problemen met vertalen toolpaths naar winpc-nc

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Dorpsdijk

problemen met vertalen toolpaths naar winpc-nc

Bericht door Dorpsdijk »

Ik heb een tweedehands stepcraft 600 gekocht met Win-pc 2.0 software en Vcarve pro 8.0. Nu ervaar ik toch een aantal problemen met het omzetten (bewaren van) Toolpaths uit Vcarve, Ik heb gekozen voor de postproccesor van WinPC-NC ATC Arcs mm (een specifieke voor Stepcraft kan ik niet kiezen). Na een aantal testen en problemen dat de frees zich direct in het werkstuk boorde, kwam ik er achter dat ik de z as moest omdraaien. Tot zo ver ging het redelijk, maar de objecten die ik wil frezen krijg ik niet goed op mijn werkstuks geplaatst, ondanks dat ik de nulpunten goed heb ingesteld. Daarnaast heb ik geprobeerd om uit een zelfde Vcarve file te werken met twee verschillende type freesjes (en dus twee toolpaths aangemaakt) en alle nulpunten staan goed (ook netjes in winpc-nc een nulpunt gekozen en bij het verwisselen van de frees terug gegaan naar yz nulpunt) verspringen de gefreesde objecten. Zou iemand mij kunnen helpen?

ps. voor jullie informatie, ik ben nog een leek op dit gebied :), heb vorige maand een 3018CNC machine gekocht en in combinatie gebruikt met software van easel en dat ging zo leuk dat ik enthousiast ben geworden en graag meer wilde leren. Ik kon bij toeval een Stepcraft machine overnemen.
Mvrg,Daniel
cafe80.jpg
cafe80 plank.jpg
cafe80 snijblok.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie