden op: 01 mar 2007 14:51
Contacteer:

Re: toolpaths artcam

Bericht door rens_factory »

mensen bedankt!,
dat is wel heel simpel. ik zal het thuis meteen even proberen.. grr, eerst nog 8 uur werken :(
rens_factory
Berichten: 169
Lid geworden op: 01 mar 2007 14:51
Contacteer:

Re: toolpaths artcam

Bericht door rens_factory »

super het werkt!
nog boven mijn verwachting, hij simuleert gewoon hoe de frees ook over het materiaal gaat! PERFECT!
Jeffrey

Re: toolpaths artcam

Bericht door Jeffrey »

Mooi he ?

Ik heb vandaag ook kennis gemaakt met artcam. Heb geprobeerd het paard van mijn vriendin vanaf een foto om te toveren tot een relief maar krijg nog niet het gewenste resultaat.

Ik heb usbcnc en heb in artcam mach2 .cnc gekozen als output en dit werkt. :mrgreen: Duurde ff voordat ik in usbcnc bruikbare g code had. Voor mooi detail zal je een kleine frees moeten gebruiken als finishing maar dan moet de rpm hoger toch ? De bf20 kan maximaal maar 3000, duurt dan alleen wat langer dan ? Anyway,

Echt een heel mooi programma, al snap ik er nog maar weinig van.

Veel succes !
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: toolpaths artcam

Bericht door audiomanics »

Jeffrey schreef:Heb geprobeerd het paard van mijn vriendin vanaf een foto om te toveren tot een relief maar krijg nog niet het gewenste resultaat.
Dat zal je ook niet snel lukken: Om een goed gelijkend relief te krijgen moet je foto zo zijn dat de lichte plekken hoog liggen en de donkere laag.. Zo zit een gewone foto niet in elkaar..
Met de photohuppeldepup van arctcam krijg je wl iets wat er op gaat lijken maar je bent echte een master-of-art als je daar een knap relief van kan maken..

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Plaats reactie