Nee, de Mitutoyo's voelen echt wel solide en beter aan dan de Ali sensors. Om namaak te voorkomen heb ik ze bij een Mitutoyo dealer besteld (Klium.nl). Zonde van de € 185, niet helemaal. Ik ga ze gebruiken voor het periodiek controleren van mijn andere tasters en bij klachten afhandeling. Meer zekerheid is ook wat waard. Het is jammer dat ik geen poupi tasters van HBM en Paulimot meer heb om te controleren.andrefc101 schreef: ↑04 sep 2024 17:23 Knap stukkie onderzoek, zonde van die 127 euro dus…. of misschien is het wel een Ali taster in een Mitutoya jasje…
Backlash van een Poupi taster
Moderator: Moderators
Re: Backlash van een Poupi taster
Laatst gewijzigd door hfjbuis op 04 sep 2024 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
There are only 2 limits, the sky and your imagination
- andrefc101
- Donateur
- Contacteer:
Ik zie een Poupi taster club test dag aankomen. Benkr zorgt voor de hapjes
De mijne zit met deksel dicht, klemvast! Je hoort niets bij schudden.
Hoezo schuimvulling? Heb je schuimvulling wel eens gezien na 10, 20 jaar? Daar zou ik geen instrument in opbergen.
Origineel kwamen ze vorige eeuw in een handgemaakt houten doosje, ook klemvast en werkt nog steeds na 70 jaar.
Kunnen we het gewoon zwenktaster noemen en geen poupi taster , moet er elke keer van naar de wc.
- andrefc101
- Donateur
- Contacteer:
Bij mij rammelt het ding in het plastic doosje. De Mitutoyo boekhouder zal wel gezegd hebben dat ze het doosje universeel moeten maken om kosten te besparen.
Dan is het ding ten minste 10 jaar beschermd. Maar dat is natuurlijk niet in het belang van de omzet van Mitutoyo.
Ik ga er wel een passend doosje voor maken. Schuim kun je mooi met de laser snijden (heb ik niet), heb ik er weer een uitdaging erbij.
Dat klopt, maar met de laser heb je het probleem van het "vast klemmen" van het schuim niet. Is toch een goed excuus om me in het laser snijden te verdiepen
Die speciale eensnijders zijn bijna net zo duur als een goedkope 10W (output) diode laser.
Dan kies je toch daar voor?
Kun je met die diode laser ook bv maar de eerste 30mm van de 70mm weghalen of gaat dat ding direct door de 70mm heen en zit je met een gat? En hoe clean je dan de rest? Bij een frees is het pocketfrezen van dunne slierten. Zou met een laser ook kunnen waarschijnlijk, wel meer werk.
- hugo stoutjesdijk
- Donateur
- Contacteer:
Zo’n zwenktaster doosje lijkt me nu net iets voor een 3d printer.
Ik heb een meetklok met klein magneetstatief in een leuk houten kistje zitten.
Plaatje staal in geplakt en magneet actief, geen beweging in te krijgen. Gaat altijd mee in m’n kluskist.
Ik heb een meetklok met klein magneetstatief in een leuk houten kistje zitten.
Plaatje staal in geplakt en magneet actief, geen beweging in te krijgen. Gaat altijd mee in m’n kluskist.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Dat hangt van de sterkte van de laser af en de snelheid van de beweging. Ik verwacht niet dat je de snede diepte zo goed kunt regelen dat je een mooi pocket eruit kunt branden.
Mijn opzet is om in een laag schuim van "de juiste dikte" het profiel eruit te lasteren en daarna dit profiel eruit te drukken. Dan wordt het op een basis geplakt en in het bakje geplaatst. Een profiel in de deksel en het is klaar.
Schreef hij niet geremd door enige kennis of ervaring.