nieuwe controller

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
carlo
Berichten: 380
Lid geworden op: 04 okt 2009 12:33
Locatie: Diepenbeek België
Contacteer:

nieuwe controller

Bericht door carlo »

MASSO, The All-In-One CNC Controller

https://www.kickstarter.com/projects/hi ... nav_search

Caesar
Berichten: 382
Lid geworden op: 30 sep 2014 13:26

Re: nieuwe controller

Bericht door Caesar »

Ben benieuwd in hoeverre je dan makkelijk een post builder kan programmeren (wat voor documentatie zal er beschikbaar zijn, gangbaar met Fanuc o.i.d.?) voor de gangbare 3d/cam software.

Ik heb destijds mijn eigen postbuilder moeten bouwen (of eigenlijk een bestaande aanpassen) naar EdingCNC om het te laten werken met Unigraphics CAM om leesbare G-code geexporteerd te krijgen.

Het ziet er wel aardig uit, maar ik vraag me af in hoeverre de GUI volwassen is. De grote kracht van gebruiksvriendelijkheid is de GUI, daar werk je dagelijks mee. het bouwen en installeren van de hardware vind ik eigenlijk nog het minst uitdagende en is een eenmalig 'offer' als het niet je ding is.

Ik zou wel meer willen zien van de GUI, op zich heeft het potentie, maar voor mij valt of staat het met de softwarematige mogelijkheden.
Damocles
Berichten: 1545
Lid geworden op: 27 aug 2007 14:12
Locatie: Brussel
Contacteer:

Re: nieuwe controller

Bericht door Damocles »

Vreemd.
Er zijn meer een meer professionele besturingen op PC basis (Rexroth, Beckhoff twincat, Hurco Winmax oid, ...). Langs de hobby kant wil iedereen blijkbaar van die PC af, waarom begrijp ik niet goed gezien de huidige prijs van een PC.
Wanneer iets perfect dezelfde maat heeft, dan gebruik je geen nauwkeurig genoeg meettoestel.
Gebruikersavatar
ruudpg
Donateur
Berichten: 1051
Lid geworden op: 19 jul 2011 12:37
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Re: nieuwe controller

Bericht door ruudpg »

Leuk is ook de gekozen oplossing voor de E-stop op het plaatje voor het aansluiten van de driver, hier halen ze gewoon de voedingsspanning van de driver eraf, weg alle controle, bovendien als je assen nog bewegen worden ze niet meer afgeremd en stroomt er ook stroom terug van je motoren naar je driver, ik weet niet of die er vrolijk van wordt...
Plaats reactie