BobCad/cam

Moderator: Moderators

Plaats reactie
MJB Agribouw
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 jan 2007 20:51
Locatie: Rijswijk (NBr.)
Contacteer:

BobCad/cam

Bericht door MJB Agribouw »

Hallo,

Wie heeft er ervaring met Bobcad/cam?
Ik heb een probleem met het genereren van een contour-baan. telkens als ik de benodigde stappen in het programma doorloop, is het uiteindelijke resultaat een pad gegenereerd over het gehele oppervlak ipv. de contour.
Wat moet ik doen/instellen om mijn doel te bereiken?


Marien
MJB Agribouw - landbouw miniaturen in schaal 1:32
Gebruikersavatar
create
Berichten: 1922
Lid geworden op: 11 jan 2007 00:15
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: BobCad/cam

Bericht door create »

Hallo Marien,

zelf heb ik geen bobcad cam maar artcam

het lijkt wel of je een "pocketing" maakt i.p.v. een contour om of in het werkstuk. Dit probleem had ik ook met visualmill eerst maar nu met het andere programma werkt het feilloos.

kan je misschien een printscreen hier neerzetten van de icoontjes die je aanklinkt vòòr je de pocketing begind. misschien gebruik je de verkeerde.

hoe lang werk je al met bobcad?

gr create
MJB Agribouw
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 jan 2007 20:51
Locatie: Rijswijk (NBr.)
Contacteer:

Re: BobCad/cam

Bericht door MJB Agribouw »

@create,

Ik moest eerst eens in de termen duiken ("want ik kom net kijken"...) maar wat ik deed was idd pocketing instellingen gebruiken. Dat is dus niet wat ik wil. Ben nu aan het zoeken naar contour frezen, maar ik ben nog totaal niet thuis in het programma.
Daarom sta ik ook open voor alle adviezen.

Zo in eerste instantie vindt ik Bobcad een zeer uitgebreid pakket. De rede waarom ik dit pakket heb geinstalleerd is, dat ik parts uit Solidworks (.sldprt) direct kan inlezen, ook voor een volgende stap is er een versie BobNest waarin gelijke onderdelen optimaal kan plaatsen op een plaat. Maar is wellicht is dit niet het juiste programma om te beginnen.

ArtCam ken ik niet. Welke CAD formaten kan dit pakket importeren?
Is hier ook een lange weg voor nodig on van CAD naar G-code te komen?

Groet,

Marien
MJB Agribouw - landbouw miniaturen in schaal 1:32
Gebruikersavatar
create
Berichten: 1922
Lid geworden op: 11 jan 2007 00:15
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: BobCad/cam

Bericht door create »

Hallo Marien,

Met bobcad/cam heb ik nog nooit gewerkt. Dus waar je moet zoeken weet ik niet. Ik heb wel een vermoeden maar kan het niet uitleggen omdat ik hier het programma niet heb.

Artcam is ook uitgebreid maar zelfs ik :lol: kan heel snel hele simpele contouren frezen. zolang de polylines gesloten zijn en gekke dingen in de tekening zitten dan is het makkelijk te doen. Maar om Artcam echt vol te benutten dan moet je wel echt je huiswerk gemaakt hebben.

Stuur eens een .sldrpt op kijk ik even of hij hem opent. Kan je in solidworks niet gewoon opslaan als een dwg of dxf?

gr create
MJB Agribouw
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 jan 2007 20:51
Locatie: Rijswijk (NBr.)
Contacteer:

Re: BobCad/cam

Bericht door MJB Agribouw »

Hallo Create,

Ik heb inmiddels ook Artcam geprobeerd, maar deze importeerd geen .sldprt. Solidworks kan niet exporteren naar dxf of dwg. Dus heb ik niks kunnen proberen met Artcam.

Wellicht weet jij of ook andere formaten in Artcam werken als .step, .stl (bij voorkeur) of iges. Dit zijn formaten welke redelijk betrouwbaar uit Solidworks komen.


Marien
MJB Agribouw - landbouw miniaturen in schaal 1:32
Plaats reactie