Leuke laser cnc machine, heb ik daar iets aan?

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Kees Moret

Leuke laser cnc machine, heb ik daar iets aan?

Bericht door Kees Moret »

Via via werd ik gewezen deze machine: http://www.benl.ebay.be/itm/40W-CO2-300 ... SwA3dYXiyK

Ik heb nu een zelfgebouwd cnc machientje en voldoet prima, maar ik zag ergens een lasermachientje vanaf 89 Euro, met 500mw laser.

Toen kwam Andrew Cowell met deze aan, leuke prijs dat wel maar wat kan ik er mee?
Ik heb geen flauw idee hoe het werkt...
Kan je er je eigen ontwerpen in maken net als ik nu doe met mijn conventionele machientje?
Ik werk veel met Aspire, heb ik daar wat aan?
Eigenlijk een luxevraag, dat wel..

Ben benieuwd..
Alvast bedankt, Kees.
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Leuke laser cnc machine, heb ik daar iets aan?

Bericht door audiomanics »

Tja, Het kost geen drol, maar het is ook niets..
Nu weet ik dat ik erg verwend ben met mijn eigen eigenbouw, maar ik heb meerdere keren naar deze machientjes gekeken om te zien dat 't niet helemaal jofel in elkaar steekt..
De controller is waarschijnlijk van Moshi en de bijbehorende software ook.. Dat alleen al is vaak een reden dat heel wat mensen deze machine gaan upgraden met een andere controller, die overigens bijna duurder is dan het hele machientje, dus of dat nu wel zo'n slim plan is....
Maar voor nog geen 400 euro kun je er best nog wel wat mee.. Het vergt wel wat oefening, maar dan kom je een heel eind. De voorbeelden uit de advertentie zijn wel producten die met een CO2-laser gedaan kunnen zijn, maar vermoedelijk niet met dit apparaat ... Zoals hij verkocht wordt... (voor een aantal heb je sowieso een rotational nodig, die er niet in past, anderen zijn weer veel te groot voor de beschikbare werkruimte en de stabiliteit van de voeding is van dien aard dat de getoonde egale gravures niet van deze machine kunnen zijn..
Komt trouwens nog wel wat bij:
Koeling voor de buis met beveiliging en een afzuiging..

Dus, kort door de bocht: alle waar naar zijn geld, het kost niets en is ook niet veel.. Ook niet voor hobby..
Maar ik denk dat je niet lang hoeft te zoeken naar een tweede handsje.. Er zijn er genoeg gekocht en stuk voor stuk belanden ze weer op de zolder of op marktplaats..

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
stekkestim
Berichten: 746
Lid geworden op: 18 nov 2009 16:43
Locatie: Waanrode

Re: Leuke laser cnc machine, heb ik daar iets aan?

Bericht door stekkestim »

+1
Kees Moret

Re: Leuke laser cnc machine, heb ik daar iets aan?

Bericht door Kees Moret »

audiomanics schreef:Tja, Het kost geen drol, maar het is ook niets..
Nu weet ik dat ik erg verwend ben met mijn eigen eigenbouw, maar ik heb meerdere keren naar deze machientjes gekeken om te zien dat 't niet helemaal jofel in elkaar steekt..
De controller is waarschijnlijk van Moshi en de bijbehorende software ook.. Dat alleen al is vaak een reden dat heel wat mensen deze machine gaan upgraden met een andere controller, die overigens bijna duurder is dan het hele machientje, dus of dat nu wel zo'n slim plan is....
Maar voor nog geen 400 euro kun je er best nog wel wat mee.. Het vergt wel wat oefening, maar dan kom je een heel eind. De voorbeelden uit de advertentie zijn wel producten die met een CO2-laser gedaan kunnen zijn, maar vermoedelijk niet met dit apparaat ... Zoals hij verkocht wordt... (voor een aantal heb je sowieso een rotational nodig, die er niet in past, anderen zijn weer veel te groot voor de beschikbare werkruimte en de stabiliteit van de voeding is van dien aard dat de getoonde egale gravures niet van deze machine kunnen zijn..
Komt trouwens nog wel wat bij:
Koeling voor de buis met beveiliging en een afzuiging..

Dus, kort door de bocht: alle waar naar zijn geld, het kost niets en is ook niet veel.. Ook niet voor hobby..
Maar ik denk dat je niet lang hoeft te zoeken naar een tweede handsje.. Er zijn er genoeg gekocht en stuk voor stuk belanden ze weer op de zolder of op marktplaats..

Kees
Bedankt Kees, daar kan ik wat mee!
Plaats reactie