CNCzone-dag 2016 (met foto impressie)

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
mosoft
Berichten: 801
Lid geworden op: 01 dec 2007 18:09
Locatie: Zaltbommel
Contacteer:

Re: CNCzone-dag 2016 (met foto impressie)

Bericht door mosoft »

Zo mensen, ik kijk weer terug op een geslaagde dag.

Mijn vrouw heeft fotos gemaakt en die kun je downloaden via WeTransfere waarvan je hier de link treft, tot 13 november 2016 daarna vervalt de link.

https://we.tl/U2iDk3P3i5

Hiermee krijg je alle foto's die gemaakt zijn, alleen met die restrictie dat wij ze graag niet terug zien op allerlei sociaal media, dus echt alleen voor eigen gebruik.

13122

Veel plezier om hiermee nog eens terug te kijken op onze CNCdag 2016.
Namens EDUKANS ook allemaal bedankt voor een mooie netto opbrengst van € 345,55 wat zal worden overgemaakt naar EDUKANS. Ook de school bedankt voor de sponsering zoals de koffie, thee en soep.

13123
Tot volgend jaar :lol:

Met vriendelijke CNC groet,

MoSoft (Jan en Barry)
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11973
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: CNCzone-dag 2016

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Rob65 schreef:Markeerspray is een soort emaille pasta. Door de hitte van de laser brand je het emaille achtige spul vast op de drager en de rest veeg je er daarna gewoon weer af. Duur spul maar het geeft wel een mooi slijtvast resultaat.
Hm. idee misschien ? gewoon emaille poeder nemen, waait natuurlijk weg, maar binden met behangplaksel of iets wat weer makkelijk in water oplost. Toch weer es gaan zitten experimenteren.
Audoimaniacs had het ooit over Frog-tape, heeft ie daar nog resultaten mee geboekt? ( gister vergeten te vragen )
@Arie:
leuk om bijvoorbeeld mijn Logo in lederen horlogebanden te "Fikken".
Dat zou ik toch niet doen als ik jouw was (mooi is iets anders), je kunt beter even een messing stempeltje frezen, lompe soldeerbout, en er in drukken. Veel mooier resultaat.

Voor de spijtoptanten, inductieve sensoren en trafo's heb ik nog liggen, dus als ik nog wat moet reserveren voor iemand hoor ik dat graag.

Dankzij de leerzame en ook heel gezellige Dabit workshop eigenlijk te weinig tijd gehad om goed rond te kijken en gezellig bij te kletsen. (wat een dilemma's moeten we toch steeds verwerken) Gelukkig zit ik redelijk centraal in het land en kan dat ook op individueel niveau bij gestuurt worden.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
Portje
Donateur
Berichten: 950
Lid geworden op: 24 apr 2012 10:16
Locatie: Volgens mijn VPN kom ik uit..?

Re: CNCzone-dag 2016 (met foto impressie)

Bericht door Portje »

ik heb er ook met de bazin een uurtje rond gekeken en het was gezellig druk.
mijn vrouw heeft nog ff met Jan staan kletsen maar aangezien ik er nog veel te weinig van weet heb ik ook nog maar niks lopen vragen.
ik heb een bescheiden stepcraft 600 die helaas buiten in het ( niet zo dichte ) werkhokje staat en die steeds, na een tijdje goed gelopen te hebben, blijft hangen.
ik vraag me af of het door de temperatuur verschillen komt.
Ik liep tegen aluminium 4040 en 4080 profielen aan en heb er nu een stevige kar met aluminium plaat er op waar de stepcraft nu op staat.
zo kan ik er beter bij om alles weer eens af te stellen, hij stond op een vast blad waar ik nauwelijks bij het apparaat kon.
ik hoop na het opnieuw afstellen dat het eens een keer gewoon werkt zodat ik het volgende jaar op de cnc dag ook wat te kletsen heb.

http://i210.photobucket.com/albums/bb27 ... 09_Pro.jpg
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4911
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: CNCzone-dag 2016 (met foto impressie)

Bericht door Ballegooijen »

Als iedereen wat schrijft dan doe ik dat ook maar. Als nieuweling was het voor mij de eerste keer. Een heel interessante dag geweest. Ook een aantal mensen leren kennen. Is wat mij betreft zeker voor herhaling vatbaar. Ik vond het wel jammer dat er geen portaalfrezen stonden maar dat is waarschijnlijk omdat ikzelf met de bouw bezig ben. Bij een volgende gelegenheid zal ik zeker van de partij zijn. Dank aan de organisatoren!

Johan
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Gebruikersavatar
Muis
Berichten: 183
Lid geworden op: 12 jul 2011 22:11
Locatie: Sneek

Re: CNCzone-dag 2016 (met foto impressie)

Bericht door Muis »

Het was wederom een super leuke dag gemoedelijke sfeer net als voorgaande jaren. Dat klere eind rijden heb ik er dan ook graag voor over (kennelijk ook niet de enige :lol: ) Kom volgend jaar zeker weer.
Uiteraard dank aan iedereen die dit weer mogelijk heeft gemaakt en vergeet de catering niet super.

Gr.Ût Snits
Jan
Best leuke hobby... Kost alleen veel vrije tijd
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 10989
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: CNCzone-dag 2016 (met foto impressie)

Bericht door DaBit »

Ik heb van de CNCZone-dag zelf toch niet zo heel veel meegekregen. Behalve een kofferbak(je) vol spullen en hangoudere spelen :lol:

Maar die workshop was wel leuk om te doen. Ik was wel goed bekaf aan het einde van de dag...

Mosoft, Create, etc., bedankt!
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
bertus1945
Donateur
Berichten: 1102
Lid geworden op: 15 sep 2015 16:39
Locatie: Andijk
Contacteer:

Re: CNCzone-dag 2016 (met foto impressie)

Bericht door bertus1945 »

jammer dat ik niet opgehaald ben.
kreeg PB dat ik misschien mee kon rijden.
maar niks meer van gehoord.
jammer,had er wel zin in gehad.
wel foto's bekeken, paar mensen aan naambordje herkent.
misschien andere keer
Gebruikersavatar
Breaker
Donateur
Berichten: 1954
Lid geworden op: 26 mei 2015 22:43
Locatie: Nabij Antwerpen
Contacteer:

Re: CNCzone-dag 2016 (met foto impressie)

Bericht door Breaker »

Leuke dag, wilde het niet te lang maken maar dat is niet gelukt, goed om gezichten te zien bij de forumnamen.

Weer veel opgestoken van de presentaties over verschillende software. Een paar keer de 'war room' ingelopen, waar met laptops en een indrukwekkende hoeveelheid draad motortjes gingen draaien.

Wat nieuwigheden van Eding bekeken en besproken. Hulp aangeboden gekregen bij problemen en de nodige proefspulletjes van metaal en kunststof mee terug mogen nemen.

Perfecte locatie en organisatie, dank iedereen.

Weer inspiratie voor een jaar! 8)
Geduld is een schone zaak, frezen niet...
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 10989
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: CNCzone-dag 2016 (met foto impressie)

Bericht door DaBit »

Wat had EdingCNC eigenlijk voor nieuws? Heb ik niet meegekregen en ik was eigenlijk wel benieuwd.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: CNCzone-dag 2016 (met foto impressie)

Bericht door audiomanics »

Een nieuwe controller met een boel IO, komt ongeveer begin volgend jaar op de markt en staat ook nog niet op de website. Die 3D-printer met laser had er een..
Ik meen dat die kaart iets van 760 heet..

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Gebruikersavatar
Breaker
Donateur
Berichten: 1954
Lid geworden op: 26 mei 2015 22:43
Locatie: Nabij Antwerpen
Contacteer:

Re: CNCzone-dag 2016 (met foto impressie)

Bericht door Breaker »

DaBit schreef:Wat had EdingCNC eigenlijk voor nieuws?
Het viel me op dat de laser die er stond met M10/M11 voor aan/uit werd aangestuurd, Bert zei dat de nieuwe processor krachtig genoeg is om die functie goed en nauwkeurig te ondersteunen. Er was ook een aanstuurbordje om het vermogen van de laser met PWM te regelen. Verder inderdaad veel extra in- en uitgangen veelal nuttig voor 3D printers, allemaal onboard ook LAN.

Het nieuwe board kan max 400 kHz aan ipv 125 kHz op vraag van klanten die servo's/encoders beter willen aansturen/uitlezen, blijft allemaal wel step/dir wat ik begreep, maar ik weet te weinig over servo's om de goede vragen te stellen.

Terloops ook nog even gevraagd over de draaibankspindel als rotatieas gebruiken, dit wordt al wel gedaan door een extra configuratie te maken waarin de spindel B as wordt.

Deze processor is de basis voor een nieuwe lijn, de huidige lijn blijft voorlopig grotendeels bestaan, maar de ICNC600 wordt vervangen. En toen was het weer rennen naar de volgende presentatie ;-)
Geduld is een schone zaak, frezen niet...
TATH
Berichten: 474
Lid geworden op: 12 okt 2013 20:08
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: CNCzone-dag 2016 (met foto impressie)

Bericht door TATH »

CNC dag 2016.

Hoewel ik eigenlijk liever met de bouw van mijn eerste machine door wilde heb ik er toch voor gekozen om te gaan.
Leuk om nu eens gezichten bij de namen te plaatsen.

ik moet zeggen dat ik het goed naar mijn zin had.
Omdat ik natuurlijk nieuw ben wat cnc werkbetreft is alles wat ik daar zie nieuw voor mij.
Voor veel mensen is wat men daar laat zien gesneden koek.

Erg leuk dat er workshops gevolgd kunnen worden of moet ik zeggen een presentatie. Dat Cabam verhaal vond ik erg leuk zij het dat het voor mij op een gegevn moment niet meer te volgen was "te technisch" . Mijn geheugenstick zat even vol en het was voor mij weer hoog tijd om weer naar huis te gaan.

Natuurlijk wil ik een ieder bedanken die zig heeft ingezet voor deze dag.

Misschien is het iets om volgend jaar iets te doen met "cnc machine bouwen voor noobs". Wat komt er bij kijken, of meten is weten , stappenplan.

Jullie zullen nu gelijk roepen "ja doe jij dat maar even" . Ha ha "jullie zijn de meesters en ik de leerling".

Bedankt voor de fijne dag

Henry Tates ( TATH)
Henry Tates (TATH)
Kees Moret

Re: CNCzone-dag 2016 (met foto impressie)

Bericht door Kees Moret »

Sh*t, helemaal vergeten :oops:
stekkestim
Berichten: 746
Lid geworden op: 18 nov 2009 16:43
Locatie: Waanrode

Re: CNCzone-dag 2016 (met foto impressie)

Bericht door stekkestim »

Helaas de nacht van 4 op 5 november maar een kleine 2uur en half geslapen en zag het dus niet zitten om bijna 4uur (2x2uur) te rijden.
Jammer had graag langsgekomen!
Plaats reactie