UCCNC soft @ hardware

Moderator: Moderators

karangetang
Donateur
Berichten: 394
Lid geworden op: 26 aug 2009 10:13
Locatie: Zeist
Contacteer:

UCCNC soft @ hardware

Bericht door karangetang »

Ik kwam het volgende tegen
usb controller met bij behorende software uit Hongarije. Wie kent het ? Naar mijn idee ziet het er goed en bruikbaar uit. Het is ook zeer betaalbaar hun website is http://cncdrive.com/UCCNC.html

http://cncdrive.com/img/mainscreen.png

Zover ik begrepen heb kan met behulp van UC100 USB motion controller die je rechtstreeks op je bestaande breakoutboard kan steken zo aan de slag met je bestaande (linux of Mach3) configuratie

de software kost 45 euro de controller 80 euro tezamen dus 125 euri
er zijn nog meer mogelijk heden, Comentaren op internet zijn voorzover ik ze gevonden heb positief
Laatst gewijzigd door karangetang op 14 jan 2015 23:58, 2 keer totaal gewijzigd.
spikee
Berichten: 277
Lid geworden op: 26 okt 2011 22:54

Re: UCCNC soft @ hardware

Bericht door spikee »

120 euro + kabel + mogelijke (dure) shipping vs Eding cnc V3 economy met goede support, goede hardware, houdt zijn waarde redelijk (bij evt. verkoop) en je steunt een Nederlandse ondernemer.
Natuurlijk afhankelijk wat je overall budget is.

verder geen ervaring met dit bedrijf.
Gebruikersavatar
johan jorez
Berichten: 391
Lid geworden op: 22 jan 2010 20:26
Locatie: waregem (belgie)
Contacteer:

Re: UCCNC soft @ hardware

Bericht door johan jorez »

ze hebben ook een nederlandse vertegenwoordiger hier
CNC-DRO - The Netherlands

waarschijnlijk zelfs een cnczone lid
One machine can do the work of fifty ordinary men. No machine can do the work of one extraordinary man.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13496
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: UCCNC soft @ hardware

Bericht door Arie Kabaalstra »

eh.. volgens mijn Enveloppe.. is 45+80 gelijk aan 125,-.. maar dat even terzijde..

ok.. je betaalt hier dus ook voor de software..

Ik heb het even bekeken.. en daar laat ik het dan ook bij.. :roll:
karangetang
Donateur
Berichten: 394
Lid geworden op: 26 aug 2009 10:13
Locatie: Zeist
Contacteer:

Re: UCCNC soft @ hardware

Bericht door karangetang »

Arie bedankt voor je correctie ik stam uit het gulden tijd perk en reken graag in kwartjes
De reacties hier zijn nogal ..... behoudend zal k maar zeggen
Op youtube meer positiefs, zelfs van af een windows tablet werkt het prima
zie
https://www.youtube.com/watch?v=YzhhpvY7r0I

Ik denk het maar eens te proberen de software hoef je maar een keer aan te schaffen .
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13496
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: UCCNC soft @ hardware

Bericht door Arie Kabaalstra »

Tot er een Update is... en dan?.. Hoe lang is de licentie geldig?..
karangetang
Donateur
Berichten: 394
Lid geworden op: 26 aug 2009 10:13
Locatie: Zeist
Contacteer:

Re: UCCNC soft @ hardware

Bericht door karangetang »

een optimist komt een end... hier de reactie uit Hongarije ....

The software updates are free, I mean if you once licensed the software that license will also work with the updated versions,
so the licenses work with all UCCNC software releases, you may update the software any time.

Niet gek toch ! Ik heb een setje besteld we gaan het is proberen voor de prijs van één mach 3 ( zonder hardware) , oja de verzenkosten zijn 20 euro Een trial versie in ofline mode is gratis down te loaden.
Hanselpansel
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 jan 2015 17:43
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: UCCNC soft @ hardware

Bericht door Hanselpansel »

Ben erg benieuwd naar je ervaringen, levertijd, werkbaarheid etc..........
tantan
Donateur
Berichten: 561
Lid geworden op: 14 jun 2007 16:39
Contacteer:

Re: UCCNC soft @ hardware

Bericht door tantan »

ik haal mijn servodrives voor dc motoren bij cncdrive.com. hele kundige gast, geeft snel reactie en uitstekende support.
karangetang
Donateur
Berichten: 394
Lid geworden op: 26 aug 2009 10:13
Locatie: Zeist
Contacteer:

Re: UCCNC soft @ hardware

Bericht door karangetang »

Tot nu toe is door UCCNC adequat gereageerd en is mijn bestelling, software licence + UC 100 motion controller, onderweg totaal incl verzending was ik 145 euro kwijt betaald met paypal
Alhoewel ik geen super kenner ben van de diverse software pakketten ben ik erg benieuwd en denk ik dat het voor velen die betaalbaar via usb willen werken dit toch een mooie oplossing is . Ook verwacht ik dat er in de toekomst zeker verbeteringen en uitbreidingen zullen komen
Voorlopig is het voordeel dat je zonder veel te hoeven knutselen de inter face zo op je bestaande breakoutboard kan aansluiten en zodoende een snelle overschakeling naar usb hebt.
Ook wanneer je geen afscheid kan nemen van Mach 3 omdat je daar bij voorbeeld helemaal aan gewend bent
kan je ook gewoon Mach 3 blijven gebruiken dan heb je genoeg aan de UC100 motion controller van 45 euro wat denk ik een enorme verbetering van je systeem zal zijn, Je moet dan wel een plugin of usb ddrivers instaleren /
Zodra ik het binnen heb zal ik een verslagje maken over de eerste ervaringen Ik lees alleen maar goede reacties op internet ....
mjeuring
Berichten: 972
Lid geworden op: 03 feb 2014 14:49
Locatie: MM

Re: UCCNC soft @ hardware

Bericht door mjeuring »

Kun je er mee draadsnijden op een draaibank (G76)?
karangetang
Donateur
Berichten: 394
Lid geworden op: 26 aug 2009 10:13
Locatie: Zeist
Contacteer:

Re: UCCNC soft @ hardware

Bericht door karangetang »

G76 kan ik niet vinden in de manual http://www.cncdrive.com/UCCNC/UCCNC_usersmanual.pdf[url][/url]
Daarin lees ik wel " The list of the supported G-codes will change, we planned
to add support for more codes in the future, but the currently supported codes already covers the
needs of the avarage machining jobs."


Op internet vond ik volgend commentaar

"Just ran a few test parts and this software blows Mach 3 out of the water as far as machine control goes. Parts cycled about twice as fast as Mach3 and look much better as well. Much better adherence to the intended trajectory. Even when I had linear and corner tolerance set to .0001" it was still sat least 50% faster than Mach 3."

Over G76 kan ik wel eens een mailtje sturen ....
mjeuring
Berichten: 972
Lid geworden op: 03 feb 2014 14:49
Locatie: MM

Re: UCCNC soft @ hardware

Bericht door mjeuring »

Bij draadsnijden (op een draaibank) moet op een of andere manier informatie over de positie van de hoofdas terug naar de besturingssoftware om het juiste startmoment voor de z-as te kiezen.

De meeste USB controllers (voor Mach3) bufferen de G-code stream en kunnen G76 niet aan, vanwege het tijdsverschil tussen het ontvangen van het hoofdas signaal en de G-code stream. Omdat een parallelle BOB rechtstreeks, zonder vertraging, aan de PC hangt komt het hoofdas feedback signaal direct bij Mach3 aan.

Om die reden komt er een Eding board in mijn draaibankje (nog effe sparen en kiezen welke uitvoering).
skillalot
Donateur
Berichten: 3252
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: UCCNC soft @ hardware

Bericht door skillalot »

Voor een twee tientjes meer heb je een pokeys 57E, daar kun je ook via mach3 3 assen mee aansturen, maar dan via ethernet.
Wil je die vervolgens uitbreiden dan kun je daar nog altijd de pokeys cnc addon bij gebruiken, maar ik geloof dat je tot 3 assen met een enkele pokeys af kan.
Plaats reactie