Update CNCzone.nl

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Breaker
Donateur
Contacteer:

Re: Update CNCzone.nl

Bericht door Breaker » 11 jan 2018 22:53

Ballegooijen schreef:
11 jan 2018 22:40
Ik heb wat verschillende mogelijkheden geprobeerd om de plaatjes weer te koppelen maar voorlopig lukt me dat nog niet.
Zou er ook even niets aan veranderen, de mods kijken er vast nog wel naar. Als je alles nu veranderd kan je straks weer opnieuw beginnen.
benkr schreef:
11 jan 2018 20:31
Ik zou dan verwachten dat deze reactie verschijnt in het venster "nieuwe berichten" maar dit gebeurd niet dus ik denk dan dat mijn reactie daardoor niet zichtbaar wordt voor eenieder.
De reactie staat wel direct in het onderwerp zelf maar de update in het 'laatste nieuws' lijkt momenteel wat langer te duren. Ook de laatste reacties staan niet altijd bovenaan in de lijst.
Geduld is een schone zaak, frezen niet...

Breaker
Donateur
Contacteer:

Bericht door Breaker » 12 jan 2018 08:58

Breaker schreef:
11 jan 2018 22:53
de update in het 'laatste nieuws' lijkt momenteel wat langer te duren.
Het 'laatste nieuws' scherm loopt precies gelijk met de lijst van 'recente onderwerpen'. Volgens mij wordt nu gesorteerd op de datum/tijd van de originele post en niet meer die van de 'laatste bericht'.

phpBBservice.nl

Bericht door phpBBservice.nl » 12 jan 2018 09:55

Breaker schreef:
12 jan 2018 08:58
Breaker schreef:
11 jan 2018 22:53
de update in het 'laatste nieuws' lijkt momenteel wat langer te duren.
Het 'laatste nieuws' scherm loopt precies gelijk met de lijst van 'recente onderwerpen'. Volgens mij wordt nu gesorteerd op de datum/tijd van de originele post en niet meer die van de 'laatste bericht'.
Correct doordat portaal opnieuw is geïnstalleerd was alles op default. Ik heb het aangepast.
Met vriendelijke groet,
Afbeelding
phpBBservice.nl
Steeds tot uw dienst.

Afbeelding Support Tools | My Extensions | buy me a beer Afbeelding

DaBit
Donateur

Bericht door DaBit » 12 jan 2018 18:53

Ik heb nog een tweetal verzoekjes:

- Buttons voor 'nieuwe berichten' en/of 'ongelezen berichten' zou prettig zijn. Ruimte genoeg in het 'Snelle links/V&A/Kennisbank/Contact' rijtje. 'Contact' zou zowiezo wel naar een minder prominente plek kunnen; lijkt me niet iets waar regelmatig op geklikt gaat worden.

- Ik vind het jammer dat foto's nu op zo'n postzegelformaatje in de posts getoond worden en je er perse op moet klikken om enig detail te zien. We hebben het hier toch best vaak dat we de gelaserde text op de buitenring van een lager willen kunnen lezen oid.
Die plaatjes zouden best op textbreedte kunnen en indien breder geschaald.

hugo stoutjesdijk
Donateur
Contacteer:

Bericht door hugo stoutjesdijk » 13 jan 2018 09:00

DaBit schreef:
12 jan 2018 18:53
- Ik vind het jammer dat foto's nu op zo'n postzegelformaatje in de posts getoond worden en je er perse op moet klikken om enig detail te zien. We hebben het hier toch best vaak dat we de gelaserde text op de buitenring van een lager willen kunnen lezen oid.
Die plaatjes zouden best op textbreedte kunnen en indien breder geschaald.
Maar los daarvan vind ik het wel erg handig dat je nu door kunt bladeren naar de volgende fotos wanneer er meerdere in 1 bericht staan.
Verder is het zoals met alle vernieuwing even wennen, maar eenmaal gewend is er een hoop verbeterd.
Misschien is het nog een keer prettig om een uitleg te kunnen vinden wat sommige criptische beschrijvingen nu eigenlijk precies voor effect hebben.
En b.v. wat die icoontjes voor de berichten doen, daar ben ik nog nooit achter kunnen komen. (bestaat er ergens een algemene uitleg ?)
Kwam er gisteravond achter dat ik de tekst wel erg breed vond (het is ook nooit goed :mrgreen: ), maar daardoor moet je gewoon even zoeken wie het bericht schrijft, dat is maar een smal kolommetje. Is het een idee om dat kolommetje dan juist links te zetten? (nu ik dit schrijf bedenk ik me dat je dat bij andere forums meestal ook zo ziet.

Bij Contacteer was het wereldbolletje vroegen wanneer je een eigen website had, nu is dat de je gallerij, dat was vroeger een fototoestelletje.

Laatste puntje, "Het nieuwste CNC-forum" stond dat er altijd al? Maar is het misschien niet ook het oudste, of leukste, of aktiefste, of grootste, ..... 8)
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.

DaBit
Donateur

Bericht door DaBit » 13 jan 2018 09:57

Vreemde is dat ik op de telefoon met z'n kleine schermpje de foto's wel op volle breedte zie (zoals ik graag heb), en op de lap TFT van de gewone PC naar een postzegel moet kijken. Verder worden Youtube links en die moderne sjieke links naar externe zaken wel volle breedte.

Zie bijvoorbeeld hier: viewtopic.php?p=170281#p170281
(en daar doen de postzegels ook aardig afbreuk aan de visuele pracht die Stef Stuntpiloot ons voorschotelt imho)

Ik heb geen verstand van PHPBB, maar het lijkt me sterk dat de grootte van de postzegel niet gewoon een configuratieoptie is. Die postzegels zullen wel geresized en gecached worden dus 'width: 100%' werkt vast niet, maar postzegelbreedte ergens tussen de 640px en 1024px breed zetten moet makkelijk kunnen.

Breaker
Donateur
Contacteer:

Bericht door Breaker » 13 jan 2018 10:09

Gisteravond nog wat foto’s toegevoegd, en die zijn op groter formaat opgenomen zonder dat ik zelf iets anders heb gedaan. Mogelijk is er al iets aangepast...

Swake
Donateur
Contacteer:

Bericht door Swake » 13 jan 2018 13:07

Leuke verassing is dat hier allemaal. Was een paar dagen niet op het forum langsgegaan en de verandering valt best op moet ik zeggen.
Gefeliciteerd met het succes en dank voor het harde werk :!:
When it fits stop using the hammer.

Ballegooijen
Donateur
Contacteer:

Bericht door Ballegooijen » 13 jan 2018 20:47

Moeten we nu zelf nog iets doen om de foto's in oudere draadjes weer zichtbaar te maken of moeten we nog afwachten?
Kennis vermenigvuldigd zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl

hugo stoutjesdijk
Donateur
Contacteer:

Bericht door hugo stoutjesdijk » 13 jan 2018 22:43

IK heb toch het idee dat foto's plaatsen vroeger simpeler was, vanuit de galerij bij de foto gewoon de button [plaats foto in posting].
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.

Breaker
Donateur
Contacteer:

Bericht door Breaker » 14 jan 2018 10:43

Ballegooijen schreef:
13 jan 2018 20:47
Moeten we nu zelf nog iets doen om de foto's in oudere draadjes weer zichtbaar te maken of moeten we nog afwachten?
Ook de mods hebben recht op weekend ;-)

Maar ik zou het ook wel willen weten, heb nu een pagina met alle varianten:
  • Niet geauthoriseerd om (mijn eigen) afbeelingen te zien
  • Gebroken link naar afbeeldingen
  • Klein voorbeeld wat niet direct doorlinkt naar de gallerij
  • Groot voorbeeld wat niet direct doorlinkt naar de gallerij
Moet op te lossen zijn door de tags aan te passen, weet niet hoe makkelijk/moeilijk dat is.
hugo stoutjesdijk schreef:
13 jan 2018 22:43
IK heb toch het idee dat foto's plaatsen vroeger simpeler was, vanuit de galerij bij de foto gewoon de button [plaats foto in posting].
Ja, het zou fijn zijn als die functie weer terug kwam. Blijft nu een heel geklik om het juiste nummer te vinden en kopiëren.

Daarnaast zou het ook wel prettig zijn als de ‘algemene aankondigingen’ weer terug naar regelformaat kunnen.

Ballegooijen
Donateur
Contacteer:

Bericht door Ballegooijen » 14 jan 2018 10:58

Het resizen van foto's werkt volgens mij nog niet helemaal goed. Ik probeerde een plaatje te uploaden van 612 kB en dan krijg ik deze foutmelding.

Gallerij Link
Kennis vermenigvuldigd zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl

phpBBservice.nl

Bericht door phpBBservice.nl » 14 jan 2018 12:34

Breaker schreef:
14 jan 2018 10:43
Ballegooijen schreef:
13 jan 2018 20:47
Ook de mods hebben recht op weekend ;-)

Maar ik zou het ook wel willen weten, heb nu een pagina met alle varianten:
  • Niet geauthoriseerd om (mijn eigen) afbeelingen te zien
  • Gebroken link naar afbeeldingen
  • Klein voorbeeld wat niet direct doorlinkt naar de gallerij
  • Groot voorbeeld wat niet direct doorlinkt naar de gallerij
Moet op te lossen zijn door de tags aan te passen, weet niet hoe makkelijk/moeilijk dat is.
hugo stoutjesdijk schreef:
13 jan 2018 22:43
Ja, het zou fijn zijn als die functie weer terug kwam. Blijft nu een heel geklik om het juiste nummer te vinden en kopiëren.

Daarnaast zou het ook wel prettig zijn als de ‘algemene aankondigingen’ weer terug naar regelformaat kunnen.
Het vervelende hieraan is om de foto's weer zichtbaar te maken die nu niet zichtbaar zijn dat ik ssh toegang moet hebben tot de server door daarna dmv van de phpbb cli comando's de bbcodes in alle forum berichten te reparsen. ik heb in de database alle berichten al aangepast maar ik moet de bbcodes reparsen na zo'n wijziging.
@create Kun je dat nog met de host overleggen dat ssh toegang wordt aangezet, staat nu uit.

Verder de nieuwe auteur die gallerij heeft overgenomen en er een exensie van heeft gemaakt heeft die functie om een afbeelding direct in een bericht te plaatsen zo te zien niet erin gecodeerd.
De beheerder van dit forum zou bij het support topic van die extensie die vraag kunnen neerleggen of deze funcite nog terugkomt. bijvoorbeeld als tekst: button to insert picture into post

https://www.phpbb.com/customise/db/exte ... ry/support

algemene aankondigingen kan de beheerder aanpassen in portaal bij modules in het beheerderspaneel.

postzegelformaat is inderdaad aangepast naar een groter formaat.
Met vriendelijke groet,
Afbeelding
phpBBservice.nl
Steeds tot uw dienst.

phpBBservice.nl

Bericht door phpBBservice.nl » 14 jan 2018 12:38

Ballegooijen schreef:
14 jan 2018 10:58
Het resizen van foto's werkt volgens mij nog niet helemaal goed. Ik probeerde een plaatje te uploaden van 612 kB en dan krijg ik deze foutmelding.

Afbeelding
Het kan zijn dat het een tijdelijk probleem was "hikje op de server" of de afbeelding zelf is niet goed weggesaved
Probeer om die afbeelding eens te openen op de pc, wanneer je dan ook de melding krijgt dat deze niet te openen is
dan is dat de oorzaak. Probeer anders een andere afbeelding te uploaden en kijken of deze het wel doet.
Probeer als de vorige afbeelding wel te openen was deze weg te saven in een ander bestandsformaat eg. png.
Met vriendelijke groet,
Afbeelding
phpBBservice.nl
Steeds tot uw dienst.

Plaats reactie