Connectors voor toshiba 6560

Moderator: Moderators

Plaats reactie
J. Moors
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 mar 2011 01:38
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Connectors voor toshiba 6560

Bericht door J. Moors »

Nadat de besturingskast van mijn cnc machine defect was geraakt, ben ik op zoek geweest naar een ander exemplaar. Na contact met de firma Faxeon in Limburg, ben ik met een andere losse besturing thuis gekomen.
Het betreft de Toshiba 6560 oftewel de TB6560. Helaas had de leverancier niet de bijhorende connectors die aansluiten aan de uitgangen naar de stappen motoren / voeding en referentieschakelaars.

Weet iemand welk type connectors dat behoren te zijn en waar die te verkrijgen zijn?

Groet, J. Moors.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Connectors voor toshiba 6560

Bericht door Kjelt »

Als je een fotootje plaatst vd andere kant kunnen we meedenken.
benkr
Donateur
Berichten: 7727
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Connectors voor toshiba 6560

Bericht door benkr »

Als je het nog terug kunt geven dan zou ik dat zeker doen, dat spul kost bij aliexpress iets van 6 Euro per drivertje.
Ik zou trouwens ook meteen gaan voor de TB6600 dan, is echt een flink stuk beter en niet echt duurder.
Als je inderdaad een foto post dan heb ik denk ik wel connectoren.
Ik heb geen idee waar je woont, maar je mag ze op komen halen, als je dan de driver meebrengt kan het zeker niet fout gaan.
Ik heb trouwens denk ik nog wel een paar van die drivertjes liggen.

Oeps...Maastricht zie ik nu, dat is niet echt bij de deur dus.
J. Moors
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 mar 2011 01:38
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: Connectors voor toshiba 6560

Bericht door J. Moors »

Ik moet ergens mee beginnen en deze heb ik nu eenmaal. Ik probeer een afbeelding toe te voegen, maar dat lukt tot nu toe nog niet. Ik heb alleen jpg's die op m'n computer staan.
Ik heb wel een link naar een voorbeeld: https://www.omc-stepperonline.com/nl/dr ... motor.html

Ik heb dus dit kastje, maar niet de losse connectors die ernaast afgebeeld staan.
Losse connectors heb ik tot nu toe nog niet kunnen vinden.

Uiteraard zijn er veel betere oplossingen, maar die zijn een stuk duurder of bieden (nog) niet de mogelijkheden die ik zoek.
Eerst deze maar eens aan de praat krijgen, want ik moet met de machine het een en ander nog maken waar anderen op staan te wachten. Verder heb ik geen zwaar vermogen nodig van de machine, want ik frees alles in polystyreen met 0,4 - tot 1mm fresen.

Als ik de machine weer aan de loop heb kan ik vanaf dan verder op m'n gemak informeren naar een betere aansturing.

Ik ben intussen zelf ook op zoek op het internet en ik weet dat de connector op 4mm steek zit.
Laatst gewijzigd door J. Moors op 23 mar 2018 23:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Connectors voor toshiba 6560

Bericht door Kjelt »

Ah dat zijn Phoenix Contact (of kloon) connectoren, daar zijn er tientallen verschillende van.
4 mm steek, ik zal morgen eens zoeken.
J. Moors
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 mar 2011 01:38
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: Connectors voor toshiba 6560

Bericht door J. Moors »

Kijk..... Nu weet ik tenminste hoe ze heten. Ik kom op internet wel connectors tegen die op het eerste gezicht lijken te passen, maar die zijn allemaal op 5,08mm steek.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Connectors voor toshiba 6560

Bericht door Kjelt »

Kun je de steek nog eens nameten over meerdere pinnen, dus bv tussen vier pinnen meten en delen. 4 mm is niet te vinden maar wel 3,81mm dus graag even nameten.
J. Moors
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 mar 2011 01:38
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: Connectors voor toshiba 6560

Bericht door J. Moors »

Dat is nou juist het punt..... Dit is onder een goede lamp en met een schuifmaat gemeten. Alle maten zijn hart op hart gemeten.
Er zitten 4 blokken van 4 pennen op totaal 12mm, 1 van 6 pennen en die is dan weer 11,6mm en 1 van 2 pennen en die is 4mm.

Misschien zit er wat marge in die afmetingen en zou raster 3,81 toch kunnen passen.
elmowww
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 dec 2016 22:17
Contacteer:

Re: Connectors voor toshiba 6560

Bericht door elmowww »

De gebruikelijke steken van deze connectoren zijn 3.5, 3.81, 5, 5,08 en 7,62mm.

Kwestie van goed meten dus. Hier kan je een aantal maten vinden:
katalog.we-online.com/en/em/browse/connectors/terminal_blocks
Kijk dan bij de serie Pluggable WR-TBL
benkr
Donateur
Berichten: 7727
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Connectors voor toshiba 6560

Bericht door benkr »

Ik heb ze waarschijnlijk wel liggen, maar dan moet je wel de steek weten, anders is het zonde van de verzendkosten (als je ze gaat kopen trouwens ook als het de verkeerde zijn)
Stuur desnoods het ding naar me toe, dan krijg je hem terug met connectoren er op, kost je uiteindelijk 2 x 6,95 Euro denk ik.
Misschien is met DHL nog iets goedkoper maar dan mag je het wel helemaal zelf regenen want ik doe niets met hun, ik heb slechte ervaringen met hun en Kiala wat hetzelfde is.
J. Moors
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 mar 2011 01:38
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: Connectors voor toshiba 6560

Bericht door J. Moors »

De steek kan dan niet anders dan 3,81mm zijn. Dhr. Benkr, u heeft eenl bericht van me gekregen.

Groet, J. Moors.
J. Moors
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 mar 2011 01:38
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: Connectors voor toshiba 6560

Bericht door J. Moors »

Ik ben super geholpen door Benkr. en heb connectors toe gestuurd gekregen, waarvoor mijn grote dank.
Toch wel handig zo'n forum :P

Groet, J. Moors.
Plaats reactie