UC400ETH

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
JackBerkhout
Berichten: 153
Lid geworden op: 30 dec 2016 01:01
Contacteer:

Re: UC400ETH

Bericht door JackBerkhout »

Dag Ben, die knopjes die jij gebruikt zijn geschikter, omdat ze wat groter zijn. Ik heb ze nu ook besteld.
Kan je hier text (opwrijfletterjes, of geprinte transparant folie) kwijt onder het kapje?
Deze vond ik dan ook:
http://www.banggood.com/16mm-DC-12V-Pus ... 00611.html
Maar de desciption en url komen niet overeen bij deze (self-lock / self-reset)
In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: UC400ETH

Bericht door benkr »

De eerste weet ik niet maar de tweede, daar gebruik ik de dure Nederlandse / Europese versie van op mijn BF25, ja dat kapje kun je er af halen en daar kun je dan een transparantje met tekst in plaatsen, je hebt ze in drukknop en in schakelaar (blijft ingedrukt tot je de volgende keer drukt) en je hebt ze ook als alleen lampje, allemaal in het zelfde formaat. de schakelaars zijn er ook in rechthoekig formaat en in een groter en kleiner formaat. Als je ze in Nederland koopt moet je rekenen op minimal 20 Euro per stuk denk ik.

Hier vind je een afbeelding van mijn bedieningspaneel met deze schakelaars:
8)
http://www.cnczone.nl/viewtopic.php?f=6 ... &start=238

Even op het plaatje klikken om het in het groot tevoorschijn te toveren.
Gebruikersavatar
JackBerkhout
Berichten: 153
Lid geworden op: 30 dec 2016 01:01
Contacteer:

Re: UC400ETH

Bericht door JackBerkhout »

Hoi Ben, hoe kreeg je die moeren achterop nog aangedraaid, zo dicht op elkaar? :lol:
Mooi paneel hoor!

Ik ben al wat gevorderd met mijn breakout board.
Het PWM signaal voor de spindle toerental vanaf de UC400ETH wordt (via een optocoupler) netjes omgezet naar 0-10V voor de VFD004E21T VFD-E Inverter, d.m.v. enkele OPAMPs. En ook het M3 signaal wordt (via een optocoupler) doorgegeven. Dat werkt heel goed.
Nu ben ik bezig met het deel voor de closed-loop stepperdrivers.
Als er een een Fault geeft, worden ze allemaal gedisabled. Zo kan nooit een y-as spindle doorgaan als de ander geblokkeerd wordt, want dat zou er slordig uitzien. :lol:
Update: Vandaag getest, alles werkt van het zelfgemaakte BOB. Er is nog ruimte voor toekomstige uitbreiding op het board.

Later wil ik het schema netjes tekenen, en hier laten zien, voor de liefhebbers. Het is eenvoudig, maar doet enkele speciale dingen, t.b.v. de HF spinde en de close-loop Leadshine stepperdrivers.

Ik heb de PoKeys57UT binnen, tijd om daar eens mee bezig te gaan.

Hier een foto van de MPG (Manual Pulse Generator), ik heb er draden aangezet:
13916
13915
In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.
watahyahknow
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 mar 2017 21:42

Re: UC400ETH

Bericht door watahyahknow »

hoi allemaal noob op cncgebied hier
ben bezig met een raw 1.3 cnc router met tandheugels en heb voor de electriese kant eigenlijk exact hetzelfde in gedachten als JackBerkhout een UC400ETH met Nema23 2Nm Closed Loop stepper motoren en 2HSS57 Drivers en ga waarschijnlijk het bij de controller geleverde uccnc programma draaien maar bij mij onder windhoos 7

ben net aangemeld als lid door herr moderator (mijn dank hiervoor) dus ga zo even naar de foto's en tekeningetjes kijken van het digitaal naar analoog gedeelte wat je voor de inverter voor de router hebt gebouwd
ben erg benieuwd naar de schema's jack
Laatst gewijzigd door watahyahknow op 01 apr 2017 17:41, 2 keer totaal gewijzigd.
watahyahknow
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 mar 2017 21:42

Re: UC400ETH

Bericht door watahyahknow »

karangetang schreef:Ik begrijp dat de PoKeys57UT een usb conectie heeft met je pc
Nu is de vraag of UCCNC tegelijkertijd connectie kan maken met je ETH400 via Ethernet en met je pokeys via usb
ze kunnen de bediening van een pendant over USB doen dus ik denk het wel , misschien dat ie er wat software voor moet schrijven of wat toewijzen
https://www.youtube.com/watch?v=r8wEpHVS0qY
misschien een idee om een pendant met jogfunctie te gebruiken , die kosten via aliexpress ook bijna niets
Plaats reactie