3D freesmachine

Moderator: Moderators

Plaats reactie
peter37

3D freesmachine

Bericht door peter37 »

als hobby doe ik aan modelbouw 1:4 vrachtwagens.
nu dat de cabine aan de beurt is wil ik deze van polyester gaan maken en ben opzoek naar het volgende:
op discovery heb ik een programma gezien waarbij met met een 3D frees machine een vanaf een dinkytoy model een echt model uit schuim hebben gefreest doormiddel deze met een laser of taster te meten en dan een aantal keer groter te doen uitfrezen.
dit is ook in nederland mogenlijk maar kost zoveel geld dat dat voor mij voor de hobby niet te doen is.
zijn er hier mischien mensen die zoiets eerder hebben gedaan of weten hoe en wat en die mij daar mee willen helpen uiteraard tegen vergoeding na overleg.
de afmetingen van de cabine zullen zo ongeveer 50x50x65 cm zijn maar evt kan ik deze in delen maken en later aan elkaar maken.
ik moet er even bij zeggen dat ik geen enkel verstand van frezen en evt autocad heb en welke mogenlijkheden er zijn.
Gebruikersavatar
Testa-Rossa
Berichten: 358
Lid geworden op: 20 okt 2007 17:38
Locatie: Groenlo, Achterhoek
Contacteer:

Re: 3D freesmachine

Bericht door Testa-Rossa »

Denk dat dit een leuk stukje voor je is om te lezen (met filmpje);

http://www.cnczone.nl/viewtopic.php?f=3 ... ster#p5657

Het hele topic gaat overigens over de taster, en de werking daarvan ed.


En tsja hoevaak komt zoiets voor? Voor modelbouw bied CNC vele mogelijkheden. Wellicht is het een idee zelf aan een CNC machientje te beginnen? Ik weet niet hoeveel je daar evt. voor over zou hebben.
De wijzen komen uit het oosten, maar de slimsten ut de Achterhoek!
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13527
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: 3D freesmachine

Bericht door Arie Kabaalstra »

je zou ook kunnen overwegen een Pantograaf te bouwen, dan heb je helemaal geen CNC nodig...
Plaats reactie