Toolsetter toevoegen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Goudgele
Berichten: 518
Lid geworden op: 21 jul 2020 12:56

Toolsetter toevoegen

Bericht door Goudgele »

Hoi allemaal,

Ik maak momenteel gebruik van Mach3 met de volgende bob:

23577

Ik heb vier home schakelaars; x,y,z,a (slave van y). Voor de vierde schakelaar gebruik ik momenteel de input voor de toolsetter. Nu wil ik daadwerkelijk een toolsetter gaan gebruiken en dan kom ik dus één input te kort. Is dit mogelijk met deze bob door de home schakelaars op een andere manier aan te sluiten? Hier kom ik zelf niet helemaal uit. Of kan een van de step/dir outputs die vrij zijn als input gebruikt worden? Of is het handig de toolsetter bij een van de home switches te proppen om een input voor twee dingen te gebruiken. Homen en toolsetten gebeurt toch niet tegelijk...

Groeten,
Niels
remon_v
Berichten: 693
Lid geworden op: 26 mei 2020 11:28
Locatie: Breda

Re: Toolsetter toevoegen

Bericht door remon_v »

Ik heb ook zo'n bordje, maar nog niet in gebruik.
Wat ik heb begrepen, maar dat is dan in LinuxCNC, dat je alle home switches op 1 input aansluiten.
Of dat ook in Mach3 kan weet ik niet...
Goudgele
Berichten: 518
Lid geworden op: 21 jul 2020 12:56

Re: Toolsetter toevoegen

Bericht door Goudgele »

Ik zou de input van X en Z parallel kunnen aansluiten op 1 input inderdaad. Met de Y werkt dat niet denk ik, omdat die een slave as heeft (A). Maar zo maak ik inderdaad wel 1 input vrij, wat voldoende is.
Tolp2
Donateur
Berichten: 476
Lid geworden op: 28 nov 2015 10:06
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Toolsetter toevoegen

Bericht door Tolp2 »

Je zou zelfs X, Y en Z kunnen samenvoegen. Alleen de A moet op een ander input blijven. Dan maak je twee inputs vrij.
Assumptions are the mother of all $%^& ups.
Twee keer meten is zeker weten, als je weet wat je meet...
Goudgele
Berichten: 518
Lid geworden op: 21 jul 2020 12:56

Re: Toolsetter toevoegen

Bericht door Goudgele »

Tolp2 schreef: 08 jun 2021 16:10 Je zou zelfs X, Y en Z kunnen samenvoegen. Alleen de A moet op een ander input blijven. Dan maak je twee inputs vrij.
Juist, bedankt!
Plaats reactie