Hulp voor Laserbesturing artcam/Mach3

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Vliegbouler
Berichten: 28
Lid geworden op: 14 dec 2010 23:14
Locatie: IJlst

Hulp voor Laserbesturing artcam/Mach3

Bericht door Vliegbouler »

Ik heb een eenvoudig lasertje van 150mw waarmee ik tekeningen of namen wil graveren op hout. Nu heb ik al op internet gezocht en ook gevonden (Laser shoe 1 enz) die wordt bestuurd door vectric, maar ik heb Artcam en heb de postprocessor handmatig omgezet met Notepad naar een .con file. Hierbij krijg ik dan de melding dat de config. niet herkend wordt.
De besturing van de laser zou ik graag hebben op de B-as waarbij de laser via TTL aangezet en uitgezet wordt.
Nu wordt de laser aangezet bij het begin van het programma door de spindle.
Heeft er iemand aanwijzingen waarmee ik de tekeningen in kan lezen in Artcam en via een postprocessor kan laten uitvoeren in Mach3.

Bij voorbaat alvast bedankt voor de reacties
Peter
Vliegbouler
Berichten: 28
Lid geworden op: 14 dec 2010 23:14
Locatie: IJlst

Re: Hulp voor Laserbesturing artcam/Mach3

Bericht door Vliegbouler »

Intussen ben ik wel iets verder gekomen, maar de laser besturen met M7 /M9 lukt nog niet. Om de laser te besturen heb ik de postprocessor "G-code mm arcs.con" ietwat geprobeerd aan te passen en de z=as gaat wel op en neer, maar schakelt niet M7 in bij - en M9 bij +, wat eigenlijk zou moeten gebeuren. Waarschijnlijk zit het probleem in een kleine schakeling. is er iemand in het forum die mij een stapje verder kan helpen?

Groeten Peter
Vliegbouler
Berichten: 28
Lid geworden op: 14 dec 2010 23:14
Locatie: IJlst

Re: Hulp voor Laserbesturing artcam/Mach3

Bericht door Vliegbouler »

Het is uiteindelijk gelukt om de laser te laten doen wat er verwacht wordt.
Nu schakelt de laser in als ik deze op -0.01mm zet en gaat uit bij +0.01mm.

Ik ga de gegevens noteren en opslaan zodat er op later tijd altijd weer op teruggevallen kan worden.

Groeten Peter
Plaats reactie