UC400ETH

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
JackBerkhout
Berichten: 153
Lid geworden op: 30 dec 2016 01:01
Contacteer:

UC400ETH

Bericht door JackBerkhout »

Hallo,

ik ben nieuw hier en mijn post lijkt hier het beste te horen, na een hoop zoekwerk.
Als ik op UC400ETH zoek wordt niets gevonden.
Wat links naar het product:
http://shop.cncdrive.com/index.php?productID=789
http://www.cncdrive.com/UC400ETH.html

Ik heb het IP adres al wel aangepast, binnen mijn eigen subnet, en kan hem pingen.

Maar de fabrikant weet over de port connectors niets meer te vertellen dan "input" of "output", geen step en direction en andere functies. Dat helpt dus niet.
Heeft iemand deze controller al eens gebruikt?

Mvg,
Jack.
In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.
karangetang
Donateur
Berichten: 394
Lid geworden op: 26 aug 2009 10:13
Locatie: Zeist
Contacteer:

Re: UC400ETH

Bericht door karangetang »

Met welke software gebruik je hem ? UCcnc software ? Wanneer je Mach 3 gebruikt, heb je dan de juiste driver in Mach 3 geinstalleerd ? Op Cnczone.com vind je wel het een en ander en UCcnc heeft ook en eigen forum pagina
zelf heb ik enkel goede ervaring met uc100 (usb) http://www.cnczone.com/index.php
Gebruikersavatar
JackBerkhout
Berichten: 153
Lid geworden op: 30 dec 2016 01:01
Contacteer:

Re: UC400ETH

Bericht door JackBerkhout »

Dank je wel.
Ik had ook op cnczone.com gezocht, maar dat levert teveel onduidelijke hits op.
Volgens mij moeten de pinnen met UCCNC geconfigureerd worden.
Ik heb hem in demo mode draaien en vind wat in the Configuration tab.
Hoewel ik de bundel gekocht heb (UC400ETH + license voor UCCNC), zijn ze de license vergeten te sturen.
Ik probeer die alsnog te krijgen.
Ook heb ik mach3 geinstalleerd op een (test) PC, maar daarmee vond ik nog geen oplossing voor de pin configuratie.

Zodra e.e.a. helderder wordt post ik het hier.
Ik gebruik Leadshine closed-loop steppers en drivers.

Met vriendlijke groet,
Jack.
In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.
benkr
Donateur
Berichten: 7773
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: UC400ETH

Bericht door benkr »

Dat kaartje emuleert volgens mij gewoon een parallele printerpoort. Voor Mach3 is dit printje dus gewoon een parallele printerpoort.
Configureer Mach3 dus gewoon zoals het Mach3 installatiemanual zegt dat je dat moet doen voor de parallele poort.
Zoek desnoods even via Google naar de kreet "Mach3 installation manual".
Het staat in dat manual heel duidelijk beschreven.
Als je de software van dat bedrijf gebruikt dan is er ook een installation manual, gebruik die dan, en waarschijnlijk zal bij de installatie dan het overgrote deel vanzelf goed worden geconfigureerd.
Gebruikersavatar
JackBerkhout
Berichten: 153
Lid geworden op: 30 dec 2016 01:01
Contacteer:

Re: UC400ETH

Bericht door JackBerkhout »

Dank je wel.
Ik heb mach3 ook geinstalleerd, maar nog niet getest, dat ga ik spoedig doen.
Met UCCNC heb ik de pinfuncties geconfigureerd.
Ik heb er een ES-D808 met stepper (closed-loop) op aangesloten en het werkt!
Nu ga ik zelf een breakoutboard in elkaar zetten met gaatjesboard.
De A-as is als slave van de Y-as geconfigureerd, omdat er aan weerskanten van de tafel een Y-motor zit, die dus synchroon moeten blijven. Maar misschien pak ik wel alleen de Y-as pinnen voor beide drivers.
In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.
benkr
Donateur
Berichten: 7773
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: UC400ETH

Bericht door benkr »

Kan, maar zelfbouw raad ik toch af, tenzij je daar erg goed in bent, is het niet verstandiger om voor heel weinig geld een gebouwd ding te kopen, voor nog geen 10 Euro in China of voor nog geen 20 Euro gewoon hier in Nederland.
En misschien heeft iemand nog wel zo'n ding liggen wat niet meer gebruikt wordt, steeds meer mensen stappen over van LPT naar USB of Ethernet. Ik zelf heb denk ik nog wel een 3 assig BOBje liggen maar daar heb je dus niets aan omdat je voor 4 assen gaat. Ik zal nog wel eens zoeken, misschien heb ik toch nog wel iets.
karangetang
Donateur
Berichten: 394
Lid geworden op: 26 aug 2009 10:13
Locatie: Zeist
Contacteer:

Re: UC400ETH

Bericht door karangetang »

"Dat kaartje emuleert volgens mij gewoon een parallele printerpoort. Voor Mach3 is dit printje dus gewoon een parallele printerpoort."

T'is natuurlijk aardig om een bijdrage leveren maar doe het niet als je niet weet hoe het zit. De gevestigde orde laat hier zich weer zeer van haar negatieve kant zien. Uccnc producten zijn behoorlijk goed en er zijn zeer tevreden gebruikers

Alle produkten van Uccnc zijn volwaardige controllers en beschikken over eigen rekenkracht ( 32bit Arm processor )en is daarom beter als Mach 3. Er is al veel over te vinden op internet . Het luistert naar exact dezelfde Gcode als Mach 3, macros daar en tegen schrijf je in c# er zijn mooie ontwikkelingen aan de gang zoals is er al een alternative screenset te krijgen is
http://www.thecncwoodworker.com/uccnc.html
Je kan je ook je eigen screens ontwerpen. Het produkt ontwikkelt zich steeds verder
De UC400ETH is net als de UC300ETH een controller kaart die via ethernet met je je pc of laptop comuniceerd. das niet slecht ... de laatse (de 300) heeft iets meer mogelijkheden dan de 400.

Mail even met Uccnc ( nfo@cncdrive.com) en ze sturen je je licenfile alsnog per mail .
benkr
Donateur
Berichten: 7773
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: UC400ETH

Bericht door benkr »

Ik heb me niet negatief uit willen laten, beslist niet maar dat kaartje is wel degelijk gewoon een converter van Ethernet naar een printerpoort, kijk maar eens goed naar de pinbezetting.
En natuurlijk kun je er met de bijbehorende software een hele boel mee, maar het ging er om om aan te geven dat als je met Mach3 wilt werken dat ook gewoon kan.

edit:

En ik vind nog steeds dat als je vanaf die parallelle poort naar een meer gebruikelijke manier van aansluiten wilt je dat beter kunt doen met een standaard BOB printje van een paar Euro dan om zelf iets te bouwen.
skillalot
Donateur
Berichten: 3252
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: UC400ETH

Bericht door skillalot »

Volgens mij moet je een plugin installeren, dus "emuleert een printerpoort" gaat niet helemaal op, en je zal ook niet met een standaard printerpoort driver mach3 moeten installeren.
Mach3 is ooit gemaakt voor de printerpoort. Later kwamen daar de USB en ethernet controllers bij, en die worden in mach3 met een plugin wel gezien als printerpoorten. Dus elke pin die je wilt gebruiken voor I/O zul je een poort en een pin nummer moeten toewijzen.

Ik ken die UCCNC software verder niet, maar als de hardware ook gewoon samen werkt met mach3 is het sowieso al een mooie prijs voor een hoop beschikbare I/O voor een motion controller.
en is daarom beter als Mach 3
Die snap ik niet helemaal? Wat is er beter aan UCCNC met hun eigen controller, als mach3 met uccnc of andere ethernet motion controllers? Ik denk dat er weinig verschil in zit, en dat het allebei gewoon goed presteerd. Mach3 had altijd een stuk meer mogelijkheden en opties, en wat ik nu van je lees heb je in uccnc software nu ook de mogelijkheid macro's te schrijven en screens aan te passen.
Ik denk (maar dat is afgaande op wat ik her en der lees, geen eigen kennis van uccnc) dat op dit moment mach3 nog iets meer mogelijkheden heeft als UCCNC, maar dat UCCNC wel steeds uitgebreider wordt en uiteindelijk mach3 zal inhalen. Maar goed, mach3 staat dan ook stil en uccnc is nog volop in ontwikkeling.
De prijzen zijn in ieder geval netjes van het spul.
karangetang
Donateur
Berichten: 394
Lid geworden op: 26 aug 2009 10:13
Locatie: Zeist
Contacteer:

Re: UC400ETH

Bericht door karangetang »

Het is toch opvallend dat men meent van alles te weten zonder zich allereerst in te verdiepen dat is mij al eerder opgevallen.
Er staan op internet verschillende artikelen over uccnc ook vergelijkingen met mach3 . Allereerst: het is een volwaardige controller met eigen rekenkracht en die gebruikt Mach 3 enkel als een soort front end waarbij je alle voordelen van Mach 3 kunt benutten. tegelijker tijd kan je de software van Ucccn gebruiken ook als frontend. In de Macros kan je alle kracht van C# benutten. Wat wil je nog meer voor zo'n een schappelijke prijs De UC400ETH gaat tot 400 Khz bv dat haal met Mach 3 natuurlijk nooit en omdat je pc of laptop voor het rekenwerk wordt ontlast hoef je daar niet zo'n hoge eisen aan te stellen het werkt al met een tablet...
https://www.youtube.com/watch?v=i7weSfNC9KQ
benkr
Donateur
Berichten: 7773
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: UC400ETH

Bericht door benkr »

@ karangetang:
Het is toch opvallend dat men meent van alles te weten zonder zich allereerst in te verdiepen dat is mij al eerder opgevallen.
Kennelijk ben je gepikeerd, niemand meent hier iets te weten, ook die gevestigde orde niet als die er al is.
Ja, de een roep wat harder dan de ander, maar dat is persoonlijke stijl, iedereen doet hier zijn zegje, meestal om anderen te helpen.
De UC400ETH gaat tot 400 Khz bv dat haal met Mach 3 natuurlijk nooit
Dat ligt niet aan Mach3 maar aan de interfacekaart. En waarom zou ik 400kHz willen?
In de Macros kan je alle kracht van C# benutten
Goh, dat was al jaren de grote kracht van Mach3, een laagdrempelige programmeeromgeving er achter om allerlei hiaten op te vullen. Wat je ook wil, je vindt het voor Mach3.

Laat de TS zelf bepalen wat hij wil en kiest, kennelijk was hij even de weg kwijt en daar ging het om dacht ik toch.

Karangetang, laat al die irritatie varen en ga deze nieuweling helpen, dan doen wij hetzelfde, daar is dit forum voor.
karangetang
Donateur
Berichten: 394
Lid geworden op: 26 aug 2009 10:13
Locatie: Zeist
Contacteer:

Re: UC400ETH

Bericht door karangetang »

Niet onaardig ATC en rigit tapping met uccnc:

http://vid1086.photobucket.com/albums/j ... rpyhul.mp4
John Sellis
Donateur
Berichten: 499
Lid geworden op: 10 mar 2014 13:09
Locatie: genemuiden

Re: UC400ETH

Bericht door John Sellis »

karangetang schreef:Het is toch opvallend dat men meent van alles te weten zonder zich allereerst in te verdiepen dat is mij al eerder opgevallen.
Er staan op internet verschillende artikelen over uccnc ook vergelijkingen met mach3 . Allereerst: het is een volwaardige controller met eigen rekenkracht en die gebruikt Mach 3 enkel als een soort front end waarbij je alle voordelen van Mach 3 kunt benutten. tegelijker tijd kan je de software van Ucccn gebruiken ook als frontend. In de Macros kan je alle kracht van C# benutten. Wat wil je nog meer voor zo'n een schappelijke prijs De UC400ETH gaat tot 400 Khz bv dat haal met Mach 3 natuurlijk nooit en omdat je pc of laptop voor het rekenwerk wordt ontlast hoef je daar niet zo'n hoge eisen aan te stellen het werkt al met een tablet...
https://www.youtube.com/watch?v=i7weSfNC9KQ

Mach3 kan met een kwaliteits motion controler zoals bijvoorbeeld de CSMIO/IP-S 4000khz of terwijl 4mhz doen. Nu staat mach 3 stil kwa ontwikkeling. Maar is zoveel info en kennis over! En we hebben natuurlijk mach4 ook al! Uccnc moet je in mijn mening ook voor je gemak gewoon bob bord gebruiken. Hier vroeger ook gehad.
John Sellis
Donateur
Berichten: 499
Lid geworden op: 10 mar 2014 13:09
Locatie: genemuiden

Re: UC400ETH

Bericht door John Sellis »

karangetang schreef:Niet onaardig ATC en rigit tapping met uccnc:

http://vid1086.photobucket.com/albums/j ... rpyhul.mp4
Kan cslab en vele andere controllers ook wel

Plaats reactie