Gezocht ATC spindle met vermogen onderin, iemand tips?

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11018
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Gezocht ATC spindle met vermogen onderin, iemand tips?

Bericht door DaBit »

Die 25mm was met M16 he? Maar dan nog, met de hand moet je aardig hard aan zo'n tap sleuren om 'm door 25mm staal te jassen.

Servos hebben voor dat doel nog een leuke eigenschap ; die kunnen best tijdelijk wat meer koppel leveren
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
ruudderooy
Donateur
Berichten: 470
Lid geworden op: 14 jul 2015 21:23
Locatie: Beuningen

Re: Gezocht ATC spindle met vermogen onderin, iemand tips?

Bericht door ruudderooy »

Nou als je goeie koeling heb en je controller staat goed ingesteld kan je best wat koppel hebben onderin hoor!

Ik kon tot gisteren mijn 4.2kw spindel op 3000toeren met mijn vingers nog stil zetten en mijn 2.2kw spindel kon ik op 500toeren al niet meer stoppen met mijn vingers.
heb gisteren de touque curve in de vfd geprogrammeerd zo dat hij van af 50RPM (heb ik nu als minimale snelheid 100rpm) 42V op de spoelen heb staan ipv 6V en heb deze kromme door getrokken tot aan 8000toeren en vanaf daar spanning met een minder style curve naar de 24000toeren zodat hij daar weer de maximale berijkt.

maar kan nu bij 100 toeren de spindel niet meer stoppen mijn mijn vingers en voor een testje vanmiddag met een 10mm boor bij 200toeren door 20mm aluminium heen geboord zonder problemen.
heb wel een chiller als watrekoeler die het water 20graden houd en de weerstand van de ptc in de spoelen van de spindel (heb ik nog niet aan gesloten ff met ohm meter) liep nauwelijks op.
stijging zou volgen data sheet van de ptc minder dan 15 graden zijn in de spoelen zelf, en de stroom door de motor bleef tijdens boren rond de 30%.

dus zal met een spindel van 7.5KW geen probleem zijn op 300+ toeren als hij goed staat ingesteld.
Plaats reactie