WinPC NC start vaak niet op

Moderator: Moderators

Plaats reactie
J. Honings
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 aug 2017 16:28

WinPC NC start vaak niet op

Bericht door J. Honings »

Ik gebruik WinPC NC usb, laatste versie, medio 2017 verschenen.
Samen met een Stepcraft frees.
Op diverse Windows systemen heb ik het geprobeerd.
Ik loop telkens tegen hetzelfde probleem aan:

Na starten van het programma komt het niet tevoorschijn, in de taakplanner staat het wel bij de processen.
Dan kan ik dat proces afbreken en opnieuw proberen. Soms lukt het na 10 maal gewoon niet.
En ineens weer wel.

Uitgever geeft aan het probleem niet te herkennen.
Heb ik nu 4 pc-s waar allemaal iets mee mis is?

Mijn vraag is: herkent iemand dit?
(Alle windows gerelateerde oplossingen heb ik al onderzocht: pc opschonen, WinPC NC opnieuw installeren, compatibaliteit etc. etc.). Aan antwoorden dat ik beter kan overstappen op andere software heb ik ook niks, daar staat al genoeg over in dit forum.

Met dank en groet,
Jack, Maastricht.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: WinPC NC start vaak niet op

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Waarschijnlijk heb je niets aan mijn opmerkingen, maar ik ga ze toch geven.
Ik heb de laatste tijd steeds meer last dat verkenner vanaf de taakbalk na openen ook niet meer reageert. Vreemd genoeg als ik 'deze computer' op het bureaublad open, nergens last van, terwijl dat toch eigenlijk hetzelfde doet.
Ergens heb ik het idee dat die automatische updates van W10 er wel schuldig aan zijn.
Nu heb ik een NAS waar meerdere pc's hun data vanaf halen, wat denk ik niet meer optimaal samenwerkt met de indexeer wensen van W10.
Maar misschien zit er in dit verhaal iets waardoor er belletjes gaan rinkelen.
Jij meld ook niet met welke Windows versie je werkt.
Probeer een andere USB poort is natuurlijk onzin, dat doe je al door 4 pc's te testen.
Kan het ook nog zo zijn dat het systeem wacht tot de machine ook een vrijgave doet?
Noodstop of een stekker niet lekker.
Nog wat ideetjes:
Wat doet de software als je niets aan de PC koppelt, (dus niet de hardware van Win PC, usb kabel uit de PC)?
Als dat niets doet, kan het dan niet in de kabel zitten, die wissel je denk ik ook mee naar een andere PC.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
abs02
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 mei 2011 15:20

Re: WinPC NC start vaak niet op

Bericht door abs02 »

Versie 3.0 ? Daar zijn meerdere mensen niet zo blij mee. Op het Duitse forum zijn er al weer veel terug naar versie 2.5 gegaan. Het beste loopt het op Windows XP stand allone en geen programma's in de achtergrond die het proces kunnen verstoren.
Plaats reactie