Driver aansluiten op cnc controller

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Romano
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 mar 2012 20:02
Contacteer:

Driver aansluiten op cnc controller

Bericht door Romano »

Hallo techneuten,

Ik heb een digiplan CD20 stepper driver die ik wil aansluiten op een cnc controller.
De controller kan zowel differntiaal als single-end use aan, de CD20 heeft slechts 1 dir en 1 puls aansluiting.
Ik zal de driver dus als single-end moeten aansluiten maar de vraag is hoe doe ik dat zonder de boel op te blazen.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Romano
Laatst gewijzigd door Romano op 09 jul 2017 11:03, 2 keer totaal gewijzigd.
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Driver aansluiten op cnc controller

Bericht door benkr »

Hallo Romano, kennelijk ben je nieuw hier op het forum, welkom dus.
Je had het al gemerkt denk ik, er kom geen respons op je vraag.
Dat ligt denk k aan de vraagstelling, die is erg onduidelijk.
Je wilt 2 dingen op elkaar aansluiten die eigenlijk hetzelfde doen, de CD20 kan al motoren aansturen en het andere ding wat je aanhaalt is een combinatie van een redelijk normale stepperdriver en nog iets wat erg vaag is.
Die CD20 is zo lijkt het iets wat al vele jaren oud is, ik schat zo'n 25 a 30 jaar, of misschien nog wel meer, het manual wat ik heb gevonden is uit 1992, 25 jaar oud dus.
Als je drivers en controllers uit die tijd vergelijkt met iets moderns dan zul je zien dat vooral snelheid en stroom erg verschillen, hetzelfde geldt voor motoren uit die tijd.
Ik denk daarom dat je je eerst eens heel erg goed moet gaan afvragen of je uberhaupt wel iets wilt gaan doen met dergelijk verouderd spul. Daar komt nog bij dat als er iets kapot gaat, wat eigenlijk heel normaal is want b.v. elko's drogen na zo veel tijd gewoon uit etc., je het heel waarschijnlijk niet meer gerepareerd krijgt of dat de kosten hiervan iets nieuws ruim overstijgen.

Maar wanneer je dit spul toch wilt gaan toepassen dan zul je wat meer details moeten geven omdat niemand met wat je nu post iets zinnigs kan zeggen.
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3702
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Driver aansluiten op cnc controller

Bericht door andrefc101 »

benkr schreef:Hallo Romano, kennelijk ben je nieuw hier op het forum, welkom dus.
Dat kan nog wel eens meevallen hoor Ben ;-)
15172
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Driver aansluiten op cnc controller

Bericht door benkr »

Ja, had ik kunnen zien, maar dat maakt niet uit voor wat betreft het topic, ik heb geen idee wat hij nu echt wil.
Romano
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 mar 2012 20:02
Contacteer:

Re: Driver aansluiten op cnc controller

Bericht door Romano »

Dank voor jullie reacties.
Ik ben inderdaad niet heel erg actief op het forum maar lees wel geregeld wat informatie mee.
Electronica e.d. is nou eenmaal niet mijn sterkste kant.
Sorry voor als de vraag niet helemaal duidelijk is, maar ik weet niet zo goed hoe ik het anders moet stellen.
wellicht kunnen jullie helpen met wat suggesties wat te vragen om uiteindelijk tot een goed antwoord te komen zodat ik de cnc controller kan aansluiten op drivers.
De bovenste foto is van mijn cnc controller die step en dir uit stuurt, deze cnc controller wil ik aansluiten op de stepper drives.
Natuurlijk kan je je afvragen of het verstandig is om de verouderde digiplan drives CD20 en CD40 te hergebruiken maar ze hebben het atijd goed gedaan en de stappenmotoren ook.
Ik doe er nog een foto bij van de cnc controller interface voor het aansturen van de driver.
Hopelijk kan iemand aan de hand daarvan meer info geven.
Romano
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 mar 2012 20:02
Contacteer:

Re: Driver aansluiten op cnc controller

Bericht door Romano »

Inmiddels heb ik de boel draaiend zoals de bedoeling was met een klein beetje hulp van de fabrikant van de cnc controller en met een application engineer van leadshine. Achteraf was het appeltje eitje en had ik het met een kwartiertje draaiend.
Plaats reactie